• امروز : یکشنبه - ۸ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Sunday - 29 September - 2024
1

ورود روزانه ۳۰ هزار وکیل و کارشناس به سامانه خودکاربری

  • کد خبر : 27734
  • 08 مهر 1403 - 16:54
ورود روزانه ۳۰ هزار وکیل و کارشناس به سامانه خودکاربری

قوه قضاییه اعلام کرد: در حال حاضر روزانه بیش از ۳۰ هزار نفر از وکلا و کارشناسان و نمایندگان حقوقی دستگاه‌های اجرایی کشور وارد سامانه خودکاربری می‌شوند و بیش از ۲۴۰ هزار اقدام مرتبط با پرونده‌هایشان را در آن محیط انجام می‌دهند و پیگیری می‌کنند. به گزارش بانگ خبر، یکی از مهمترین راه‌های تحقق عدالت […]

قوه قضاییه اعلام کرد: در حال حاضر روزانه بیش از ۳۰ هزار نفر از وکلا و کارشناسان و نمایندگان حقوقی دستگاه‌های اجرایی کشور وارد سامانه خودکاربری می‌شوند و بیش از ۲۴۰ هزار اقدام مرتبط با پرونده‌هایشان را در آن محیط انجام می‌دهند و پیگیری می‌کنند.

به گزارش بانگ خبر، یکی از مهمترین راه‌های تحقق عدالت در کشور، ایجاد دسترسی آسان و سریع مردم به خدمات قضایی است؛ به همین دلیل یکی از برنامه‌های تحولی قوه قضاییه در سال‌های اخیر توسعه خدمات هوشمند، الکترونیک، خودکاربری‌ها و انجام امور توسط خود مردم است.

امروز خودکاربری‌ها برای مراجعین حرفه‌ای قوه قضاییه یعنی وکلا، کارشناسان رسمی و نمایندگان حقوقی دستگاه‌های اجرایی کشور به گونه‌ای طراحی شده که می‌توانند تمام امور مربوط به طرح و پیگیری پرونده را بدون مراجعه به دفاتر الکترونیک قضایی یا دادسرا و دادگاه انجام بدهند.

در حال حاضر روزانه بیش از ۳۰ هزار نفر از وکلا و کارشناسان و نمایندگان حقوقی دستگاه‌های اجرایی کشور وارد سامانه خودکاربری می‌شوند و بیش از ۲۴۰ هزار اقدام مرتبط با پرونده‌هایشان را در آن محیط انجام می‌دهند و پیگیری می‌کنند و نیازی به مراجعه حضوری ندارند.

در دوره تحولی قوه قضاییه، مردم در هر نقطه جغرافیایی و در هر ساعت شبانه‌روز می‌توانند از طریق مراجعه به پنجره واحد قوه قضاییه، خدمات الکترونیک قضایی مورد نیاز خودشان را به صورت برخط و غیرحضوری دریافت کنند.

این امکان هم برای شهروندانی که داخل ایران هستند، فراهم است و هم برای ایرانیانی که ساکن خارج از کشور هستند. هموطنان ساکن خارج از کشور می‌توانند با دریافت شناسه ثنا به صورت غیرحضوری به دنیایی از خدمات قضایی بدون محدودیت زمانی و مکانی وارد شده و حتی در جلسه دادگاه‌شان به صورت برخط شرکت کنند.

از طرف دیگر با استفاده از سامانه نوبت‌دهی الکترونیکی قوه قضاییه، حضور و رفت و آمد سه میلیون نفر در قوه قضاییه سرو سامان داده شده و دیگر خبری از صف‌های طولانی یا نوبت‌فروشی در محاکم قضایی نیست یا این پدیده‌ها به حداقل ممکن رسیده است.

در حال حاضر مدت زمان صدور الکترونیک گواهی عدم سوءپیشینه به طور میانگین کمتر از یک روز کاری و حدود ۱۹ ساعت است.

در سال ۱۴۰۲ حدود ۲ میلیون و هشت هزار گواهی عدم سوءپیشینه صادر شده که ۵۰ درصد آنها به صورت خودکاربری و بدون مراجعه حضوری بوده است. 

انتهای پیام 

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=27734
  • ارسال توسط :
  • 12 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای ورود روزانه ۳۰ هزار وکیل و کارشناس به سامانه خودکاربری بسته هستند

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.