• امروز : پنج شنبه - ۵ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 23 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Thursday - 26 September - 2024
1
در پیام وزیر بهداشت به مناسبت روز جهانی بهداشت محیط عنوان شد

لزوم تدوین سند سازگاری سلامت در برابر تغییر اقلیم، مطابق برنامه هفتم پیشرفت کشور

  • کد خبر : 27527
  • 05 مهر 1403 - 0:34
لزوم تدوین سند سازگاری سلامت در برابر تغییر اقلیم، مطابق برنامه هفتم پیشرفت کشور
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی به مناسبت روز جهانی بهداشت محیط، ضمن تاکید بر تعهدات بین‌المللی کشورها در خصوص تاب آوری نظام سلامت در برابر تغییرات آب و هوایی، بر لزوم تدوین سند سازگاری سلامت در برابر تغییر اقلیم، مطابق برنامه هفتم پیشرفت کشور تاکید کرد.

بانگ‌خبر، به گزارش وبدا، دکتر ظفرقندی در این پیام، تمرکز بیشتر برنامه‌ ریزان و کنشگران عرصه بهداشت محیط کشور در جهت دهی به راهبردها، برنامه‌ها و فعالیت‌های مرتبط با مشکلات محیط زیستی ناشی از این تغییرات را ضروری دانسته است.

 

متن کامل پیام وزیر بهداشت به مناسبت روز جهانی بهداشت محیط (۲۶ سپتامبر مصادف با ۵ مهر ماه) بدین شرح است:

 

در راستای نکوداشت روز جهانی بهداشت محیط مقارن با ۵ مهرماه (۲۶ سپتامبر میلادی) و با توجه به روند فزاینده و فراگیر تغییرات اقلیمی، فدراسیون بین المللی بهداشت محیط، شعار امسال خود را با عنوان «ایجاد جوامع تاب آور از طریق کاهش خطر بلایا و تغییر اقلیم و سازگاری با آن ها»، نام گذاری نموده است.

ضمن یادآوری و تأکید بر تعهدات بین المللی کشورها در خصوص تاب آوری نظام سلامت در برابر تغییر آب و هوایی و لزوم تدوین سند سازگاری سلامت در برابر تغییر اقلیم مطابق برنامه هفتم پیشرفت کشور، ضرورت دارد، برنامه ریزان و کنش گران عرصه بهداشت محیط کشور، تمرکز بیش تری در جهت دهی به راهبردها، برنامه ها و فعالیت های مرتبط با مشکلات محیط زیستی ناشی از این تغییرات اعمال نمایند. به طوری که آمادگی، سازگاری، تاب آوری، حمایت و مطالبه گری آحاد جامعه را در مواجهه با اثرات زیان آور این پدیده مخرب بر سلامت مردم در پی داشته باشد.

این جانب، ضمن قدردانی و سپاس از خدمات صادقانه کلیه تلاش گران عرصه بهداشت محیط کشور، اعم از مدیران، کارشناسان و بازرسان بهداشت محیط در کلیه سطوح، اعضای هیأت علمی، فعالان بهداشت محیط در بخش های غیردولتی و تشکل های مردم نهاد علاقه مند به این موضوع مهم، امیدوارم با همت والا و خردمندانه و در سایه وفاق و همدلی همچون الگوی موفق مهار همه گیری کرونا، شاهد بهبود شاخص های بهداشت محیط در حوزه های مؤثر بر سلامت، نظیر تغییرات اقلیم، هوا، آب، غذا و خاک به منظور حفظ و ارتقا سلامت عموم مردم میهن عزیز اسلامی باشیم.

/انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=27527

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.