• امروز : چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 22 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Wednesday - 25 September - 2024
0

پرسپولیس با گلزنی کنعانی زادگان پیروز میدان دربی شد

  • کد خبر : 27517
  • 04 مهر 1403 - 22:02
پرسپولیس با گلزنی کنعانی زادگان پیروز میدان دربی شد
استقلال و پرسپولیس در چارچوب هفته ششم لیگ برتر امشب از ساعت ۱۹ در ورزشگاه امام خمینی اراک به مصاف هم رفتند که این دیدار با گلزنی کنعانی زادگان از روی نقطه پنالتی سرخپوشان را برتر میدان کرد.

بانگ خبر، هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران به نقطه آغاز کار خود رسید و بعد از چشم‌انتظاری هواداران فوتبال برای انجام مسابقه داربی پایتخت، سرانجام هفته ششم لیگ بیست‌وچهارم با انجام نبرد استقلال و پرسپولیس افتتاح شد؛ مسابقه‌ای که برخلاف عنوان آن، خارج از پایتخت برگزار شد و با توجه به مشکلات زیرساخت ورزشگاه آزادی تهران، نبرد سرخابی‌های پایتخت در ورزشگاه امام خمینی اراک به انجام رسید و شاگردان جواد نکونام و خوان کارلوس گاریدو رودرروی هم قرار گرفتند.

 

آبی‌پوشان پایتخت فصل را با کسب پیروزی لحظه‌آخری مقابل شمس‌آذر در قزوین آغاز کردند اما در ادامه راه، اوضاع بر وفق مراد آبی‌ها پیش نرفت و آن‌ها مقابل ملوان بندرانزلی متوقف شدند و برابر استقلال خوزستان شکست خوردند. برد ۳گله برابر الغرافه شرایط اردوی استقلال را به صورت نسبی پایدار کرد اما تساوی در قائمشهر مقابل نساجی باعث شد تا آبی‌ها در فصل جدید تنها ۵ امتیاز از ۴ بازی دریافت کرده باشند و با این اندوخته پا به داربی پایتخت بگذراند.

پرسپولیسی‌ها هم برخلاف حریف سنتی‌شان روزهای خوبی را در فصل جدید پشت سر می‌گذارند. در حالی‌که تصور می‌شد با توجه به تغییر و تحولات در کادرفنی و فهرست بازیکنان این تیم، سرخ‌پوشان پایتخت نتوانند در قامت مدافع عنوان قهرمانی عملکرد خوبی در شروع فصل داشته باشند اما معادلات متفاوت از تصورات رقم خورد؛ به‌طوری‌که سرخ‌پوشان با اندوخته‌ای ۸ امتیاز از ۴ بازی اخیر خود در لیگ برتر پا به مسابقه داربی گذاشتند و در کارنامه‌شان ارائه نمایش قابل‌قبول برابر الاهلی در جده در لیگ نخبگان آسیا هم به چشم می‌آمد.

ترکیب استقلال تهران

حسین حسینی، رافائل سیلوا، سامان فلاح، میلاد زکی‌پور، رامین رضاییان (از دقیقه (۲+۹۰): گائل کاکوتا)، ابوالفضل جلالی، آرش رضاوند (از دقیقه (۲+۹۰): زبیر نیک‌نفس)، دیدیه اندونگ، محمدحسین اسلامی (از دقیقه (۲+۹۰): محمدحسین مرادمند)، جلال‌الدین ماشاریپوف و گوستاوو بلانکو (از دقیقه ۴۶: آرمان رمضانی)

سرمربی: جواد نکونام

ترکیب پرسپولیس تهران

الکسیس گندوز، گیورگی گولسیانی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، فرشاد فرجی، میلاد محمدی، مسعود ریگی، سروش رفیعی، فرشاد احمدزاده (از دقیقه ۸۴: ایوب العملود)، امید عالیشاه (از دقیقه ۷۶: لوکاس ژوائو)، وحید امیری و علی علیپور (از دقیقه ۸۴: سعید مهری)

سرمربی: خوان کارلوس گاریدو

جواد نکونام نسبت به دیدار با نساجی، ۳ تغییر مهم در ترکیب تیمش اعمال کرد و در شب محرومیت روزبه چشمی، میلاد زکی‌پور در ترکیب ۳دفاعه استقلال در نقش مدافع میانی متمایل به سمت چپ حضور یافت و ماموریت فعالیت در نقش فول‌بک چپ به ابوالفضل جلالی سپرده شد. ضمن آنکه در میانه زمین، آرش رضاوند به خط هافبک استقلال اضافه شد و جای زبیر نیک‌نفس را گرفت و در خط حمله هم گوستاوو بلانکو جانشین آرمان رمضانی شد.

خوان کارلوس گاریدو هم در سوی مقابل، به سراغ ۲ تغییر در ترکیب تیمش رفت و در شبِ مصدومیت اوستون اورونوف و غیبت او در فهرست سرخ‌پوشان پایتخت و نیمکت‌نشینی ایوب العملود به دلیل عدم آمادگی ۱۰۰ درصدی، فرشاد احمدزاده و فرشاد فرجی در ترکیب اولیه سرخ‌پوشان حضور داشتند که دومین حضور پیاپی فرجی در ترکیب اصلی پرسپولیس جالب‌توجه بود. ضمن آنکه گاریدو در خط هافبک مجدداً به سراغ تغییر رفت و با نیمکت‌نشین‌شدن محمد خدابنده‌لو، سروش رفیعی در ترکیب اولیه پرسپولیس حضور یافت.

دو تیم از ساعت ۱۹:۰۳ و با زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره چهره‌های درگذشته در سانحه تلخ ریزش معدن در طبس کار خود را در ورزشگاه امام خمینی اراک در شب حضور بیش از ۸ هزار تماشاگر با قضاوت بیژن حیدری آغاز کردند؛ آن‌هم در حالی‌که مسابقه حساس با استفاده از تکنولوژی (VAR) به انجام رسید و پیام حیدری در اتاق (VAR) در نقش داور حضور داشت. ضمن آنکه علیرضا ایلدروم و علیرضا مرادی کمک‌های اول و دوم بیژن حیدری در مسابقه امشب بودند و حسن اکرمی هم در نقش داور چهارم مشغول به فعالیت بود.

آبی‌پوشان در دقیقه اول صاحب موقعیت شدند اما نتوانستند از موقعیت به‌دست آمده استفاده کنند و برخورد گوستاوو بلانکو با میلاد محمدی باعث مصدومیت شدید مهاجم آرژانتینی شد و او با سری بانداژ شده کار خود را دنبال کرد. ستاره آبی‌ها بعد از بازگشت به زمین مسابقه مجدداً آسیب دید و در دقیقه ۱۲ از زمین مسابقه خارج شد ولی توانست به زمین مسابقه برگردد. اولین موقعیت جدی مسابقه امشب بعد از ۲۲ دقیقه کم‌هیجان در دقیقه ۲۲ در محوطه جریمه استقلال رخ داد.

علی علیپور روی ارسال فرشاد فرجی صاحب موقعیت شد که ضربه سر علیپور به سامان فلاح برخورد کرد و جایی در چارچوب دروازه آبی‌ها پیدا نکرد و به کرنر رفت. در دقیقه ۲۸، روی ارسال ابوالفضل جلالی، گوستاوو بلانکو در محوطه جریمه پرسپولیس صاحب موقعیت شد که ضربه سر او از بالای دروازه سرخ‌پوشان به بیرون رفت. روی یک کار تیمی، امید عالیشاه ابتدا با شوت از راه دروازه استقلال را تهدید کرد که شوت او را حسین حسینی مهار کرد و در ریباند، بار دیگر سرخ‌پوشان صاحب موقعیت گلزنی خلق کردند که ضربه سر علی علیپور را بازهم حسینی برگشت داد تا بازی با تساوی بدون گل پیدا کند.

رامین رضاییان در دقیقه ۳۹ توپ را روی دروازه پرسپولیس ارسال کرد که توپ در میانه راه به مدافع پرسپولیس برخورد کرد و بعد از اشتباه مهلک الکسیس گندوز در جمع توپ، موقعیت گلزنی برای استقلالی‌ها خلق شد که شوت ابوالفضل جلالی به تیرک دروازه سرخ‌پوشان برخورد کرد تا بازی همچنان با تساوی بدون گل ادامه یابد. در وقت‌های تلف‌شده، پرسپولیس تیم برتر زمین مسابقه بودند و در دقیقه (۳+۴۵) روی ارسال امید عالیشاه، موقعیت خوبی برای سرخ‌پوشان به‌وجود آمد که دفع ناقص حسین حسینی و در ادامه دفع توپ آبی‌ها زمینه‌ساز عدم تغییر نتیجه بازی شد تا نیمه اول با تساوی ۰-۰ به پایان برسد.

دو تیم در نیمه دوم بازی را درگیرانه آغاز کردند و بازی با وقفه‌های پرشمار دنبال شد و خبری از خلق موقعیت جدی گلزنی نبود. پرتاب اشیا از سوی هواداران، باعث شد تا بازی بارها از جریان بیفتد تا اینکه بعد از تعویض‌های انجام شده از سوی کارلوس خوان گاریدو و ورود بازیکنانی نظیر ایوب العملود، لوکاس ژوائو و سعید مهری، پرسپولیس تیم برتر بازی در دقایق پایانی بود و بعد از ضربه سر خطرناک ایوب العملود در دقیقه ۸۸، روی یک کار تیمی زیبا سرخ‌پوشان صاحب ضربه پنالتی شدند.

سعید مهری در دقیقه ۸۹ موفق شد بعد از برخورد با رامین رضاییان پنالتی بگیرد تا مهم‌ترین اتفاقات مسابقه امشب رقم بخورد. بعد از تایید ضربه پنالتی از سوی (VAR)، محمدحسین کنعانی‌زادگان موفق به گلزنی در دقیقه (۳+۹۰) شد تا با درخشش استقلالی‌های سابق، پرسپولیس بتواند به گل اول در مسابقه امشب برسد. آبی‌پوشان بعد از گلزنی کنعانی‌زادگان در تلاش برای ثبت گل تساوی بودند اما درخشش خط دفاعی پرسپولیس و البته الکسیس گندوز باعث شد تا بازی برتری یک‌گله پرسپولیس پایان یابد.

پرسپولیس با برد در مسابقه امشب، ۱۱ امتیازی شد و به رتبه دوم جدول صعود کرد و استقلال هم با گذراندن چهارمین بازی بدون برد و تحمل دومین باخت در فصل جدید، با ۵ امتیاز و تفاضل ۱- به رتبه دهم جدول سقوط کرد. آبیپوشان در دیدار بعدی خود باید روز دوشنبه نهم مهرماه از ساعت ۱۹:۳۰ در هفته دوم لیگ نخبگان آسیا در قطر به مصاف السد بروند و در همان روز و در همان ساعت، پرسپولیس در تهران و ورزشگاه شهدای شهر قدس پذیرای پاختاکور ازبکستان خواهد بود.

مسابقات هفته ششم لیگ برتر فوتبال ایران فردا (پنج‌شنبه) با انجام دوئل شمس‌آذر قزوین و نساجی مازندران پیگیری خواهد شد و ۵ دیدار از رقابت‌های هفته ششم هم روز جمعه ششم مهرماه پیگیری می‌شود که در مهم‌ترین دیدارها، سپاهان اصفهان میزبان تراکتور تبریز است و تیم‌های ملوان بندرانزلی و استقلال خوزستان به مصاف هم می‌روند. ضمن آنکه پرونده این هفته از رقابت‌ها روز شنبه هفتم مهرماه و بعد از انجام دوئل فولاد خوزستان و ذوب‌آهن اصفهان بسته خواهد شد.

نتایج هفته ششم لیگ برتر فوتبال ایران

چهارشنبه چهارم مهرماه

استقلال تهران ۰-۱ پرسپولیس تهران

برنامه ادامه دیدارهای هفته ششم لیگ برتر فوتبال ایران

پنج‌شنبه پنجم مهرماه

شمس‌آذر قزوین – نساجی مازندران (ساعت ۱۸:۳۰)

جمعه ششم مهرماه

گل‌گهر سیرجان – هوادار تهران (ساعت ۱۸:۱۵)

چادرملو اردکان – مس رفسنجان (ساعت ۱۸:۳۰)

سپاهان اصفهان – تراکتور تبریز (ساعت ۱۸:۳۰)

ملوان بندرانزلی – استقلال خوزستان (ساعت ۱۸:۳۰)

آلومینیوم اراک – خیبر خرم‌آباد (ساعت ۱۸:۳۰)

شنبه هفتم مهرماه

فولاد خوزستان – ذوب‌آهن اصفهان (ساعت ۱۹)

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=27517

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.