• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
0

افتتاح واحد زایمان در آب بیمارستان تأمین‌اجتماعی شهید بهشتی شیراز

  • کد خبر : 27143
  • 21 شهریور 1403 - 16:18
افتتاح واحد زایمان در آب بیمارستان تأمین‌اجتماعی شهید بهشتی شیراز
با هدف ترغیب مادران به زایمان طبیعی و در اجرای سیاست‌های جوانی جمعیت، اتاق زایمان در آب بیمارستان تأمین‌اجتماعی شهید آیت‌الله دکتر بهشتی شیراز در مراسمی با حضور جمعی از مسئولان درمان استان به بهره‌برداری رسید.

بانگ خبر، به‌گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی به نقل از روابط‌عمومی مدیریت درمان تأمین‌اجتماعی استان فارس، در این مراسم دکتر محمد حسن حسینی معاون خدمات درمانی مدیریت درمان تأمین‌اجتماعی فارس با اشاره به بهره‌مندی مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی از روش‌های نوین درمانی و تجهیزات کارامد پزشکی گفت: زایمان در آب، نقش مؤثری در سلامت روحی و جسمی مادر و نوزاد ایفا می‌کند. این روش زایمان، در کاهش اضطراب مادران باردار نقشی اساسی دارد و ایمنی نوزاد را نیز در هنگام تولد ارتقاء می‌بخشد.

وی با اشاره به اولویت توسعه مراکز درمانی ملکی در سازمان تأمین‌اجتماعی با هدف ارائه خدمات رایگان و کیفی به بیمه‌شدگان گفت: برخی از مادران باردار با هدف کاهش درد زایمان از سزارین استقبال می‌کنند؛ درحالی‌که عمل زایمان طبیعی مواهب به‌مراتب بیشتری برای مادر و نوزاد داشته و با اجرای طرح‌هایی نظیر زایمان در آب، می‌توان درد زایمان طبیعی را به‌طور چشمگیری کاهش داد.
معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت درمان تأمین‌اجتماعی استان فارس نیز در این مراسم از گسترش زیرساخت‌های موردنیاز در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در حوزه سیاست‌های جمعیتی خبر داد.
دکتر حسن ماری اوریاد افزود: مشارکت مؤثر در تحکیم بنیان خانواده و افزایش جمعیت، سرلوحه عملکرد سازمان تأمین‌اجتماعی و مدیریت درمان تأمین‌اجتماعی استان فارس است و در این راستا از روش‌های نوین و پیشرفته بهره می‌گیریم.
وی با تأکید بر این‌که زایمان در آب یکی از تکنولوژی‌های نوین برای کاهش اضطراب، ارتقای سلامت و افزایش سطح ایمنی مادران و نوزادان است، گفت: امیدواریم ارتقای کیفی خدمات و بهره‌گیری از روش‌های پیشرفته درمانی در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی به استقبال مادران از فرزندآوری طبیعی منجر شود.
دکتر محمد دهقان سرپرست بیمارستان تأمین‌اجتماعی شهید بهشتی شیراز نیز در مراسم آغاز بهره‌برداری از اتاق زایمان در آب این بیمارستان گفت: در این مرکز کلان درمانی طرح‌های آموزشی، فرهنگی و تبلیغاتی متنوعی در راستای افزایش زاد و ولد و ترغیب مادران به زایمان طبیعی اجرا می شود.
وی با بیان این‌که اتاق زایمان در آب بیمارستان شهید آیت‌الله دکتر بهشتی بر اساس استانداردهای جهانی تجهیز و آماده سازی شده است، بیان داشت: از آنجا که حفظ سلامت مادر و نوزاد در اولویت است، تمامی نکات شامل آموزش کارکنان، تهیه تجهیزات، موارد بهداشتی و پیشگیری از عفونت در این مرکز به‌صورت خاص رعایت می‌شود.
دکتر دهقان از برپایی تورهای بازدید مادران در آستانه زایمان از بخش‌های مختلف زایشگاه و اتاق زایمان در آب این بیمارستان خبر داد و افزود: با اتخاذ چنین تدابیری به دنبال کاهش اضطراب و حفظ سلامت مادر و نوزاد هستیم.
وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های دقیق و منسجم آمادگی هشتاد تا یک‌صد زایمان در آب طی یک ماه را در این مرکز داریم و تمامی مادران متقاضی می‌توانند از این خدمت بهره‌مند شوند.
زهرا دهیار مسئول بخش زایشگاه و زایمان بیمارستان شهید دکتر بهشتی نیز در این مراسم با اشاره به این‌که در بخش زایمان بیمارستان از بهترین کادر درمان و وسایل پزشکی استاندارد و پیشرفته استفاده می‌شود، گفت: امکان حضور همسر در کنار بانوی باردار در واحد زایمان در آب مهیا شده است که این امر نقش ارزنده‌ای در کاهش اضطراب مادر و سلامت نوزاد ایفا می‌کند.
وی افزود: اجرای طرح مامای همراه در بیمارستان شهید آیت‌الله دکتر بهشتی، نقش مثبتی در ارتقای آمادگی مادران و کاهش اضطراب آنها ایفا می‌کند و طی سه سال اخیر با اجرای این طرح حمایتی و آموزشی توانسته‌ایم نقش مثبتی در راستای افزایش جمعیت و سلامت جامعه داشته باشیم.

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=27143

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.