• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
1
در همایش تقدیر از دانشجویان رتبه اول پزشکی،‌ دندانپزشکی و داروسازی:

جمعی از نام‌آوران نظام سلامت در دانشگاه و صنعت از رازهای موفقیت خود گفتند

  • کد خبر : 27058
  • 19 شهریور 1403 - 0:47
جمعی از نام‌آوران نظام سلامت در دانشگاه و صنعت از رازهای موفقیت خود گفتند
دکتر امیر حسین تکیان عضو وابسته فرهنگستان علوم پزشکی کشور در همایش تقدیر از دانشجویان برترعلوم پایه پزشکی گفت: اگر فناوری در خدمت سلامت باشد، باید ببینیم چگونه می‌توانیم سلامت مردم را تضمین کنیم. وی افزود: در آینده پزشکی باید با مدلی پیش برویم که  در آن شهروندان در تصمیم‌سازی موثر باشند و بر اساس خواسته آنها تصمیم گیری شود و در این الگو پزشکی از بیمارستان فاصله خواهد گرفت و به خانه‌های مردم می‌آید. 

بانگ خبر، استاد گروه سلامت جهانی و سیاستگذاری دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: در قرن ۲۱ و آینده پیش‌ رو، باید گفتمان سلامت عمومی شکل گیرد و هوش مصنوعی کمک خواهد کرد تا راهنما‌های بالینی بسیاری از تشخیص‌ها را انجام دهند و دیگر نیازی به مراجعه فرد به پزشک نیست، اما این به معنای عدم نیاز به پزشک و داروساز و دندان پزشک نیست، سلامت در قرن بیست و یکم در بافت زندگی روزمره ساخته می شود و جایی معنا پیدا می کند که مردم فعالیت می کنند. دردستور نوین سلامت باید به پایداری جامعه کمک شود و باید بدانیم اگر فناوری در خدمت سلامت بیاید ما چگونه می توانیم سلامت مردم را تضمین کنیم. دکتر تکیان به جمله معروفی از نلسون ماندلا اشاره کرد و گفت: ” به جای اینکه آدم مهمی باشید فکر کنید آدم مفیدی باشید” و شخص مفید نمی‌هراسد از اینکه کارهای کوچک انجام دهد، چرا که هر کار کوچکی می‌تواند در زندگی مردم تفاوت ایجاد کند و این نوع نگرش باعث می‌شود افرادی در این کشور بمانند و خدمت کنند و آنهایی که ماندند و خدمت کردند، لذت پیاده کردن این فرهنگ را بردند.

 استاد گروه سلامت جهانی و سیاستگذاری دانشگا۷ علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: در قرن ۲۱ و آینده پیش‌ رو، باید گفتمان سلامت عمومی شکل گیرد و هوش مصنوعی کمک خواهد کرد تا راهنما‌های بالینی بسیاری از تشخیص‌ها را انجام دهند و دیگر نیازی به مراجعه فرد به پزشک نیست، اما این به معنای عدم نیاز به پزشک و داروساز و دندان پزشک نیست، سلامت در قرن بیست و یکم در بافت زندگی روزمره ساخته می شود و جایی معنا پیدا می کند که مردم فعالیت می کنند. دردستور نوین سلامت باید به پایداری جامعه کمک شود و باید بدانیم اگر فناوری در خدمت سلامت بیاید ما چگونه می توانیم سلامت مردم را تضمین کنیم. دکتر تکیان به جمله معروفی از نلسون ماندلا اشاره کرد و گفت: ” به جای اینکه آدم مهمی باشید فکر کنید آدم مفیدی باشید” و شخص مفید نمی‌هراسد از اینکه کارهای کوچک انجام دهد، چرا که هر کار کوچکی می‌تواند در زندگی مردم تفاوت ایجاد کند و این نوع نگرش باعث می‌شود افرادی در این کشور بمانند و خدمت کنند و آنهایی که ماندند و خدمت کردند، لذت پیاده کردن این فرهنگ را بردند.

سپس دکتر هاله حامدی فر؛ کارآفرین و مدیر گروه دارویی سیناژن در این همایش از تجربیات خود در مسیر موفقیت سخن گفت و به مشکلاتی که در این راه مواجه شده بود اشاره کرد. وی گفت: ما در حوزه داروهای خاص و صعب الاعلاج فعالیت می‌کنیم و برای رسیدن به این هدف مسیر سختی را طی کردیم. دکتر حامدی فر ادامه داد: ما در آغاز کار از مباحث بسیار ساده و مقدماتی مانند تبیین اینکه بیوتکنولوژی چیست برای همکاران در نظام سلامت شروع کردیم و اکنون به اینجا رسیدیم که در دنیا پس از آمریکا تنوع تولیدات ما در حوزه بیوداروها بی‌رقیب است. مدیر گروه دارویی سیناژن تاکید کرد: در مقابل ناملایمات کاری باید صبور باشیم تا بتوانیم موفق شویم. دکتر حامدی فر افزود: اولین محصول تولیدی ما برای درمان “ام اس” بود و این نقطه تبدیل شدن شرکت ما از یک شرکت تحقیقاتی به یک شرکت دارویی فعال در عرصه درمان بود و برای رسیدن به این هدف با تحریم‌ها و مشکلات بر سر راهمان جنگیدیم. وی به جوانان نخبه در همایش نیز یادآور شد برای رسیدن به موفقیت باید از سختی‌ها نهراسند و برای اهداف خود مبارزه کنند.

در ادامه در بخش نشست تخصصی؛ استادان دکتر محمد علی محققی؛ معاون علمی فرهنگستان، دکتر علی اکبر حق دوست، دکترپروین پاسالار عضو گروه علوم پایه پزشکی، دکتر علی خلج رئیس گروه علوم دارویی و دکتر محسن شیرازی؛ رئیس گروه دندان‌پزشکی حضور یافتند و مشکلات و معضلاتی را دانشجویان نخبه در حوزه پزشکی مطرح کردند که ضمن گفتگوهای تحلیلی تلاش شد برای حل مسائل مطرح شده در آینده برنامه‌ریزی لازم انجام شود.

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=27058

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.