• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 13 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
3
توسط گروه خودروسازی سایپا انجام شد؛

برگزاری نخستین نشست تخصصی هوش مصنوعی و كاربردهای آن در صنعت خودرو

  • کد خبر : 26604
  • 01 شهریور 1403 - 18:49
برگزاری نخستین نشست تخصصی هوش مصنوعی و كاربردهای آن در صنعت خودرو
گروه خودروسازی سایپا،‌ نخستین نشست تخصصی هوش مصنوعی و كاربردهای آن در صنعت خودرو را برگزار کرد.

بانگ خبر، امیرحسین طیبی، مدیر مطالعات راهبردی و رسانه گروه سایپا در نشست تخصصی هوش مصنوعی در صنعت خودرو با مروری به برگزاری سمینارهای تخصصی خودروهای برقی توسط سایپا در یكسال اخیر، اظهارداشت: بر اساس راهبرد وزارت صمت، گروه سایپا به سمت فرهنگ‌سازی در حوزه خودروهای برقی گام برداشت كه حاصل آن برگزاری ۷ سمینار تخصصی با موضوعات گوناگون با حضور دانشگاهیان، صاحب نظران، كارشناسان و مدیران صنعت خودرو بود.

وی افزود: گروه خودروسازی پروژه‌های متعددی در حوزه خودروهای برقی در دست اقدام دارد تا همگام با صنعت خودرو جهانی حركت كند و از طرفی هم در حوزه خودروهای وارداتی، سعی كرده تا خودروهای به روزی را به سبد محصولات خود اضافه كند.

طیبی با بیان اینکه در نظر گرفتن آپشن‌های متعدد، باعث جذابیت خودروها شده است،تصریح کرد: در آینده‌ای نه چندان دور،‌ صنعت خودرو به سمت استفاده از سیستم هوشمند كمک راننده و خودروهای خودران حركت خواهد كرد. در سیستم های جدید این وظایف از راننده گرفته می شود و توسط سیستم هوشمند كمک راننده انجام می شود. سیستم هوشمند كمک راننده سطوح مختلفی دارد كه شامل سطح صفر (راننده كنترل‌ها را انجام می‌دهد)، سطح یک (پاها به هنگام رانندگی آزاد است)، سطح دو (علاوه بر پاها، دست‌ها هم آزاد است)، سطح سه (دست‌ها، پاها و چشم‌ها آزاد است)، سطح چهار (همه اندام ها حتی ذهن هم آزاد است) و سطح ۵ (خودرو به صورت خودران و بدون حضور راننده هدایت می‌شود) است.

ساسان عظیمی، مدرس دانشگاه تهران نیز مفاهیم هوش مصنوعی و مبانی شبكه‌های عصبی را مورد بررسی قرار داد و با تبیین رویكردهای موجود در هوش مصنوعی به بررسی ابعاد گوناگون آن به صورت پایه‌ای پرداخت.

در ادامه این نشست، علیرضا فرهادی، دانشیار دانشكده مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف، به فرصت‌ها و كاربردهای هوشمندسازی صنعت خودرو اشاره کرد.

همچنین مهدی محمودصالحی، رئیس اداره مطالعات راهبردی فرآیند و تكنولوژی‌های گروه سایپا به ظهور پارادیم جدید در فضای كسب و كار دیجیتال پرداخت و كاربرد هوش مصنوعی در صنعت خودرو و محصول را تشریح كرد.

در پایان این نشست حمیدرضا رضایی، مدیر پروژه ADAS در مرکز تحقیقات سایپا، ضمن معرفی پروژهای گروه سایپا در زمینه سیستم کمک راننده هوشمند با استفاده از هوش مصنوعی، مهمترین چالش­های پیش رو در خصوص هوشمندی سازی خودرو را بیان کرد.

گفتنی است،‌ این نشست تخصصی به همت مدیریت مطالعات راهبردی و رسانه گروه سایپا و با همكاری معاونت منابع انسانی گروه و پشتیبانی گروه سایپا و با حضور تعدادی از اساتید دانشگاه، مدیران و كارشناسان گروه سایپا در شركت سازه گستر برگزار شد.

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=26604

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.