• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
2
ششمین روز از دهمین اجلاس رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران

مهندس ضرغامی: بسیاری از آثار ملی ما قابلیت ثبت جهانی دارد/ موقعیت ما ویژه است و روایت این واقعیت، کار فرهنگی ماست

  • کد خبر : 2636
  • 05 مرداد 1401 - 19:44
مهندس ضرغامی: بسیاری از آثار ملی ما قابلیت ثبت جهانی دارد/ موقعیت ما ویژه است و روایت این واقعیت، کار فرهنگی ماست
مهندس سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ششمین روز از دهمین اجلاس رایزن‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران گفت: «بسیاری از آثار ملی ما قابلیت ثبت جهانی دارد. موقعیت ما ویژه است و روایت این واقعیت، کار فرهنگی ماست.»

بانگ خبر، به‌گزارش اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی، مهندس سید عزت‌الله ضرغامی عصر امروز چهارشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۱ در ششمین روز از دهمین اجلاس رایزن‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران که در محل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، گفت: «حوزه ماموریت ما در وزارتخانه فانتزی، ویترینی و تعارفی نیست. سه حوزه بسیار مهم و جدی فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است.»
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: «تحقیقات نشان می‌دهد بالای ۹۰ درصد گردشگرانی که وارد ایران می‌شوند، نگاه‌شان نسبت به آنچه رسانه‌های غربی و استکبار جهانی درباره ایران روایت می‌کنند، دچار تغییر می‌شود.»

او تصریح کرد: «اگر رایزنان فرهنگی تلاش کنند تا فرصت ورود گردشگر به ایران فراهم شود، به وظایف خود عمل کرده‌اند.»
مهندس ضرغامی افزود: «با محدودیت‌هایی که وجود دارد، مزیت‌های میراث‌فرهنگی و گردشگری زیادی داریم . بسیاری از آثار ملی ما قابلیت ثبت جهانی دارد. موقعیت ما ویژه است و روایت این واقعیت، کار فرهنگی ماست.»
او با اشاره به سنگ‌اندازی‌ها برای ایجاد موانع در راه توسعه گردشگری اضافه کرد: «دشمن نمی‌خواهد گردشگری ما توسعه یابد.»
مهندس ضرغامی ادامه داد: «در حوزه صنایع‌دستی نیز ظرفیت‌های بزرگی داریم و دارای توانمندی‌های بالایی هستیم. ما رتبه اول را در توانمندی صنایع‌دستی داریم.»
مهندس ضرغامی افزود: «درخواستی که دارم این است که رایزن‌های فرهنگی درباره ایران مطالعه کنند. شما باید بیش از پیش با ظرفیت‌های ایران در سه حوزه ماموریتی این وزارتخانه آشنا شوید.»
او خطاب به رایزن‌های فرهنگی گفت: «به ما کمک کنید که با همکاری خودتان، تولیدات متناسب با مخاطبان شما تولید کنیم تا به معرفی هرچه بهتر ایران کمک شود.»
مهندس ضرغامی خاطرنشان کرد: «این امید و اطمینان را دارم که هرچقدر جلوتر برویم، مشکلات کمتر می‌شود و ما با کمک شما می‌توانیم عقب‌ماندگی در حوزه‌های فرهنگی را به خوبی جبران کنیم.»
در پایان این نشست تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به امضا رسید.

اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=2636

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
ارشاد