• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
2
در قرارگاه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) کانون‌های مساجد؛

تدارک مفصل ۵۵ کانون مسجدی در مرز مهران برای زائران

  • کد خبر : 25988
  • 20 مرداد 1403 - 16:42
تدارک مفصل ۵۵ کانون مسجدی در مرز مهران برای زائران
حجت‌الاسلام چراغی‌پور با بیان اینکه خدمت‌رسانی به زائران اربعین از مرز بین المللی مهران از ۲۰ مردادماه آغاز می‌شود و تا دهم شهریور ادامه دارد، گفت: استان ایلام معین ۱۳ استان در خدمت رسانی به زائران اربعین است و در ۵۵ کانون فرهنگی هنری این استان خدمات رسانی توسط بچه‌های مسجد انجام می‌شود.

بانگ خبر، به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ، حجت الاسلام «علی چراغی پور»، در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به فعالیت های قرارگاه «حضرت اباعبدالله الحسین(ع)» کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در مرز بین المللی مهران و به میزبانی در مسجد ثامن الحجج(ع)، اظهار کرد: این قرارگاه از ۲۰ مرداد همزمان با آغاز فعالیت مواکب و ستاد اربعین حسینی فعالیت خود را در مرز بین المللی مهران آغاز می شود و تا دهم شهریور ماه خدمت رسانی خواهد داشت.

مسئول قرارگاه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در مرز بین المللی مهران بیان کرد: در استان ایلام تعداد ۵۵ کانون در نقاط مختلف این استان فعال شده اند، تا به صورت ویژه خدمات اسکان و پذیرایی به زائرین کنگره بین اللملی امام حسین(ع) توسط اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد ارائه دهند. خدمت رسانی آنها  علاوه بر اسکان و پذیرایی در قالب فعالیت های فرهنگی، نمایشگاه‌های مختلف، خیمه های نماز، فعالیت های ویژه با موضوع نماز و قیام امام حسین(ع)، سخنرانی و مرثیه خوانی در قرارگاه و پایانه مرزی شهید حاج قاسم سلیمانی انجام می شود، علاوه بر این، توزیع بسته های فرهنگی و کتابچه های زیارت عاشورا، اجرای برنامه های فرهنگی به همت بچه های مسجد در ۴۵۰ موکب مرز بین اللملی مهران پیش‌بینی شده است.

حجت الاسلام چراغی پور با اشاره به اینکه سال گذشته ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از مرز بین المللی مهران به سمت عتبات عزیمت کردند، ابراز کرد: استان ایلام معین ۱۳ استان در خدمت رسانی به زائرین اربعین است و امسال در میدان اربعین برای ۵۰ هزار نفر امکان پذیرایی فراهم شده و ۱۲ مسجد شهر مرزی مهران به صورت شبانه روزی آماده پذیرایی از زائرین هستند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام، تصریح کرد: ۴۰ میلیون بطری آب معدنی برای پذیرایی از زائرین از سردخانه ها تحویل گرفته شده و قرار است، بیش از ۳۶۰ هزار قالب یخ نیز از مرز بین المللی مهران به آن سوی مرزها ارسال شود.

تدارک برنامه های ويژه برای کودکان و نوجوانان 

وی از تدارک برنامه های ویژه برای کودکان و نوجوانان خبر داد و افزود: به دلیل گرمی هوا، استراحتگاه‌های ویژه نیز برای مادرانی که همراه فرزندانشان در این مراسم حضور یافته اند، به صورت مجزا و در فضای خنک‌تر تدارک دیده شده است که نهایت استفاده و استراحت خوب در مرز بین المللی مهران داشته باشند، همچنین نمایش فیلم به مناسبت اربعین حسینی در مرز مهران با توجه به استقبال خوب در سال گذشته، انجام می شود.

حمایت ویژه از زائران کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور 

حجت الاسلام چراغی پور تأکید کرد: با توجه به اینکه این قرارگاه عضو ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور است، از زائرین کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور حمایت ویژه دارد، همچنین به صورت ویژه در آن سوی مرزها نیز زائرین کانونی اگر کاری برایشان پیش آمد که نیاز به هماهنگی باشد در اسرع وقت کارهای آنها مورد پیگیری و خدمت رسانی ویژه انجام می شود. از طرفی امسال بچه های مسجد و اعضای کانون های فرهنگی هنری این استان در بحث گمشدگان اربعین حسینی خدمت رسانی ویژه ای را تدارک دیده اند.

خدمت رسانی به اوضاع رفاهی زائرین اربعین

وی همچنین از تأمین خدمات رفاهی ویژه زائران در این قرارگاه خبر داد و خاطرنشان کرد: چرخ های خیاطی برای دوخت لباس ها، نصب لباس شویی برای شستشوی لباس های زائرین در خروج و ورود به مرز، خدمت رسانی در برای رفاه حال زائران پیش بینی شده است، چون با توجه به اینکه قریب ۸۰ درصد زائران مرز مهران را برای اعزام به عتبات عالیات انتخاب می کنند، این وظیفه ما را سنگین می کند که خدمت رسانی ما به نحو احسن صورت گیرد.

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=25988

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.