• امروز : چهارشنبه - ۱۳ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 27 - ذو الحجة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 3 July - 2024
1
وزیر بهداشت در سی‌ویکمین دوره جشنواره دانشجوی نمونه کشوری:

رشد آموزش علوم پزشکی در دوره شهید رئیسی بی‌نظیر بود

  • کد خبر : 24266
  • 11 تیر 1403 - 10:24
رشد آموزش علوم پزشکی در دوره شهید رئیسی بی‌نظیر بود
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سی‌ویکمین دوره جشنواره دانشجوی نمونه کشوری در دانشگاه صنعتی شریف، از افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی طی سه سال اخیر خبر داد و گفت: رشد آموزش علوم پزشکی در دوره شهید رئیسی بی‌نظیر بود.

بانگ خبر،به گزارش وبدا، دکتر بهرام عین‌اللهی اظهار کرد: با توجه به گسترش کمی و کیفی دانشگاه های علوم پزشکی در کشور، به اذعان سازمان جهانی ایران بهداشت قوی‌ترین حوزه سلامت منطقه را دارد و این زیر ساخت‌ها، اساتید برجسته، امکانات تخصصی آزمایشگاهی و امکاناتی که ما در مراکز بهداشتی و درمانی داریم موجب شده است که بتوانیم دانشجویان بسیار توانمندی را در کشور تربیت کنیم و امروزه گوشه‌ای از این دانشمندان و دانشجویان عزیز مورد تقدیر قرار گرفتند.

 

وی در ادامه تاکید کرد: قطعا این افراد سرمایه های آینده کشور هستند و ما به این امید هستیم که بتوانیم کشورمان را در حوزه های مختلف به ویژه سلامت به خودکفایی برسیم.

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در ادامه با بیان اینکه بالای ۹۰ درصد تولیدات دارویی و ۴۰ درصد تولیدات تجهیزات پزشکی در کشور داخلی است، افزود: ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی به طور سالیانه ۲۰ درصد، دوره تخصصی ۶۵ درصد، دوره های فوق تخصصی ۵۰ درصد و دوره های فلوشیب هم ۲۵ درصد افزایش یافته است.

 

وی تاکید کرد: در طول تاریخ انقلاب این دوره سه ساله دولت آیت الله رییسی رشد آموزش علوم پزشکی از نظر کمی و کیفی بی نظیر بوده است.

 

دکتر عین‌الهی همچنین گفت: در حوزه بهداشت تا به امروز نزدیک به ۳۸۰۰ مرکز بهداشتی را از خانه های بهداشت و مراکز جامع و حدود ۱۸ هزار تخت بیمارستانی افتتاح شد و حدود ۳۸۰ دستگاه تجهیزات پزشکی پیشرفته در کشور به بهره برداری رسید.

/انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=24266

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.