• امروز : چهارشنبه - ۶ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - ذو الحجة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 26 June - 2024
2
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در گفتگو با وبدا:

تعداد فوتی های حادثه آتش سوزی بیمارستان خصوصی قائم رشت ۸ نفر است/ بررسی و اعلام علت فوتی ها توسط پزشکی قانونی

  • کد خبر : 24112
  • 29 خرداد 1403 - 12:02
تعداد فوتی های حادثه آتش سوزی بیمارستان خصوصی قائم رشت ۸ نفر است/ بررسی و اعلام علت فوتی ها توسط پزشکی قانونی
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تعداد فوتی های حادثه آتش سوزی بیمارستان خصوصی قائم رشت را 8 نفر اعلام کرد و گفت: برای بررسی علت فوت، اجساد فوتی ها تحویل پزشکی قانونی شده است.

بانگ‌خبر، دکتر محمدتقی آشوبی در گفتگو با وبدا، بیان داشت: تعداد فوتی های حادثه آتش سوزی بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی خصوصی قائم رشت ۸ نفر است نه ۹ نفر، علت فوت بیماران نیز توسط پزشکی قانونی در حال بررسی است و آنچه در برخی رسانه ها به عنوان علت فوت بر اثر انتقال بیماران از بیمارستان نقل شده، صحیح نیست.

وی با اشاره به این که همان نیمه شب گذشته ساعت ۱:۱۳ بامداد که خبر آتش سوزی رسید، ستاد بحران در دانشگاه علوم پزشکی گیلان تشکیل شد، تاکید کرد: ۲۲ آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس به محل اعزام شدند و بنده و سایر مدیران دانشگاه نیز در محل حضور یافتیم. نیروها بین بیمارستان ها تقسیم شد و علاوه بر ایجاد آمادگی لازم، تخت های لازم نیز در بیمارستان های دولتی برای پذیرش بیماران بیمارستان قائم، خالی شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: در مجموع ۱۴۲ بیمار بیمارستان قائم تخلیه و ۱۱۸ نفر از آنان به بیمارستان های دولتی رشت منتقل شدند که ۵ نوزاد در بین آن ها بود و به بیمارستان فوق تخصصی اطفال منتقل شدند.

دکتر آشوبی بیا بیان این که متاسفانه در این حادثه ۸ نفر از بیماران بدحال بیمارستان قائم فوت کردند که اجساد آنان برای بررسی علل دقیق فوت به پزشکی قانونی تحویل داده شد، گفت: اکنون ۹۷ بیمار در بیمارستان های ما بستری هستند که ۱۳ نفر از آنان در آی سی یو و سی سی یو بستری و تحت درمان قرار دارند.

وی در پایان یادآور شد: در جریان انتقال بیماران، ۴۴ بیمار به بیمارستان رازی رشت منتقل شدند و آن یک نفر فوتی اضافه که در برخی رسانه ها اعلام شده، جزو آمار فوتی های بیمارستان رازی بوده و ارتباطی به این حادثه ندارد و از بیماران منتقل شده به آنجا نبوده است.

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=24112

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.