• امروز : چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 15 May - 2024
3

هشدار هواشناسی نسبت به وقوع رگبار و نفوذ گرد وغبار به برخی نقاط کشور

  • کد خبر : 2401
  • 19 تیر 1401 - 10:11
هشدار هواشناسی نسبت به وقوع رگبار و نفوذ گرد وغبار به برخی نقاط کشور
سازمان هواشناسی کشور نسبت به رگبار باران، رعدوبرق، وقوع تندباد لحظه ای و نیز نفوذ گردوغبار و وزش باد شدید در برخی نقاط کشور از امروز تا فردا (۱۹ تا ۲۰ تیرماه) هشدار داد.

بانگ خبر، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی اورده است: وقوع رگبار باران، رعد و برق و تندباد لحظه ای، گردوخاک و در مناطق مستعد احتمال تگرگ طی یکشنبه (۱۹ تیر) در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب شرق فارس و طی دوشنبه (۲۰ تیر) در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان و هرمزگان پیش‌بینی می‌شود که می‌تواند منجر به جاری شدن رواناب و آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی، صاعقه، وارد شدن خسارت بر اثر باد شدید لحظه‌ای همراه با خیزش گردوخاک موقت و کاهش شعاع دید و احتمال اختلال در پرواز شود.

از این رو سازمان هواشناسی توصیه کرده است که از از تردد و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌های فصلی، صعود به ارتفاعات، پارک خودروها در کنار درختان فرسوده و پرواز با هواپیماهای سبک و بالگرد اجتناب کند و دستگاه‌های امدادی، راهداری، شهرداری و وزارت نیرو  برای مقابله با این مخاطرات آماده باشند.

خیزش گردوخاک، نفوذ گردوغبار و وزش باد شدید طی امروزو  فردا در شمال سیستان و بلوچستان، نوار شرقی خراسان جنوبی، خوزستان، ایلام و کرمانشاه دور از انتظار نیست بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به اجتناب از فعالیت در فضای باز و پرواز با بالگرد و هواپیماهای سبک و احتیاط در تردد به‌ویژه در خارج از شهرها توصیه می‌کند همچنین دستگاه‌های امدادی و فرمانداری‌ها را به آمادگی برای مقابله با این مخاطرات توصیه کرده است.

در هشدار نارنجی‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=2401

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
ارشاد