• امروز : سه شنبه - ۱۲ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - ذو الحجة - 1445
  • برابر با : Tuesday - 2 July - 2024
1

استاندار کرمان بخشی از دستاوردهای استان در دو سال گذشته را تشریح کرد

  • کد خبر : 24009
  • 23 خرداد 1403 - 23:54
استاندار کرمان بخشی از دستاوردهای استان در دو سال گذشته را تشریح کرد

بانگ خبر/کرمان استاندار کرمان با اشاره به عملکرد دولت سیزدهم در استان طی دو سال اخیر، برخی از دستاوردها را تشریح کرد. محمدمهدی فداکار ۲۳ خرداد ماه در گردهمایی ائمه جمعه استان کرمان که در محل مسجد جامع شهر راین برگزار شد، به دستاوردهای استان طی دو سال گذشته و در حوزه‌های مختلف اشاره و […]

بانگ خبر/کرمان استاندار کرمان با اشاره به عملکرد دولت سیزدهم در استان طی دو سال اخیر، برخی از دستاوردها را تشریح کرد.

محمدمهدی فداکار ۲۳ خرداد ماه در گردهمایی ائمه جمعه استان کرمان که در محل مسجد جامع شهر راین برگزار شد، به دستاوردهای استان طی دو سال گذشته و در حوزه‌های مختلف اشاره و اظهار کرد: رتبه استان کرمان به لحاظ فضای کسب و کار از ۳۱ به چهارم کشوری ارتقا پیدا کرد و حوزه سرمایه‌گذاری نیز رونق یافت و چهارمین استان برتر شدیم. 

وی این موفقیت‌ها را حاصل تلاش همه دستگاه‌های اجرایی دانست و گفت: کمبود نیروی متخصص در رشته‌های خاص در مناطق جنوب و شمال استان احساس می‌شود، ظرفیت اشتغال در بعضی شهرستان‌ها وجود ندارد و باید تلاش کنیم تا نیروهای متخصص آموزش داده شوند.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه سهم استان در تولید ناخالص ملی در حال حاضر به چهار درصد رسیده که این عدد به لحاظ اقتصادی مهم است، افزود: ۴۰ هزار میلیارد تومان پروژه در استان آماده افتتاح است و ورزشگاه ۲۶ هزار نفری شهر کرمان به زودی افتتاح خواهد شد و به دنبال آن ورزشگاه رفسنجان و شهربابک به بهره‌برداری می‌رسند. 

وی با اشاره به حوزه بهداشت و درمان گفت: بیمارستان تخصصی گل‌گهر سیرجان آماده افتتاح شده و در حال پیگیری مجوزهاست. بیمارستان اعصاب و روان امام رضا (علیه السلام) طبق آخرین استانداردهای جهانی با ۳۶۰ تخت در کنار بیمارستان افضلی‌پور در حال ساخت است و تا پایان سال تکمیل می‌شود.

فداکار از شروع به کار مجتمع معدنی مس درآلو گفت و ادامه داد: معدن اشتغال بالایی در منطقه ایجاد کرده و همچنین معادن مس و گل‌گهر نیز پروژه‌های زیادی را دنبال می‌کنند.

استاندار کرمان تصریح کرد: پروژه آبرسانی به رفسنجان نیز از طرح‌های بزرگی است که بزودی افتتاح می‌شود. 

وی در بخش دیگری از سخنانش به لزوم مدیریت مصرف انرژی در استان به ویژه آب و برق اشاره کرد و گفت: ۳۲ درصد مصرف خانگی گاز به اندازه مصرف پتروشیمی‌هاست؛ صنعت استان به عنوان خط اول تولید دچار کمبود برق و آب است و این مشکل در همه شهرستان‌ها وجود دارد.

فداکار اضافه کرد: مدیریت و کنترل مصرف انرژی در ساعات خاص مهم است، در صورت توقف تولید صنایع و شرکت‌ها، نیروی انسانی و اشتغال هم کاهش پیدا می‌کند و خانواده‌ها دچار مشکل می‌شوند. 

استاندار کرمان در بخش پایانی سخنانش به چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: ائمه جمعه معتمدان و بزرگان شهر هستند و باید وحدت را در بین مردم ایجاد کنند. 

وی بیان کرد: سه دستور رهبر معظم انقلاب بر جوانی جمعیت، جهش تولید و دانش‌بنیان‌ها است و رئیس جمهور آینده باید منویات مقام معظم رهبری را دنبال کند.  

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=24009
  • ارسال توسط :
  • 43 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای استاندار کرمان بخشی از دستاوردهای استان در دو سال گذشته را تشریح کرد بسته هستند

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.