• امروز : پنج شنبه - ۱۴ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 28 - ذو الحجة - 1445
  • برابر با : Thursday - 4 July - 2024
1

برنامه‌محوری به جای تخریب

  • کد خبر : 23905
  • 22 خرداد 1403 - 13:54
برنامه‌محوری به جای تخریب

ما باید به سمت انتخاباتی حرکت کنیم که کاندیداهاکارنامه‌محور باشند وباتوجه به لزوم رعایت اخلاق‌سیاسی به تخریب رقبای خودازطریق بدگویی،تهمت‌زنی ولجن‌پراکنی نپردازند. به گزارش بانگ خبر، محمدکاظم انبارلویی؛ کارشناس مسائل سیاسی در یادداشتی در جام جم نوشت: مدت زیادی تا برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری باقی‌نمانده است و ما این روزها نیز در فضایی اخلاقی […]

برنامه‌محوری به جای تخریب

ما باید به سمت انتخاباتی حرکت کنیم که کاندیداهاکارنامه‌محور باشند وباتوجه به لزوم رعایت اخلاق‌سیاسی به تخریب رقبای خودازطریق بدگویی،تهمت‌زنی ولجن‌پراکنی نپردازند.

به گزارش بانگ خبر، محمدکاظم انبارلویی؛ کارشناس مسائل سیاسی در یادداشتی در جام جم نوشت:

مدت زیادی تا برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری باقی‌نمانده است و ما این روزها نیز در فضایی اخلاقی به سرمی‌بریم که به برکت شهدای خدمت به‌ویژه رئیس‌جمهور محبوب و مظلوم ما پدید آمده است.بنابراین باید تاکید کرد که چنین فضایی می‌طلبد تا نامزدهای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری رقابتی اخلاقی را با یکدیگر در دستور کار قرار دهند. به عبارت دیگر کاندیداهای ریاست‌جمهوری باید از هرگونه بددهنی، بدگویی، تهمت‌زنی و لجن‌پراکنی پرهیز کنند تا به این شکل بتوان انتخاباتی سالم و پرشور را برگزار کرد.لازم به یادآوری است که مقام معظم رهبری نیز در مراسم چهاردهم خرداد در جریان سخنرانی که به‌مناسبت سالروز رحلت امام خمینی‌(ره) در حرم بنیانگذار انقلاب اسلامی داشتند، تاکید کردند که در رقابت‌های پیش‌روی انتخابات بین نامزدها باید اخلاق حاکم باشد؛ بدگویی کردن، تهمت‌زدن و لجن‌پراکنی کردن کمکی به پیشرفت کارها نمی‌کند و به آبروی ملی هم لطمه می‌زند.بنابراین کاندیداهای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری باید به چنین مسائلی توجه کامل داشته باشند. 
به‌عبارت دیگر می‌توان گفت‌ کاندیداهایی که در فضای سیاسی کشور به‌جای پرداختن به برنامه‌های خود برای آینده کشور شروع به بدگویی از رقیبان خود می‌کنند از التزام عملی مناسبی برخوردار نیستند. البته رفتار حامیان کاندیداها نیز باید مورد توجه قرار گیرد و تلاش شود که در فضای مجازی و واقعی، بداخلاقی سیاسی اتفاق نیفتد.درواقع ما باید به سمت انتخاباتی حرکت کنیم که کاندیداها کارنامه‌محور باشند و با توجه به لزوم رعایت اخلاق سیاسی به تخریب رقبای خود از طریق بدگویی، تهمت‌زنی و لجن‌پراکنی نپردازند.
این در حالی است که برای پیشگیری از بداخلاقی‌های سیاسی نیز راهکارهایی در قانون پیش‌بینی شده است و توجه به این قوانین و اجرای آنها از طریق قوه قضاییه پیگیری خواهد شد. با این‌حال کاندیداها نیز باید برای حفظ فضای اخلاقی انتخابات تلاش کنند. برای نمونه آنها می‌توانند به طرفداران خود توصیه کرده تا از تخریب رقبا خودداری کنند.
انتهای پیام

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=23905
  • ارسال توسط :
  • 42 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای برنامه‌محوری به جای تخریب بسته هستند

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.