• امروز : شنبه - ۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Saturday - 28 September - 2024
6

قالیباف: شعارم در این دوره «خدمت و پیشرفت »است

  • کد خبر : 23861
  • 21 خرداد 1403 - 20:22
قالیباف: شعارم در این دوره «خدمت و پیشرفت »است

کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت: شعارم در این دوره «خدمت و پیشرفت »است. به گزارش بانگ خبر، محمدباقر قالیباف در برنامه «صف اول» با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و رئیس جمهور شهید، در توضیح مسئولیت های خود در سال های گذشته گفت: آغاز جوانی ما با آغاز بهار انقلاب و مبارزات انقلاب […]

کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت: شعارم در این دوره «خدمت و پیشرفت »است.

به گزارش بانگ خبر، محمدباقر قالیباف در برنامه «صف اول» با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و رئیس جمهور شهید، در توضیح مسئولیت های خود در سال های گذشته گفت: آغاز جوانی ما با آغاز بهار انقلاب و مبارزات انقلاب اسلامی بود که فعالیت های اجتماعی و سیاسی داشتیم؛ در سال ۵۷ زلزله طبس شد که اولین کار جهادی ما در زلزله طبس بود.

وی با بیان اینکه در ۸ سال دفاع مقدس در جبهه بودیم، افزود: بعد از آن بخش عمده ای از کار در بسیج گذشت و در قرارگاه سازندگی خانم الانبیا مسئولیت داشتیم و بعد فرماندهی هوافضای سپاه را بر عهده داشتیم که امروز از قدرت های موشکی دنیا هستیم و بعد هم توفیق خدمت در نیروی انتظامی را داشتیم.

قالیباف یادآور شد: ۱۲ سال شهرداری تهران و همان زمان عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت شدم و بعد دوره ای در مجلس افتخار نمایندگی مردم تهران را داشتم و اکنون هم نماینده مجلس دوازدهم هستم.

وی با اشاره به سوابق علمی خود گفت: تحصیلات دانشگاهی ام را بعد از دوران دفاع مقدس شروع کردم؛ دکترای جغرافیای سیاسی از دانشگاه تربیت مدرس گرفتم و اکنون عضو هیات علمی دانشگاه تهران هستم و این مدت مشغله کاری اجازه نداد ارتباط دانشگاهی را قطع کنم. کشورداری موضوع درس و مطالعه من است و چندین تالیف در دانشگاه تهران در حوزه های جغرافیای سیاسی و حکمرانی دارم. همچنان مشغول تدریس هستم و دوشنبه هفته قبل پانزدهمین جلسه ترم زمستانی را داشتم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری درباره سطوح مختلف مسئولیت های خود بیان کرد: یکی از توفیقات در آغاز انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی این بود که همه در جبهه حضور داشتیم که قبل از آن آشنایی با آموزش دفاعی نظامی داشتیم. وقتی جبهه شکل گرفت به عنوان رزمنده عادی رفتیم. آن زمان سازماندهی در جبهه مثل شرایط امروز نبود و بسیجی‌ها از نقاط مختلف می آمدند و خودمان را به خطوط جبهه اول رساندیم. کار ما از رزمندگی عادی بود که بعد یگان ها و گردان ها و تیپ ها شکل گرفت.

قالیباف ادامه داد: فضای جبهه معنوی و مدیریتی و اعتماد کامل بود و رزمندکان دلبستگی خاص به هم داشتند و افراد براساس شایسته سالاری در جبهه انتخاب شده و خود رزمندگان از بین خودشان انتخاب می کردند. اولین مسئولیتم در عملیات قبل از بیت المقدس در اوایل جنگ بود. در ۲۰ سالگی فرمانده تیپ مستقل امام رضا شدم. بعد از دوران دفاع مقدس قائم مقام نیروی مقاومت بسیج و بعد فرمانده هوافضای سپاه با حکم فرماندهی معظم کل قوا و بعد هم نیروی انتظامی و بعد شهردار شدم.

ادامه دارد …

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=23861
  • ارسال توسط :
  • 131 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای قالیباف: شعارم در این دوره «خدمت و پیشرفت »است بسته هستند

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.