• امروز : جمعه - ۱۵ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 29 - ذو الحجة - 1445
  • برابر با : Friday - 5 July - 2024
1
رئیس شورای عالی سلامت و امنیت غذایی مطرح کرد

ضرورت ارائه برنامه های اولویت دار دستگاه های اجرایی برای کاهش حوادث جاده ای

  • کد خبر : 23547
  • 10 خرداد 1403 - 20:20
ضرورت ارائه برنامه های اولویت دار دستگاه های اجرایی برای کاهش حوادث جاده ای
جلسه کارگروه تخصصی بخش سلامت با موضوع بررسی و نهایی کردن پیش نویس مصوبات سلامت و ایمنی ترافیک با حضور رئیس شورای عالی سلامت و امنیت غذایی و نمایندگان اعضای کمیسیون دائمی ذیل این شورا تشکیل شد.

بانگ‌خبر، به گزارش خبرنگار وبدا، در این نشست دکتر محمداسماعیل مطلق، رئیس شورای عالی سلامت و امنیت غذایی ضمن ابراز تاسف و عرض تسلیت شهادت رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی و همراهان ایشان در سانحه هوایی، با اشاره به سخنان رئیس جمهور شهید در جلسه شانزدهم شورای عالی سلامت و امنیت غذایی اظهار داشت: موضوع پیشگیری از وقوع حوادث و سوانح جاده ای و ترافیکی که از علل مهم مصدومیت، ناتوانی و مرگ و میر در کشور می‌باشد، از مباحث مورد تاکید ایشان بوده است.
دکتر مطلق گفت: از آنجا که تغییر و کاهش حوادث جاده‌ای در سطح کشور نیاز به همکاری تمامی سازمان ها و دستگاه های ذی نقش دارد، ارائه پیش نویس و برنامه های مورد نیاز در این رابطه در شورای عالی سلامت و امنیت غذایی این دولت در دستور کار این دبیرخانه قرار دارد.
در ادامه‌ این نشست، دکتر همایون صادقی، رئیس کمیته فنی سلامت و ایمنی ترافیک و قطب مرجع سلامت و ترافیک ضمن اشاره به فعالیت های صورت گرفته طی دو سال از زمان پیشنهاد این برنامه به دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی و تعیین اقدامات اختصاصی این حوزه به ارائه راهبردهای مدیریت رانندگی ذیل تکالیف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مصوبات ذکر شده پرداخت.
بر اساس این گزارش، در این جلسه پس از بحث و تبادل نظر در خصوص راهبردهای ذکر شده، پیش نویس مصوبات جهت ارائه در شورای عالی سلامت و امنیت غذایی بررسی و اعضای حاضر در جلسه نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.
در این جلسه نمایندگان اعضای کمیسیون دائمی شورای عالی سلامت و امنیت غذایی و نمایندگان سایر سازمان های ذی نقش از جمله پلیس راهور، ستاد کل نیروهای مسلح، سازمان اورژانس، سازمان پزشکی قانونی، وزارت راه و شهرسازی، سازمان اداری و استخدامی و قطب علمی تروما حضور داشتند.

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=23547

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.