• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

ماجرای ترور شینزو آبه چه بود؟ / تصاویری جدید از لحظه شلیک دو گلوله به نخست وزیر سابق ژاپن

  • کد خبر : 2353
  • 17 تیر 1401 - 18:47
ماجرای ترور شینزو آبه چه بود؟ / تصاویری جدید از لحظه شلیک دو گلوله به نخست وزیر سابق ژاپن
شینزو آبه، نخست وزیر سابق ژاپن، روز جمعه، ۱۷ تیرماه، در شهر نارا در جنوب غربی این کشور هدف شلیک گلوله قرار گرفت و پس از انتقال با هلی کوپتر به بیمارستان جان باخت.

بانگ خبر، بر اساس گزارش خبرگزاری کیودو، رهبر سابق ژاپن در حال سخنرانی در یک کارزار انتخاباتی بود که صدای گلوله شنیده شد و آبه از ناحیه گردن هدف گلوله قرار گرفت.
در خبرها آمده است که آبه از پشت سر با یک اسلحه دست‌سازِ خانگی هدف قرار گرفته است و تصویری از سلاحی که وی با آن ترور شد در شبکه‌های مجازی منتشر شده است.
بنابر گزارش‌ها مظنون به ترور نخست وزیر سابق ژاپن افسر ۴۱ ساله نیروی دریایی به نام تتسویا یاماگامی است که برای شلیک از تفنگ ساچمه‌ای بهینه سازی شده استفاده کرده است. طبق قوانین ژاپن این تنها سلاحی است که یک غیرنظامی می‌تواند داشته باشد. تصویر زیر لحظه دستگیری ضارب آبه را نشان می‌دهد.
ضمن اینکه هنوز از انگیزه ضارب خبری در دست نیست.
در تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده تصویر فرد ضارب هنگامی سخنرانی آبه دیده می‌شود. ضارب در تصویر زیر فردی است که در کنار پرچم و پشت به جمعیت به حالت دست به کمر ایستاده و در انتظار موقعیت مناسب برای شلیک است.
به نوشته نیویورک تایمز، آبه پیش از زخمی شدن در روز جمعه، در یک رویداد تبلیغاتی در نارا سخنرانی می‌کرد و از رای‌دهندگان خواست که از حزب او در انتخابات پارلمانی روز یکشنبه حمایت کنند.

سخنرانی‌هایی مانند سخنرانی آبه در ۲۰ روز قبل از انتخابات معمول است، تنها دوره‌ای که تبلیغات انتخاباتی مجاز است. حضور پلیس در اطراف سیاستمداران مشهوری مانند آبه امری عادی است، اما اختلالات و خشونت از هر نوع بسیار نادر است.
در همین حال خبرگزاری رویترز در گزارشی در خصوص سوابق ترور و اتفاقات مشابه نوشت: در سال ۲۰۰۷ سرگرد ناکازاکی توسط یک گانگستر یاکوزا مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد.
همچنین رئیس حزب سوسیالیست ژاپن طی یک سخنرانی در سال ۱۹۶۰ توسط یک جوان راستگرا با شمشیر کوتاه سامورایی ترور شد.
در همین راستا نیویورک تایمز نوشت: طبق آمار آژانس پلیس ملی ژاپن، در سال ۲۰۲۱، تنها ۱۰ مورد تیراندازی در ژاپن گزارش شده است که منجر به مرگ، جراحت یا خسارت مالی شده است. از این حوادث مربوط به اسلحه، تنها یک نفر کشته و چهار نفر زخمی شدند.
مقامات ژاپنی گفتند که همه مبارزات انتخاباتی پس از تیراندازی به طور موقت به حالت تعلیق درآمده است.
نگاهی به زندگی سیاسی آبه
هفتم شهریورماه سال ۱۳۹۹ بود که شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن اعلام کرد از سمت خود به دلیل برخی مشکلات جسمانی استعفا می‌کند. آبه رکورد طولانی‌ترین مدت زمان رهبری در تاریخ ژاپن را دارد. او حدود هشت سال به عنوان نخست وزیر ژاپن خدمت کرد و در طول این مدت ناظر بر روند بازیابی کشورش از بحرانهای مختلف اعم از زلزله، سونامی و فاجعه هسته‌ای بوده است.
آبه در اواخر دوران کاری خود با کاهش محبوبیت روبرو شد و نارضایتی از او در میان ژاپنی‌ها به بالاترین حد در طی دومین دور نخست وزیری‌اش رسیده بود.

 شینزو آبه در سال ۲۰۰۶ به این سمت برگزیده شده بود. آبه جانشین «جونیچیرو کویزومی» شد که پس از پنج سال تصدی سمت نخست‌وزیری و رهبری حزب لیبرال دموکرات از این دو مقام کناره گرفته بود.
در ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۲، آبه وزیر دفاع سابق را در انتخابات داخلی حزب لیبرال دموکرات شکست داد و سپس با یک پیروزی قاطع در انتخابات سرتاسری سال ۲۰۱۲ بار دیگر به نخست‌وزیری رسید.
در سال ۲۰۱۴، آبه با پیروزی مجدد در انتخابات موفق به حفظ اکثریت دو سومی خود در پارلمان در ائتلاف با حزب کمیتوی نو شد. به دنبال برگزاری انتخابات زودهنگام در ژاپن و تشکیل پارلمان جدید، مجلس سفلای این کشور آبه را در سال ۲۰۱۵ مجدداً به عنوان نخست وزیر تعیین کرد.
آبه در آخرین اظهار نظرهای خود از جمله معدود افرادی بود که زلنسکی را مقصر جنگ اوکراین عنوان کرد.
سال ۱۳۶۲ «شینزو آبه وزیر خارجه وقت ژاپن و پدر شینزو آبه با سفر به ایران برای پایان دادن به جنگ ایران و عراق تلاش کرد که البته چندان نتیجه بخش نبود. آبه پدر برای خاتمه جنگ با مسافرت به منطقه در سال ۱۳۶۶ طرح معروف خودش را دایر بر جداسازی آتش جنگ از خلیج فارس اعلام کرد که با استقبال ایران و عدم تمایل عراق رو به رو شد. این کشور همچنین ۱۰ میلیون دلار از بودجه مالی سالانه خود را در اختیار ناظران نظامی سازمان ملل متحد که در سال ۱۹۸۸ تشکیل شده بود، قرار داد تا بر آتش بس میان ایران و عراق نظارت کنند.
سال ۱۳۹۸ نیز آبه در سفر به تهران تلاش داشت تا با میانجی گری از تنش‌ها میان ایران و آمریکا بکاهد.

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=2353

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
8قلاده پلنگ، پارک ملی، منطقه، حفاظت شده، تندوره، بانگ خبر، خراسان رضوی ، بانگ خبر،بانک سینا، رتبه، اول، سلامت ،عملکرد، شبکه بانکی، کشور ،،کسب آبگیری، سد، چم شیر، نیازمند، رعلی سلاجقه، هوای پاک، بانگ خبراستی آزمایی، محیط زیست، اجتماعی افزایش اقتصاد ایران بانک سپه، وزیر امور اقتصادی، دارایی، املاک، مازاد، فروش، بانک مباحث، مالی، موضوعف تمرکز، بانگ خبر بانک ملی بانگ خبر بانگ خبر، برچسب‌ها: آزمون نهایی برچسب‌ها: آموزش و پرورش برچسب‌ها: بارش برف و باران هواشناسی برچسب‌ها: دادگاه مطبوعات برچسب‌ها: دادگاه منافقین برچسب‌ها: دادگاه منافقین داعشی‌های دهه ۶۰ ایران برچسب‌ها: رسول کوهپایه‌زاده کوروش کمپانی برچسب‌ها: رییس جمعیت هلال احمر غزه برچسب‌ها: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران تهران دستگاه آمبولانس بیمارستان گاندی آتش سوزی بیمارستان گاندی سید جلال ملکی آتش‌سوزی آتش‌نشانی برچسب‌ها: شهرداري تهران برچسب‌ها: محیط زیست برچسب‌ها: مواد مخدر برچسب‌ها: هواشناسی برچسب‌ها: وزارت آموزش وپرورش تعطیلی مدارس تهران انتخابات ۱۴۰۲ برچسب‌ها: کالابرگ الکترونیک طرح فجرانه هدفمندي يارانه‌ها برچسب‌ها: کالابرگ الکترونیک هدفمندي يارانه‌ها بهزاد شیری تهران تولید تیراندازی خبر خبری دانشگاه رئیسی رهبر سیاسی فرهنگ فرهنگی مجلس مذهبی ورزش وزیر صنعت پست بانک ۵۵۰ میلیارد ریال، وام، ازدواج، پرداخت، تسهیلات قرض الحسنه، بانک شهر بانگ خبر
ارشاد