• امروز : شنبه - ۱۴ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 2 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Saturday - 5 October - 2024
6

ارمنستان و ایران بر مدار توسعه همکاری های سلامت

  • کد خبر : 23529
  • 10 خرداد 1403 - 10:51
ارمنستان و ایران بر مدار توسعه همکاری های سلامت
وزرای بهداشت جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان در حاشیه هفتاد و هفتمین مجمع جهانی سلامت در ژنو دیدار و با ابراز تمایل طرفین، بر گسترش همکاری های مشترک بین دو کشور تاکید کردند.

بانگ خبر، بهگزارش وبدا، دکتر آناهید آوانسیان، وزیر بهداشت ارمنستان ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور فقید آیت الله رئیسی، شهید دکتر امیرعبداللهیان و هیات همراه، اظهار داشت: ارمنستان رئیس جمهور فقید ایران را به عنوان رئیس جمهور خود در نظر گرفته و خود را در این مصیبت شریک می داند.

وی نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران را دارای محصولات ارزشمند و با کیفیت بالا دانست و با اشاره به تمایل ارمنستان برای تعامل بیشتر با کشورمان در حوزه سلامت، خاطرنشان کرد: نمایشگاه دارو و تجهیزات پزشکی، اواخر مردادماه امسال در ایروان برگزار می شود که با توجه به توانمندی جمهوری اسلامی ایران در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی، علاقه مندیم شرکت های ایرانی نیز در این نمایشگاه حضور داشته باشند.

دکتر بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان نیز از همدردی وزیر بهداشت و مقامات ارمنستان با ملت ایران در شهادت رییس جمهور و هیات همراه ایشان تقدیر کرد و گفت: مردم ارمنستان یکی از قدیمی ترین و فداکارترین اقوامی هستند که در نقاط مختلف ایران زندگی می کنند و اشتراکات زیادی بین دو ملت ایران و ارمنستان وجود دارد.

وی با اشاره به سفر وزیر بهداشت ارمنستان به کشورمان در سال ۱۴۰۱، گفت: امیدواریم توافقات قبلی با تشکیل کارگروه مشترک بین وزارت بهداشت دو کشور، به سرعت به صورت برنامه اجرایی زمان بندی شده، عملیاتی شود.

وزیر بهداشت در پایان این دیدار، دکتر نیکنام، دستیار ویژه خود و مدیرکل همکاری های بین الملل وزارت بهداشت را به عنوان مسئول ایرانی کارگروه معرفی کرد. همچنین وزیر بهداشت ارمنستان نیز همتای وی را به عنوان مسئول ارمنستانی این کارگروه از سوی وزارت بهداشت این کشور معرفی کرد.

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=23529

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.