• امروز : یکشنبه - ۳ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - ذو الحجة - 1445
  • برابر با : Sunday - 23 June - 2024
5

اقامتگاه بوم گردی انار عقدا(یزد)

  • کد خبر : 23151
  • 25 اردیبهشت 1403 - 16:20
اقامتگاه بوم گردی انار عقدا(یزد)
اقامتگاه بوم گردی انار عقدا از زیباترین اقامتگاه‌های سنتی در فاصله ۹۰ کیلومتری شهر یزد و در ۳۵ کیلومتری اردکان است. این اقامتگاه در روستای تاریخی و زیبای عقدا قرار دارد و در دو طبقه از خشت و گل ساخته شده است. اگر دوست دارید به دور از هیاهوی شهر و شلوغی خیابان ها دور بشوید حتما چند روزی را در این بوم گردی ها اقامت کنید.

به گزارش بانگ خبر، در سال‌های اخیر توجه گردشگران زیادی به سفرهای بوم گردی جلب شده است. بوم گردی شیوه‌ نوین در سفر به شمار می‌رود که در آن گردشگری طبیعی یا طبیعت گردی با هدف سفر به دل طبیعت و مناطق بکر بومی و آشنایی با فرهنگ مردم این مناطق انجام می‌شود.

زیباترین اقامتگاه های بوم گردی ایران در حال حاضر بخشی از جاذبه‌های گردشگری در نواحی مختلف و بهترین انتخاب‌ها برای اقامت در نزدیکی جاهای دیدنی ایران هستند. گرچه اقامتگاه های بوم گردی مکان‌هایی لوکس نیستند و امکانات هتل‌های ستاره دار را ندارند، امکان تجربه اقامت در دل طبیعت زیبا و کسب آرامشی دلپذیر را برای مسافران فراهم می‌کنند.

در این مقاله به معرفی برخی از بهترین اقامتگاه های بوم گردی ایران در نقاط مختلف ایران می‌پردازیم؛ با این توضیح که این اقامتگاه‌ها تنها بخشی از ظرفیت‌های گردشگری بومی هستند.

اقامتگاه بوم گردی انار عقدا از زیباترین اقامتگاه‌های سنتی در فاصله ۹۰ کیلومتری از یزد و ۳۵ کیلومتری اردکان است. این اقامتگاه در روستای تاریخی و زیبای عقدا قرار دارد و در دو طبقه از خشت و گل ساخته شده است.

در اقامتگاه انار ۱۵ اتاق جداگانه از دو تا چهار تخته وجود دارند که امکانات آن‌ها متفاوت هستند. برخی از اتاق‌ها سرویس‌های خصوصی دارند، اما با اجاره برخی از اتاق‌های طبقه پایین باید از سرویس‌های مشترک استفاده کنید.

حیاط اقامتگاه بوم گردی انار عقدا را با باغچه‌های گلکاری شده و تخت و صندلی‌های چوبی تزیین کرده‌اند. اتاق‌ها در تالار بخش شمالی و دورتادور حیاط قرار گرفته‌اند و آن‌ها را به نام‌هایی مانند شیرین، زاغ، شانار، کیوانی، رباب، شهوار، میخوش، ملس، خاتونی، ناردونه و سلطانی نام‌گذاری کرده‌اند.

این اقامتگاه خانه‌ای تاریخی است که قدمت آن به حدود ۳۰۰ سال قبل و زمان حکومت صفویه بازمی‌گردد. رستورانی سنتی بر بام خانه بوم گردی عقدا قرار دارد که به بافت تاریخی روستای عقدا مشرف است.

امکانات اقامتگاه بومگردی انار عقدا

از مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی در نزدیکی اقامتگاه بوم گردی عقدا می‌توان به مسجد جامع عقدا، دروازه تاریخی، کاروانسرای عقدا، خانه خالو میرزا، کویر ریگ زرین، موزه مردم‌شناسی اردکان، چاپارخانه عقدا و مسجد هلاکو اشاره کرد. هزینه اقامت در این خانه سنتی برای کودکان زیر پنج سال رایگان است و برای کودکان بین ۶ تا هشت سال به‌صورت نیم‌بها محاسبه می‌شود.

آدرس بوم گردی مذکور،استان یزد، روستای عقدا، بافت تاریخی، جنب مسجد جامع (مشاهده روی نقشه)

فصل شلوغ گردشگری: تعطیلات نوروز، اردیبهشت و اواخر تابستان تا اواسط پاییز است.

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=23151

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.