• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
6
سرپرست هیات ترای اتلون استان تهران:

رشته ورزشی ترای اتلون(سه‌گانه) با جذابیت، اما شناخته نشده است

  • کد خبر : 22725
  • 16 اردیبهشت 1403 - 16:57
رشته ورزشی ترای اتلون(سه‌گانه) با جذابیت، اما شناخته نشده است
رشته ورزشی ترای اتلون(سه‌گانه) با جذابیت، اما شناخته شده نیست که اصحاب رسانه به این مسئله می‌تواند کمک کند.

بانگ‌خبر، به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانگ‌خبر، جمال محمدی ظهرامروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه سال جاری در نشست خبری عملکرد یکساله هیات ترای اتلون استان تهران(ورزش‌های سه گانه) ضمن تبریک روز معلم و کارگر  در جمع خبرنگاران گفت: ترای‌اتلون یک رشته المپیکی است که متاسفانه در سنوات گذشته مورد بی‌مهری قرار گرفت. متاسفانه به دلیل اطلاع رسانی ضعیف، این رشته علی‌رغم جذابیت بالایی که دارد، در کشور آنچنان شناخته شده نیست و هرکسی آن را نمی‌شناسد.

وی افزود: در کشور ما متاسفانه به این رشته آنطور که باید و شاید نپرداختند و ما سعی کردیم با برنامه‌ریزی‌های موثر بتوانیم روی بُعد تبلیغات کار کنیم و این رشته را در سطح جامعه نیز وایرال کنیم و خداراشکر تا جایی که ممکن بود توانستیم این رشته را در جامعه هدف پیاده‌سازی کنیم.

رئیس هیئت ورزش‌های سه‌گانه استان تهران تصریح کرد: متاسفانه کمتر به این ورزش نگاه شد و حمایت چندان زیادی از سوی مسئولین ندیدیم و این مسئولیت ما را بیشتر می‌کرد تا بتوانیم در برنامه‌های بلندمدت و کوتاه مدت آن را ترسیم کنیم تا به موقع بتوانیم جای خالی‌ها را پر کنیم. یکی از این برنامه‌ها راه اندازی بحث استعدادیابی بود که یک قدم رو به جلو برای جذب نیروی انسانی موثر در این رشته بود.

محمدی در ادامه گفت: از خانم آهنگری خواستیم در کنار ما باشد و در حوزه بانوان حضور داشته باشد تا بتوانیم یک تیم خوب و آماده را وارد مسابقات کنیم. با توجه به اینکه ورزش ما یک رشته آبی، خاکی و معلق است؛ فراهم کردن یک بستر برای آمادگی ورزشکاران کار ما را بیش از پیش سخت خواهد کرد و این کار ما همیشه با دشواری‌هایی همراه بوده است.

وی افزود: متاسفانه در بحث فراهم سازی کمپ برای آماده سازی ورزشکاران ما همواره با مشکل رو به رو بودیم و متاسفانه استخری نداریم که مجوز ترای اتلون را اخذ کرده باشد. ما در تلاش هستیم تا در ادامه دوره‌های آموزشی برگزار کنیم. به منظور تعلیم مربیان و دعوت از مربیان و اساتید بزرگ در این ورزش باید بتوانیم به خوبی ورزشکاران قدرتمندی تعلیم دهیم و به رقابت‌های بین المللی اعزام کنیم.

رئیس هیئت ورزش‌های سه‌گانه استان تهران گفت: مسابقه‌ای در ۲ هفته گذشته بزای نونهالان برگزار کردیم و درصدد هستیم تا این مسابقات را هر ۳ هفته یکبار برگزار کنیم و شاهد گسترش این رشته در سطح جامعه باشیم و علاقمندان را به این رشته جذب کنیم. طبق جلساتی که با اساتید محترم داشتیم برنامه و موارد موردنیازمان را گفتیم و طی مشورت و جلسه‌ای که داشتیم موفق شدیم به یک جمع بندی موثر برای دستیابی به کیفیت مورد نظر در این رشته برسیم.

ازرهر ۱۰ نفر شاید یک نفر آن را بشناسد

در ادامه سمیه آهنگری نائب رئیس هیات ترای اتلون استان تهران گفت:

این ورزش نام‌های مختلفی دارد و در اصل پایه و اساس این رشته شناست، یعنی ورزشکار باید شناگر باشند تا به این رشته ورود کند. متاسفانه در رشته مردان زیربنای کافی وجود ندارد، چرا که این رشته در ایران ناشناخته است و هر زمان نام این رشته بر زبان می‌آید از هر ۱۰ نفر شاید یک نفر آن را بشناسد.

وی تصریح کرد: این رشته استایل و آناتومی خاصی را می‌پزیرد و متاسفانه برخی از ورزشکاران این رشته از شرایط بدنی خوبی برخوردار نیستند. به دلیل نوع پوشش و ملاحظاتی که وجود دارد بسیاری از کشور‌های اسلامی در حوزه بانوان فعالیتی نداشتند. امیدوارم بتوانیم این رشته را در بین مردم بیشتر جا بیندازیم.

طراحی و ساخت پورتال الکترونیک ترای اتلون

در ادامه امید عباس نیک دبیر هیات ترای اتلون استان تهران  گفت:با توجه به لزوم بهره گیری هبات رای اتلون استان تهران و با توجه به نپرداختن هیات‌های ورزشی ادوارگذشته در زمینه اطلاع ‌رسانی اخبار این رشته ورزشی به مخاطبین آن، مسولین هیات ترای اتلون بعد از تشکیل اولین جلسات فنی و به پیشنهاد سرپرست این هیات تصمیم گرفتند تا طراحی و تدوین سایت اینترنتی در زمینه آموزش و اطلاع‌رسانی صورت پذیرد.

وی آدرس سایت هیات ترای اتلون استان تهران را  www.triathontehran.ir عنوان کرد که در دسترس عموم قراردارد.

دبیر هیات ترای اتلون استان تهران در مورد مسابقه استعدادیابی خردسالان بیان کرد: بعد از اولین نشست فنی در اوایل فروردین ۱۴۰۳ در هیات ترای اتلون استان تهران و با توجه به اهمیت بحث استعدادیابی دستور جلسه اولین نشست فنی از این قرار بود که مسابقه استعدادیابی با هدف ایجاد زیرساخت های نیروی انسانی برای رشته ترای اتلون برگزار شود.

وی افزود: در این مسابقه که برای اولین بار در تاریخ رشته ترای اتلون در کشور در مقطع سنی خردسالان در دو بخش دختران و پسران برگزار شد، استقبال خوبی از طرف خانواده ها و ورزشکاران پذیرفت.

دبیر هیات ترای اتلون استان تهران گفت: ترای اتلون رشته ورزشی خوش اقبال تلفیقی از رشته های ورزشی دو، دوچرخه سواری و شنا است که به طور انفرادی موجب برگزاری مسابقات جذاب شده است.

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=22725

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.