• امروز : یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 1 - محرم - 1446
  • برابر با : Sunday - 7 July - 2024
11
با وجود اینکه دوره بازیگری را نزد استاد تارخ گذراندم اما علاقه ام درحوزه کارگردانی بود

سید مسعود نورزاده در گفت و گو با “بانگ خبر”

  • کد خبر : 2261
  • 12 تیر 1401 - 11:08
سید مسعود نورزاده در گفت و گو با “بانگ خبر”
سید مسعود نورزاده جوان 32 ساله ی پرتلاش و موفقی که در عرصه سینما و تلویزیون و تئاتر فعالیت دارد، او در سن بسیار پایین وارد عرصه هنر شد و در سن   22سالگی اولین فیلم کوتاهش را ساخت و با وجود اینکه هنوز راه بسیار درازی  را پیش رو دارد اما توانسته گلیم خود را از آب بیرون بکشد.

به گزارش بانگ خبر، سید مسعود نورزاده متولد ۹ بهمن ۱۳۶۸ از اصفهان شهر (فولادشهر) در حال حاضرساکن تهران، و کارگردان است. وی فارغ التحصیل رشته سینما در مقطع لیسانس از دانشگاه سوره است، اوبا فیلم کوتاه وارد عرصه کارگردانی شد و باچندین جایزه از جشنواره در یک سال نگاها را به خود جلب کرد.

 از چه سالی وارد کار سینما شدید؟

من از ۲۲ سالگی وارد کارسینما شدم و از همان دوران، فیلم های استاد کیارستمی را دوست داشتم به خاطر اینکه واقعا زندگی در آن جریان داشت. من قبل از ورود به دانشگاه، وارد سینما شدم و از دستیاری کارگردان، کارم را شروع کردم و با وجود اینکه دوره بازیگری را نزد استاد تارخ گذراندم اما علاقه ام درحوزه کارگردانی بیشتربود وبه همین دلیل وارد عرصه کارگردانی شدم و سپس با ساختن فیلم کوتاه کارم را شروع کردم.

 چند سالگی کارگردانی را تجربه کردید؟ 

اولین تجربه من در سال ۱۳۹۲ وقتی که  ۲۴ سالم بود با ساخت فیلم کوتاه “دایره حسرت” شروع کردم و در همین سال در جشنواره فیلم کوتاه، تندیس بهترین فیلم  را دریافت کردم.

فیلم کوتاه سوءتفاهم

نور زاده پس از چندماه از اولین تجربه خود، دومین فیلم کوتاه خود را نیز باعنوان “سوءتفاهم” ساخت و پس از آن، اولین فیلم بلند خود را نیز در سال ۱۳۹۲ با نام “بعد ازغبار” به تلویزیون فرستاد.

چه شد که وارد کار هنر شدید وآیا کسی از خانواده اهل هنر هستند؟

خیر، کسی از افراد خانواده توی حوزه هنر نیستند. پدرم راننده ماشین سنگین در شرکت ذوب آهن اصفهان هستش، مادرم خانه دار و برادر بزرگترم” مسلم” کارش لوله کشی گازاست و برادر دومم “میلاد” لیسانس برق دارد و در زمینه بیزینس فعالیت می کند و در چند کار همراه من بود، در پروژه ها به عنوان طراح صحنه و لباس با من همکاری کرد.

زمانی که من وارد تهران شدم برای ورود به عرصه موسیقی آمده بودم وکسی را اینجا نداشتم و تنها پشتیبان ومشوقم برای موسیقی برادرم بود. مسیرسختی سر راهم بود و باید تمام نیرو و تلاشم را به کار می بردم که بتوانم گلیم خودم را از آب بیرون بکشم و در سن کمی که داشتم با آن شرایط دشوار و بدور از خانواده واقعا برایم خیلی روز های سختی بود و خدا را شکر با هر سختی و کمبود هایی که بود گذشت و آنطور که باید برایم رقم خورد.

  چی شد که به کارگردانی علاقه مند شدید؟ و مشوق شما کی بود؟

راستش زندگی من بسیار پیچیده بود، از بچگی علاقه ی زیادی به خوانندگی داشتم و از اینرو با راهنمایی برادر بزرگترم به نام میلاد وارد کار موسیقی شدم. در همان سال ها یک مسابقه خوانندگی در تهران برگزار شد و من هم در آن شرکت کردم و اتفاقا در آن مسابقه نفر پنجم شدم. روز اجرا به طوراتفاقی با چند نفر روبه رو شدم که یکی از آنها آقای سیروس مقدم و همراهان ایشان بود که هم صحبتی با ایشان که شخصیتی بسیار دوست داشتنی هستند به سینما علاقه پیدا کردم و به همین خاطرسر پروژه های ایشان  حضور پیدا می کردم وباید بگویم  مشوق اصلی بنده جناب آقای سیروس مقدم بود .

چی شد بعد از آشنایی با آقای مقدم وارد عرصه کارگردانی شدید؟

آقای سیروس مقدم در ابتدا از من برای خواندن تیتراژ فیلم هایش دعوت به کار کرد و چندین مرتبه باهم همکاری داشتم. بعد از چند کار که با هم همکاری کردیم، به کار در حوزه کارگردانی علاقه مند شدم و به ایشان گفتم که می خواهم کارگردانی را تجربه کنم اما ابتدا مخالفت کرد و گفت این راه بسیار سختی است ، خیلی باید تلاش کنید و در کنار کارگردان های بزرگ کسب تجربه کنید تا بتوانید با علم بیشتری وارد این عرصه بشوید ولی وقتی دید در این کار بسیار مصمم هستم، راهنمایی ام کرد.

او در جواب این سوال که آیا ازدواج کرده است یا نه؟ می گوید: خیر، به دلیل اینکه راه سختی را در پیش دارم و باید به فکر آینده باشم و مسیر پیشرفت را ادامه بدهم و به چیز دیگری فکر نکنم  و اینکه راستش هنوز کیس مورد نظرم را پیدا نکردم.

دغدغه بازیگری ندارد

مسعود نورزاده، کارگردان جوان و خوش آتیه آثار زیادی در کارنامه خود دارد و به گفته خودش او هیچگاه دغدغه بازیگری نداشت، او در فیلم داستانی «ضربه نارفیق به نویسندگی وکارگردانی  شعله شاهین دستیار کارگردان بود، همچنین فیلم تلویزیونی « بازی زمانه» به نویسندگی و کارگردانی شعله شاهین دستیار کارگردان بود.

درفیلم کوتاه «شهر آشوب» به کارگردانی فرشته محمدی،  مجری طرح و مشاور کارگردان بود.

نورزاده درفیلم تلویزیونی تبعیض که طراح نویسنده و کارگردان آن شعله شاهین، است دستیار اول کارگردان این فیلم بود.  سید مسعود نورزاده پیش از این فیلم‌هایی چون «دایره حسرت»، «شهربازی»، «بعد از غبار»، «جاماندگان»، «شب یلدا»، «عطر یاس»، «فیلم سینمایی بینظیر»، برنامه مناسبتی بیقراران که در ماه محرم پخش می شد در کارنامه خود دارد«رهروان عشق»، «ستاره ها خاموش اند»، «زندگی به توان صفر» و در صحنه تئاتر کارهای بسیارموفقی را کارگردانی کرده است. او همچنین در جشنواره های مختلف جوایز زیادی را از آن خود کرده است.

سید مسعود نور زاده در حال حاضر مشغول پیش تولید  فیلم سینمایی ناکجا تاکجا  است که ژانر کمدی اجتماعی دارد.

جا ماندگان نیز یکی از کارهای مناسبتی موفق نورزاده بود که در شبکه پنجم سیما پخش شد.

ستاره ها خاموش اند کاری موفق از سید مسعود نورزاده

“شهربازی” یکی دیگر از کارهای خوب آقای نورزاده که در کارنامه خود به یادگار گذاشته است و  ازجمله کارهای بسیاری…

گفت و گو از: لیلا الیاسی

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=2261

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.