• امروز : پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 9 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Thursday - 16 May - 2024
0

افتتاح هفت مدرسه در نقاط کمتر برخوردار

  • کد خبر : 22466
  • 10 اردیبهشت 1403 - 14:29
افتتاح هفت مدرسه در نقاط کمتر برخوردار
بانک اقتصادنوین مدرسه‌سازی و مشارکت در تکمیل و تجهیز مدارس به‌ویژه در مناطق محروم و همچنین آسیب‌دیده از حوادث طبیعی همچون سیل و زلزله را در اولویت اقدامات خود در ایفای مسئولیت‌های اجتماعی قرار داده است.

بانگ خبر، به گزارش روابط عمومی بانک اقتصادنوین، این اقدام با هدف رشد و تعالی نظام آموزش‌وپرورش و توسعه عدالت آموزشی انجام می‌شود که نتیجه آن ظهور نسل‌های دانش‌آموخته و توانمند خواهد بود تا برای هر چه‌بهتر ساختن و آراستن کشورمان آماده باشند.
در همین راستا بانک اقتصادنوین در سال ۱۴۰۲ هفت باب مدرسه در روستای دزج شهرستان دهاقان استان اصفهان، روستای فیض‌آباد شهرستان ابرکوه استان یزد، روستای چاه مرید شهرستان کهنوج استان کرمان، روستای بلو‌علیا شهرستان اندیکای استان خوزستان، روستای سیاه بید سفلی کرمانشاه، دو روستای باتک شهرستان سرباز و نعمت‌آباد شهرستان خاش واقع در استان سیستان و بلوچستان احداث و به کودکان و نوجوانان سرزمینمان تقدیم کرد. همچنین این بانک با آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ به دانش آموزان مدارس افتتاح‌شده خود ۳۸۵۰ عدد کوله‌پشتی حاوی نوشت‌افزار اهدا کرد که تمامی این اقلام با هدف حمایت از کالای ایرانی از تولیدکنندگان داخلی تامین شد.
با افتتاح این مدارس شمار مدارس بانک اقتصادنوین در سراسر کشور به ۴۸ رسید که از این تعداد ۴۳مدرسه به اتمام رسیده‌ و باقی نیز در مراحل نهایی ساخت قرار دارند. درعین‌حال، بانک اقتصادنوین به پیشنهاد سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اقدام به ساخت یک سالن ورزشی چندمنظوره در روستای انوچ شهرستان ملایر استان همدان کرد که اهالی هفت روستای هم‌جوار را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد.

وام بلاعوض با هدف اشتغال‌زایی
دیدگاه بانک اقتصادنوین محدود به حوزه مدرسه‌سازی نیست و این بانک به‌عنوان یک شهروند حقوقیِ مسئول، حمایت از اقشار آسیب‌پذیر را نیز بخشی مهم از وظایف خود می‌داند. این بانک در سال ۱۴۰۲ در استان سیستان و بلوچستان به‌عنوان یکی از محروم‌ترین استان‌های کشور از طریق اعطای وام بلاعوض ۸۱ طرح خوداشتغالی را به بهره‌برداری رسانده که این اقدام به ارتقا سطح رفاه و افزایش درآمد هم‌وطنان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) منجر شده است. این سیاست از سال ۱۴۰۰ در دستور کار بانک اقتصادنوین قرار گرفته و با گذشت سه سال (پایان سال ۱۴۰۲) حدود ۱۸۱ طرح در حوزه‌های مختلف مانند قالی‌بافی، پرورش دام و آبزیان، تصفیه خانگی آب، کارگاه خیاطی و گلخانه خانگی به بهره‌برداری رسیده است.

حمایت از کسب‌وکارهای محلی
توجه به فرهنگ‌های بومی و اصیل و کمتر شناخته‌شده و نقش آن‌ها در بستر اقتصاد خانوار و اشتغال‌زایی در مناطق و نواحی کمتر برخوردار کشور وجه نهفته اقدامات بانک اقتصادنوین در حوزه مسئولیت اجتماعی است. در آخرین نمونه از این اقدامات، هنر کمتر شناخته‌شده خامه‌دوزی به‌عنوان یک هنر بومی و اصیل در مناطق مختلف استان سیستان و بلوچستان با حمایت بانک اقتصادنوین جانی تازه گرفته است. همچنین این بانک طی دو سال گذشته با هدف حمایت از کسب‌وکارهای محلی این استان بخشی از هدایای تبلیغاتی خود را از طریق کارگاه‌های صنایع‌دستی در شهر زابل تامین کرده است. این اقدام بانک اقتصادنوین به ایجاد کارگاه‌های جدید اشتغال و كسب روزی برای حدود ۱۰۰ نفر از بانوان بومی هنرمند و سرپرست خانوار در این استان منجر شده است.

حضور موثر در سوانح طبیعی
بانک اقتصادنوین در سوانح طبیعی هم با مردم آسیب‌دیده همراه شده است. نمونه آخر آن سیل استان سیستان و بلوچستان بود که دل‌های زیادی را به درد آورد. این بانک با همکاری جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران کمک‌های نقدی خود را برای تامین اقلام غذایی، بهداشتی، امدادی و ضروری مورد نیاز هم‌میهنان سیل‌زده روانه این استان کرد. بانک اقتصادنوین در زلزله‌های خوی، گلستان، لرستان و آذربایجان شرقی نیز در دستگیری از حادثه دیدگان فعال بود.

رشد ۲۰۵درصدی تسهیلات حمایتی
بانک اقتصادنوین از طریق پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه نیز به ایفای تعهدات خود در حوزه مسئولیت اجتماعی و حمایت از اقشار نیازمند و آسیب‌دیده می‌پردازد. این تسهیلات در سه بخش اشتغال‌زایی، مسکن و حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پرداخت می‌شود. این بانک از ابتدا تا پایان سال ۱۴۰۲، بالغ بر۱۸۸۹۲ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه حمایتی به مبلغ ۲۴٫۳۵۹ میلیارد ریال پرداخت کرد که نسبت به دوره مشابه سال قبل یعنی پایان سال ۱۴۰۱به ترتیب ۱۴۱درصد و ۲۰۵درصد رشد داشته‌اند. جزییات عملکرد این بانک در حوزه تسهیلات حمایتی قرض‌الحسنه در ادامه آورده شده است.

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=22466

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
ارشاد