• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1
کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

تداوم بارندگی و کاهش دما در کشور

  • کد خبر : 22154
  • 03 اردیبهشت 1403 - 15:49
تداوم بارندگی و کاهش دما در کشور
کارشناس سازمان هواشناسی از تداوم بارندگی و کاهش دما در بیشتر مناطق کشور خبر داد و گفت: در ۵ روز آینده در مناطق مستعد، بارش تگرگ پیش‌بینی شده است که همین شرایط سبب ایجاد خسارت به محصولات کشاورزی می‌شود.

بانگ خبر، کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی گفت: وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: امروز مناطقی از شمال غرب، غرب، جنوب غرب، ارتفاعات البرز، دامنه‌های جنوبی البرز، گیلان، مازندران، ارتفاعات گلستان و امتداد رشته‌کوه زاگرس بارندگی دارند. همچنین در استان‌های قم، اصفهان، مرکزی، یزد، شمال و شرق فارس، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات شرق و جنوب شرق، بارش‌های رگباری، همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید دارند.

کارشناس سازمان هواشناسی از کاهش نسبی دما در برخی مناطق کشور خبر داد و افزود: فردا در شمال غرب و غرب از میزان بارش‌ها کاسته خواهد شد و این سامانه در نیمه شرقی کشور به فعالیت خود ادامه می‌دهد. فردا شرق سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی از جمله استان‌های البرز، تهران، سمنان، قم، اصفهان، چهارمحال‌وبختیاری، کرمان، هرمزگان، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان بارندگی دارند.

رفیعی توضیح داد: فردا بارش در تهران، البرز، مازندران، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، بخش‌هایی از استان‌های یزد، کرمان، فارس، اصفهان شدت دارد. چهارشنبه علاوه بر این مناطق گستره بارش‌ها بیشتر می‌شود و شرق، شمال شرق و جنوب شرق کشور را در برمی‌گیرد.

وی ادامه داد: از پنجشنبه روند افزایش دما در کشور رخ می‌دهد. در ۵ روز آینده در مناطق مستعد، بارش تگرگ پیش‌بینی شده است که همین شرایط سبب ایجاد خسارت به محصولات کشاورزی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: آب‌های غرب خلیج‌فارس امروز و فردا و دریای خزر سه‌شنبه و چهارشنبه مواج و متلاطم می‌شود.

وی آسمان تهران را نیمه‌ابری پیش‌بینی کرد و افزود: بیشینه دمای امروز پایتخت به ۲۶ درجه بالای صفر می‌رسد و کمینه دمای امروز تهران به ۱۷ درجه بالای صفر رسید. همچنین، بیشینه دمای تهران فردا به ۲۱ درجه بالای صفر می‌رسد.

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=22154

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
ارشاد