• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 27 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
0

آیین گرامیداشت هفته سلامت در دبستان امام هادی (ع) شهرری

  • کد خبر : 22081
  • 02 اردیبهشت 1403 - 15:05
آیین گرامیداشت هفته سلامت در دبستان امام هادی (ع) شهرری
همزمان با دومین روز از هفته سلامت با شعار «سلامت خانواده از آموزش و پرورش تا آموزش عالی»، مراسم نمادین هفته سلامت در دبستان امام هادی (ع) شهرری با حضور دکتر فرشیدی، معاون بهداشت وزارت بهداشت و مدیران وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش، برگزار شد.

بانگ خبر، به گزارش وبدا، دکتر حسین فرشیدی، معاون بهداشت وزارت بهداشت در این مراسم، با تاکید بر اهمیت سلامت روانی در کنار سلامت جسمانی دانش آموزان، گفت: در ایران ۱۶ میلیون دانش آموز داریم که نقش تاثیرگذاری در ارتقا و گسترش سلامت خانواده ها دارند.

فعالیت دو و نیم میلیون سفیر سلامت در کشور

وی افزود: در کشور بیش از دو و نیم میلیون سفیر سلامت داریم و پیش بینی کرده ایم که این تعداد را به چهار میلیون نفر افزایش دهیم.

دکتر فرشیدی با اشاره به طرح سلامت خانواده خاطرنشان کرد: در دولت مردمی بر پیشگیری مقدم بر درمان تاکید داریم و دانش آموزان می توانند در طرح سلامت خانواده در کنار وزارت بهداشت باشند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با تاکید بر فعالیت بدنی و تغذیه سالم در مدارس، گفت: وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش در صدد هستند تا گام های اساسی در جهت سلامت دانش آموزان بردارند.

مردمی سازی سلامت از طریق مدرسه آسان‌تر و کارآمدتر است

در ادامه، صادق ستاری فرد، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: امنیت، آموزش و سلامت وظیفه هر حکومت در برابر جامعه خویش و سلامت زیر بنای دو رکن دیگر محسوب می شود.

وی افزود: هر چند آموزش تضمین کننده اصلی دو رکن سلامت و امنیت است،  اما جایگاه سلامت در نظام ارزشی و حکمرانی بسیار مهم است.

معاون تربیت بدنی و سلامت با اشاره به شعار هفته سلامت، مبنی بر «سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت»، عنوان کرد: سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت از طریق مدرسه آسان‌تر و کارآمدتر است و مدرسه به عنوان پنجره خدمات اجتماعی و خط مقدم جامعه و خانواده، می تواند نسبت به مردمی سازی سلامت نقش آفرین باشد.

وی افزود: مدارس و مراکز بهداشت اگر هماهنگ باشند این شعار میسر می شود.

ستاری فرد گفت: پایش سلامت دانش آموزان به زودی با هماهنگی وزارت بهداشت در دولت مردمی آغاز می شود، در این دولت پس ۱۶ سال تربیت مراقبین بهداشت در دانشگاه های علوم پزشکی محقق شد و امروز در ۱۶ دانشگاه علوم پزشکی کشور، مراقبین بهداشت تربیت و جذب آموزش و پرورش می شوند.

وی با اشاره به سبک زندگی امروزی و تغییر سبک رفتاری دانش اموزان، بیان کرد: کرونا ثابت کرد که چنانچه موضوعی سلامت را تهدید کند آموزش را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

دکتر مسعود بهرامی، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران نیز در این مراسم اظهار کرد: ما در آموزش و پرورش یک سند بالادستی داریم که سند تحول بنیادین است، در این سند به شش ساحت تربیت اشاره شده است و یکی از این ساحت ها سلامت زیستی و بدنی است.

گفتنی است، آیین کاشت نهال به یاد شهدای گرانقدر غزه و مدافعان سلامت کشور و برپایی غرفه های یادمان شهدا، پایش سلامت، مشاوره بهداشت، بهداشت دهان و دندان، پایگاه مشاوره تغذیه سلامت، طرح ملی دادرس و ماهر و غرفه محیط زیست نیز در حاشیه این مراسم، برگزار و اجرا شد.

هفته سلامت ۱۴۰۳ با شعار «سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت» از یکم تا هفتم اردیبهشت در کشور درحال برگزاریست.

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=22081

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
ارشاد