• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
0
معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

بهداشت مظلوم ترین بخش در وزارت بهداشت است/غربالگری پیشگیری از تولید بیماران مبتلا به «اس ام ای»

  • کد خبر : 22034
  • 01 اردیبهشت 1403 - 13:32
بهداشت مظلوم ترین بخش در وزارت بهداشت است/غربالگری پیشگیری از تولید بیماران مبتلا به «اس ام ای»
معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: غربالگری پیشگیری از تولید بیماران مبتلا به «اس ام ای» در سالجاری در دستور کار وزارت بهداشت قرارگرفته تا از تولد نوزادان مبتلا به اس ام ای جلوگیری شود.

بانگ‌خبر، حسین فرشیدی صبح امروز اول اردیبهشت ماه جاری  در نشست خبری هفته سلامت گفت:بهداشت مظلوم ترین بخش در وزارت بهداشت است که کمتر به آن توجه می شود. توجه به سلامت روانی در سال‌های گذشته کمتر مورد توجه بود ولی امروزه بسیاری از بیماریها و اختلالات روحی و روانی به خصوص در جوانان بروز پیدا می کند که باید ایجاد و افزایش مراکز روانشناسی در اولویت برنامه ها قرار گیرد.

وی از آغاز غربالگری پیشگیری از تولید بیماران مبتلا به «ام اس» در سال جاری خبر داد و افزود:او امسال تزریق واکسن هپاتیت سی نیز در دستور کار وزارت بهداشت است و در حال حاضر واکسن‌های روتاویروس و پنوموکوک در کشور در حال انجام است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت در ادامه با بیان اینکه جوانی جمعیت نیز از برنامه های ویژه وزارت بهداشت است، اظهارکرد:فرهنگ‌سازی در این زمینه مهمترین کار است و کاستن سقط های ناآگاهانه و انجام مشاوره های موثر ، راه اندازی مراکز ناباروری و تسهیل قوانین و رایگان کردن سنوات دارویی برای ارتقای جوانی جمعیت ضروری است.

فرشیدی ورزش، تغذیه و کاهش استرس را زنجیره های بهم متصل عنوان کرد که  از بروز بیماریهای غیرواگیر جلوگیری می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پویش ملی سلامت ۲ امسال نیز طراحی شده  و بزودی آغاز غربالگری یکی از سرطان‌ها از طریق رسانه ها اعلام می شود، گفت:ارتقای سلامت سواد عشایر نیز از دیگر برنامه های سالجاری است که باید به شکل جهادی در این زمینه کار شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: تقویت آزمایشگاه‌ها از دیگر برنامه‌های وزارت بهداشت و اتصال این مراکز دولتی و خصوصی به سیستم های وزارت بهداشت است که بر اساس نیازهای مردم ، آزمایشات رصد می شود تا بیماریهایی مانند دیابت کنترل شوند.

فرشیدی در بخشی دیگر از سخنان خود به افزایش مالیات بر دخانیات اشاره کرد و افزود:در اجرای کنترل دخانیات هنوز مشکل داریم و از آنجایی که ۲ درصد بانوان دخانیات مصرف می کنند مورد هدف شرکت های دخانی قرار گرفتند و باید مالیات افزایش یابد. مثلا  قانون افزایش دوباره مالیات های سیگار در انگلیس وضع شد اما در کشور ما وضع مالیات کمتر است. و همچنین کارخانه‌های تولید دخانیات که فقط به دنبال پول و سود آوری هستند، جوانان و بانوان را مورد هدف قرار داده و از طریق تبلیغات اتفاقاتی می افتد که این دو قشر در معرض آسیب هستند که باید نه گفتن را در آن نهادینه کرد.

وی همچنین ایران را هشتمین کشور در حوزه مهاجرت پرستاران عنوان کرد و گفت: با توجه اتفاقات رخ داده در کشور، دولت باید برای ماندگاری پزشکان و پرستاران در حوزه اقتصادی توجه بیشتری داشته باشد.

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=22034

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
ارشاد