• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 22 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
1
مدیرعامل کانون هموفیلی ایران مطرح کرد؛

داروهای هموفیلی باید در پایه بیمه قرار بگیرد

  • کد خبر : 22010
  • 29 فروردین 1403 - 21:22
داروهای هموفیلی باید در پایه بیمه قرار بگیرد
مدیرعامل کانون هموفیلی ایران گفت: برای بهتر شدن وضعیت مبتلایان هموفیلی باید از شیوه‌های نوین درمانی استفاده شود.

بانگ‌خبر،به گزارش خبرنگار بانگ‌خبر؛ سعید برپروشان مدیرعامل کانون هموفیلی عصر امروز چهارسنبه ۲۹ فروردین جاری در نشست خبری با مناسبت روزجهانی هموفیلی در این نشست ضمن اشاره به اینکه باید برای بهتر شدن وضعیت مبتلایان هموفیلی اظهار کرد: برای افراد جوان که مفاصل‌شان آسیب ندیده است از دارو هلمیبرا استفاده کرد که به گفته وزارت بهداشت قیمتش ۱۸۰ میلیون تومان است و این در حالی است که دولت برای بیماران فرم شدید هموفیلی بسیار بیشتر از این مبلغ هزینه می‌کند و لازم است نگاه جامعی در سیاست‌گذاری درمان بیماران هموفیلی صورت گیرد.

وی افزود: داروهای هموفیلی در پایه بیمه قرار گیرد و از روش‌های نوین استفاده شود.

مدیر عامل کانون هموفیلی ایران با اشاره به شعار امسال روز جهانی هموفیلی با عنوان‌ “دسترسی آسان به دارو و درمان” گفت: در تهران داروهای این بیماری موجود است اما ممکن است در مقاطعی در شهرستان‌ها با کمبود داروهای این بیماری مواجه شویم و بنابراین لازم است به توزیع عادلانه داروها نیز توجه شود.

هزینه ماهانه یک بیمار هموفیلی شدید بیش از ۱۰۰ میلیون تومان است

در ادامه امین افشار رئیس هیات مدیره کانون هموفیلی ایران، به مناسب روز جهانی هموفیلی به اهمیت برنامه پروفیلاکسی برای کودکان و ضرورت تامین مستمر دارو جهت جلوگیری از خونریزی در این بیماران تاکید کرد و گفت: مشکل آن است که نگاه جامعی به بیماران هموفیلی وجود ندارد. الگویی که در کشورهای پیشرفته وجود دارد و از آن نیز نتیجه گرفته‌اند آن است که قبل از اینکه بیمار به آن دارو نیاز داشته باشد و خونریزی کند، سطح فاکتور را در بدن بالا می‌برند، دارو را دریافت می‌کند و روز بعد همچون افراد عادی می‌تواند فعالیت‌های روزانه خود را داشته باشد.

وی گفت: در صورت بی‌توجهی به سطح فاکتور در بدن این بیماران، فرد با کوچک‌ترین ضربه‌ای خونریزی می‌دهد و باید فاکتور و دارو مصرف کند و این موضوع بسیار برای سیستم درمانی هزینه‌بر است و در نهایت هم مفاصل بیمار از بین می‌رود.

وی با اشاره مجدد به اهمیت برنامه پروفیلاکسی بیماران هموفیلی و تلاش کانون هموفیلی برای مجاب کردن سیستم درمانی کشور برای اجرای آن، گفت: وزارت بهداشت، بیمه، بهزیستی و … تنها بودجه و عملکرد خود را می‌بینند اما اگر نگاه جامع وجود داشته باشد، دارو به موقع برسد، سازمان و غذا و دارو بخشی‌نگری نداشته باشد و بیمار به نقطه‌ای برسد که مفصل سالم داشته باشد، دیگر نیازی به تعویض مفصل در این بیماران نخواهد بود و دیگر نیازی نخواهد بود که دانشگاه‌ها فیزیوتراپی و توانبخشی داشته باشند، هزینه‌های بهزیستی کنترل می‌شود، از بیماری هموفیلی دیگر فشاری بر سیستم‌های بیمه‌ای وارد نمی‌شود و…. به همین دلیل دسترسی عادلانه به داروهای هموفیلی و پروفیلاکسی مسئله‌ای است که کانون هموفیلی‌ها به آن توجه بیشتری دارد.

رئیس هیات مدیره کانون هموفیلی ایران با تاکید بر اینکه بیشتر اعضای کانون از بیماران هموفیلی هستند، گفت: بنابراین ما می‌دانیم که نبود دارو چه تاثیری می‌تواند بر گذران زندگی داشته باشد.

افشار با تاکید بر اینکه هزینه ماهانه یک بیمار هموفیلی شدید بیش از ۱۰۰ میلیون تومان است ادامه داد: به طور مثال هزینه ۱۸۰ میلیون تومانی که دولت برای پروفیلاکسی بیماران بدخیم هموفیلی دارد، کمترین میزان هزینه است و چندان چشمگیر نیست و در برخی موارد خیلی بیش از این‌ها هزینه می‌کند. برای بیمارانی که فاکتور مصرف می‌کنند و یا اگر نیاز به جراحی فوری داشته باشند در عرض سه روز باید ۲ میلیارد تومان برای یک بیمار دارو تزریق کنند.

در ادامه احمد قویدل مشاور مدیرعامل کانون هموفیلی ایران در این نشست گفت: خوشبختانه در کشور دو تولید کننده داخلی فاکتور ۸ داریم که این ظرفیت را به وجود می‌آورد با تغییر روش درمان بیماران از معلولیت بیماران جلوگیری کرد. دیگر تردیدی وجود ندارد که با روش درمان عندالزوم (بعد از خونریزی) بیماران هموفیلی در سنین نوجوانی و جوانی دچار معلولیت می‌شوند و عملاً بسیاری از فرصت‌های اجتماعی، اشتغال و ازدواج را از دست می‌دهند. در رابطه با فاکتور ۹ هم در حال حاضر داروهای پلاسمایی در دسترس بیماران ظرفیت‌های جمع آوری پلاسما در کشور اگر مدیریت شود این بیماران می‌توانند از درمان مطلوب‌تری بهره مند شوند.

وی افزود: بیش از ۱۰ سال است داروهای جدیدی به بازار دارویی هموفیلی جهان آمده که می‌تواند انقلابی در درمان بیماران هموفیلی ایجاد کند. یکی از این داروها امیسیزومب است که با نام تجاری هملیبرا اخیراً به کشور وارد شده و برای بیش از ۱۱۰ بیمار تأمین شده است. متأسفانه تا کنون این دارو تحت پوشش بیمه قرار نگرفته است. کا

نون هموفیلی ایران در ماه پایانی سال گذشته درخواستی را به شورای عالی بیمه داد که تا کنون پاسخی داده نشده است. این دارو به رگ تزریق نمی‌شود و تزریق آن زیرپوستی و دوام آن در بدن بیماران یک ماه است. نتایج مطالعات هم مؤثر بودن بسیار آن برای بیماران و هم صرفه اقتصادی آن برای دولت در مقایسه با داروهای فعلی اثبات شده است.

مشاور مدیرعامل کانون هموفیلی گفت: متأسفانه تأمین چندین قلم از داروهای هموفیلی نه به موقع است نه کافی است و هنوز تقویم واردات منظمی نداریم. بیماران هموفیلی طی دو سال گذشته دائماً در اضطراب و نگرانی به سر می‌بردند. امنیت دارویی کلید سلامت بیماران هموفیلی است و ایجاد این امنیت فقط با اختصاص بودجه‌های کافی و به موقع برای تأمین دارو مرتبط است.

وی با توجه به شعار سال هموفیلی مبنی بر دسترسی عادلانه به دارو اظهار کرد: کانون هموفیلی ایران در پیگیری تحقق شعار امسال فدراسیون دسترسی عادلانه به درمان و دارو را به عنوان یک مطالبه مهم پیگیری می‌کند. متأسفانه با تمرکز مراکز درمانی در مراکز استان‌ها عملاً رسیدگی‌های درمانی به بیماران در شهرستان‌ها ممکن است عادلانه تحقق نیابد. در حوزه توزیع دارو هم تمرکز داروخانه‌ها در مراکز استان‌ها است و بیماران مجبور به سفرهای بین شهری برای دسترسی به دارو می‌شوند. توزیع داروهای مورد نیاز بیماران در شهرستان‌ها می‌تواند بسترساز دسترسی عادلانه‌تر بیماران به دارو و به دنبال آن درمان شود.

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=22010

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
_دانش آموز آموزش و پرورش اجتماعی اقتصاد ایران بارش باران بانک ملی بانگ خبر برچسب‌ها: آزمون نهایی برچسب‌ها: آموزش و پرورش برچسب‌ها: بارش برف و باران هواشناسی برچسب‌ها: دادگاه مطبوعات برچسب‌ها: دادگاه منافقین برچسب‌ها: دادگاه منافقین داعشی‌های دهه ۶۰ ایران برچسب‌ها: رییس جمعیت هلال احمر غزه برچسب‌ها: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران تهران دستگاه آمبولانس بیمارستان گاندی آتش سوزی بیمارستان گاندی سید جلال ملکی آتش‌سوزی آتش‌نشانی برچسب‌ها: شهرداري تهران برچسب‌ها: محیط زیست برچسب‌ها: مواد مخدر برچسب‌ها: هواشناسی برچسب‌ها: وزارت آموزش وپرورش تعطیلی مدارس تهران انتخابات ۱۴۰۲ برچسب‌ها: کالابرگ الکترونیک طرح فجرانه هدفمندي يارانه‌ها برچسب‌ها: کالابرگ الکترونیک هدفمندي يارانه‌ها تهران خبر دانشگاه دخانيات درمان رهبر رگبار و رعد و برق سازمان هواشناسی سلامت سیاسی شهرداري تهران شوراي شهر تهران فرهنگ مجلس مذهبی هشدار هواشناسی ورزش وزارت بهداشت پست بانک پليس پليس راهور پیام تبریک، مدیرعامل، صندوق قرض الحسنه شاهد، روز خبرنگار، بانگ خبر
ارشاد