• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 23 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
2

افزایش ۳۰ درصدی اعتبار عمرانی سازمان هواشناسی در سال جاری

  • کد خبر : 21847
  • 24 فروردین 1403 - 10:22
افزایش ۳۰ درصدی اعتبار عمرانی سازمان هواشناسی در سال جاری

رییس سازمان هواشناسی گفت: اعتبار این سازمان در سال جاری حدود ۳۰ درصد در بخش عمرانی و حدود ۳۵ تا ۳۷ درصد در بخش هزینه‌ای افزایش یافته است. سحر تاجبخش در گفت و گو با بانگ خبر افزود: امسال اعتبار عمرانی سازمان هواشناسی حدود ۳۳۰ میلیارد تومان است که در صورت تخصیص می‌توانیم ماموریت‌های خود […]

رییس سازمان هواشناسی گفت: اعتبار این سازمان در سال جاری حدود ۳۰ درصد در بخش عمرانی و حدود ۳۵ تا ۳۷ درصد در بخش هزینه‌ای افزایش یافته است.

سحر تاجبخش در گفت و گو با بانگ خبر افزود: امسال اعتبار عمرانی سازمان هواشناسی حدود ۳۳۰ میلیارد تومان است که در صورت تخصیص می‌توانیم ماموریت‌های خود را انجام می‌دهیم.

وی اضافه کرد: طی سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۰ تخصیص بودجه خیلی بهتر بود و توسعه شبکه دیدبانی بهتر انجام شد اما در سال ۱۴۰۲ حدود ۶۶ درصد از بودجه تامین شد.

رییس سازمان هواشناسی با بیان اینکه سازمان هواشناسی جزو دستگاه‌هایی است که هم در حوزه اعتبارات هزینه‌ای و هم در حوزه اعتبارات عمرانی نیازمند بازنگری و جهش جدی است، تاکید کرد: این سازمان هم در زمینه دریافت مزایا و هم در تامین اعتبارات لازم برای خرید تجهیزات نیاز انجام اقداماتی جدی است.

وی با اشاره به خروج برخی پرسنل هواشناسی به علت کمبود اعتبارات به‌ویژه در سطح استان‌ها از سازمان برنامه و بودجه خواست که نگاه ویژه‌ای به اعتبارات این سازمان داشته باشد.

تاجبخش اضافه کرد: پیشنهادهایی را در این زمینه مطرح خواهیم کرد که اگر مورد تایید وزارت راه و شهرسازی و دستگاه‌های مادر مانند سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی کشور قرار بگیرد شاید شرایط بهتر شود.

رییس سازمان هواشناسی تاکید کرد: در بخش اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای یا اعتبارات عمرانی باید حتما اتفاق ویژه‌ای بیفتند چون بیشتر تجهیزات ما از طریق خریدهای ارزی تامین می‌شود و با توجه به نرخ ارز بودجه‌های فعلی خیلی کفاف نیازهای ما را نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه تنها حدود ۶۶ درصد از اعتبارات سال ۱۴۰۲ تخصیص یافت، گفت: این وضعیت ما را با مشکل جدی مواجه می‌کند. ضمن اینکه پرداخت‌ها به ‌صورت نقدی نبود و اسناد بود و برخی از پیمانکاران ما چون به‌صورت ارزی می‌کنند، مقداری برای این تبدیل‌ها با سختی مواجه هستند.

تاجبخش در پایان ابراز امیدواری کرد که سال جاری پرداخت‌های عمرانی بهتر انجام شود تا بتوان شبکه دیدبانی را سریع‌تر تجهیز کرد.
انتهای پیام

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=21847
  • ارسال توسط :
  • 46 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای افزایش ۳۰ درصدی اعتبار عمرانی سازمان هواشناسی در سال جاری بسته هستند

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.

برچسب ها
_دانش آموز آموزش و پرورش اجتماعی اقتصاد ایران بارش باران بانک ملی بانگ خبر برچسب‌ها: آموزش و پرورش برچسب‌ها: بارش برف و باران هواشناسی برچسب‌ها: دادگاه مطبوعات برچسب‌ها: دادگاه منافقین برچسب‌ها: دادگاه منافقین داعشی‌های دهه ۶۰ ایران برچسب‌ها: رییس جمعیت هلال احمر غزه برچسب‌ها: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران تهران دستگاه آمبولانس بیمارستان گاندی آتش سوزی بیمارستان گاندی سید جلال ملکی آتش‌سوزی آتش‌نشانی برچسب‌ها: شهرداري تهران برچسب‌ها: مواد مخدر برچسب‌ها: هواشناسی برچسب‌ها: وزارت آموزش وپرورش تعطیلی مدارس تهران انتخابات ۱۴۰۲ برچسب‌ها: کالابرگ الکترونیک هدفمندي يارانه‌ها بودجه تعرفه پزشكي تهران خبر دانشگاه دخانيات درمان درمان رایگان کودکان رهبر رگبار و رعد و برق سازمان هواشناسی سلامت سیاسی شهرداري تهران شوراي شهر تهران فرهنگ مجلس مذهبی هشدار هواشناسی ورزش وزارت بهداشت پست بانک پليس پليس راهور پیام تبریک، مدیرعامل، صندوق قرض الحسنه شاهد، روز خبرنگار، بانگ خبر
ارشاد