• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3
رییس پلیس پایتخت بیان کرد

ناگفته‌های جدید از سرقت بانک ملی/ مالباختگان برای تحویل اموال چه کنند؟

  • کد خبر : 2017
  • 24 خرداد 1401 - 8:26
ناگفته‌های جدید از سرقت بانک ملی/ مالباختگان برای تحویل اموال چه کنند؟
فرمانده انتظامی تهران بزرگ جزئیات بیشتر و ناگفته‌هایی را از سرقت از صندوق‌های امانات شعبه دانشگاه بانک ملی ایران اعلام کرد.

بانگ خبر، سردار حسین رحیمی در حاشیه پنجاه و ششمین مرحله از طرح رعد که صبح امروز در مقر مرکزی پلیس پایتخت برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران به تشریح آخرین خبرها درباره سرقت از صندوق امانات شعبه دانشگاه بانک ملی پرداخت و گفت: براساس تازه‌ترین اعترافات این افراد، سارقان اصلی همانطور که پیش‌تر نیز اعلام کرده بودیم چهار نفر متشکل از سه برادر و یک پسرخاله هستند. این‌ها آخرین جلسه خود را شب جمعه، ساعت ١٠ شب در منزل پدری خود و با حضور پدرشان برگزار کردند و با تیم‌های دیگر که باید در ادامه کارها را انجام می‌دادند هماهنگ شدند. بلیط آن‌ها را نیز یکی از این افراد و همسرشان از پیش خریداری و رزرو کرده بود.

وی ادامه داد: سارقان ساعت یک و نیم تا دو بامداد وارد بانک شدند. دو نفر کار تدارکات، مراقبت و آوردن آذوقه را داشتند و دو تن نیز این مسئولیت را بر عهده داشتند که اول وسایل حفاظتی و مراقبتی بانک که از مقدار لازم برخوردار نبوده را قطع و صندوق ها را باز کنند. آنها تقریبا ساعت چهار بعدازظهر همان روز کارشان تمام شده و از مجموعه بانک خارج شدند، اما روز بعد، یعنی شنبه متوجه شدند که برخی از لوازمشان داخل شعبه بانک جا مانده است که دوباره می‌آیند و برخی را پاکسازی می‌کنند و برخی را نیز در نقاط مختلف بانک جاسازی می‌کنند که این لوازم کشف شده است.

رحیمی درباره اموال کشف شده نیز گفت: در همان روز اول، اموال مردم که بالغ بر هزاران سکه و مبالغ زیادی دلار و سکه و سایر ارزها بود شمارش شد و تحویل خزانه بانک ملی شد که با نظارت نماینده دادستان، بانک و پلیس انجام شد. تیم ویژه‌ای هم تشکیل داده شد که اعضای این تیم حدود پنج روز فعالیت کردند تا طلاهای به سرقت رفته را ارزیابی و شناسنامه‌دار کنند.

به گفته رییس پلیس پایتخت حدود ساعت شش صبح روز گذشته کار بسته بندی، شناسنامه‌دار کردن این‌ها تمام شد و تمامی اقلام کشف شده به خزانه بانک ملی داده شد. تمام این اقدامات مستند و مکتوب شده و توسط شش دوربین نیز ثبت شده است.

رحیمی در باره اینکه مالباختگان بانک ملی چطور باید اموال خود را پس بگیرند، گفت: تحویل اموال مردم بر عهده بانک ملی و مرکزی و دادستانی است. ما اموال مسروقه را کشف کردیم و با سخت‌ترین ضوابط و مقررات تحویل دادیم اما اموال مردم کشف شده است.

وی ادامه داد: روز گذشته جلسه‌ای با افسر رابط پلیس جمهوری اسلامی با کشور مقابل که سه نفر متواری را دستگیر کردند برگزار کردیم و به دنبال این هستیم که این افراد نیز زودتر به کشور منتقل شوند و پرونده پیگیری شود. البته با وجود متهمان فعلی تماما صحنه وقوع جرم و اقداماتی که انجام شد بازسازی شده است؛ تقریبا از نیمه شب گذشته تا سه صبح دیروز بازسازی صحنه صورت گرفت.

فرمانده انتظامی پایتخت گفت: این سریع‌ترین کشف در مقایسه با سرقت‌های دیگر در این مقیاس بود. رکوردی که دنیا هم متعلق به پلیس ایران است. فکر می‌کنم بعد از ما پلیس یکی از کشورهای اروپایی است که با اختلاف حدود ٢٠ یا ٣٠ ساعت پس از ایران قرار دارد.

رحیمی ادامه داد: سارقان دستگیر شده یک تیم تخصصی کامپیوتر، لوازم‌های الکترونیکی، حفاظتی و مراقبتی، آهنگری و برش هوا و… را داشتند و در کنار این نیز پیش‌بینی کرده بودند که از کشور خارج شوند.

وی در پاسخ به اینکه چرا در یکی از عکس‌ها علیرغم آنکه تعداد دستگیر شدگان ۱۰ نفر اعلام شده اما ۹ نفر دیده می‌شوند، گفت: آن یک نفر خانم بود که سارق نبوده و در تیم فروش حضور داشته است، او آن روز در میان سارقان قرارداده نشد.

رحیمی با بیان اینکه برخی از این دستگیرشدگان سابقه‌دار بوده و حتی سابقه سرقت از بانک را نیز داشتند، گفت: برخی مخالفان و معاندان که از پلیس ضربه خوردند ممکن است حرف‌هایی بزنند که از آن ها گلایه نداریم اما از دوستان خود که پلیس خود را در مقیاس پلیس جهانی مطرح نمی‌کنند گلایه داریم. در وهله اول که سرقت به ما اعلام شد سرنخی نداشتیم اما کمتر از ٢۴ ساعت سناریو برای ما مشخص شد که این نشانه توانمندی پلیس است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود: بانکی که مورد سرقت قرار گرفته یکی از شعبات مطرح بانک ملی است اما سارقان از روی در پارکینگ به داخل رفتند و بعد هم قفل را شکستند و وارد آن شدند، این نشان می‌دهد که باید ضریب امنیتی بانک‌ها افزایش پیدا کند.

وی گفت: این سرقت بعد امنیتی نداشته اما سارقان حرفه‌ای و کاربلد بودند. مدت ها نیز در آن بانک رفت و آمد داشتند. سرقت ناکام قبلی از بانک تجارت نیز داشتند که به گفته خودشان زمان کم آوردند. موضوعی هم در خصوص همکاری عوامل بانک وجود نداشته است و همکاری در این خصوص با سارقان نداشتند.

رحیمی درباره اموال کشف شده از سارقان نیز گفت: عمده اموال سرقت شده از سوی این افراد کشف شده است. ممکن است بخشی از ارزها را با خود برده باشند که البته مقدار آن هم بسیار کم است و تحقیقات پلیس در این زمینه ادامه دارد.

وی در خصوص کلیپ منتشر شده برای زمین خوردن یک موتورسوار در اسکورت رییس جمهور ونزوئلا نیز گفت: این با توجه به بی انضباطی یک موتورسوار رخ داده بود که شهروند عادی بود. مطلب خاصی نبود و جنبه خاصی نداشت. او بعد از مورد بازرسی قرار گرفته و پس از بررسی رها شد. این فرد قانون موتورسواری را بلد نبود شایعات مطرح شده در مورد آن بی اساس است.

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=2017

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
8قلاده پلنگ، پارک ملی، منطقه، حفاظت شده، تندوره، بانگ خبر، خراسان رضوی ، بانگ خبر،بانک سینا، رتبه، اول، سلامت ،عملکرد، شبکه بانکی، کشور ،،کسب آبگیری، سد، چم شیر، نیازمند، رعلی سلاجقه، هوای پاک، بانگ خبراستی آزمایی، محیط زیست، اجتماعی افزایش اقتصاد ایران بانک سپه، وزیر امور اقتصادی، دارایی، املاک، مازاد، فروش، بانک مباحث، مالی، موضوعف تمرکز، بانگ خبر بانک ملی بانگ خبر بانگ خبر، برچسب‌ها: آزمون نهایی برچسب‌ها: آموزش و پرورش برچسب‌ها: بارش برف و باران هواشناسی برچسب‌ها: دادگاه مطبوعات برچسب‌ها: دادگاه منافقین برچسب‌ها: دادگاه منافقین داعشی‌های دهه ۶۰ ایران برچسب‌ها: رسول کوهپایه‌زاده کوروش کمپانی برچسب‌ها: رییس جمعیت هلال احمر غزه برچسب‌ها: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران تهران دستگاه آمبولانس بیمارستان گاندی آتش سوزی بیمارستان گاندی سید جلال ملکی آتش‌سوزی آتش‌نشانی برچسب‌ها: شهرداري تهران برچسب‌ها: محیط زیست برچسب‌ها: مواد مخدر برچسب‌ها: هواشناسی برچسب‌ها: وزارت آموزش وپرورش تعطیلی مدارس تهران انتخابات ۱۴۰۲ برچسب‌ها: کالابرگ الکترونیک طرح فجرانه هدفمندي يارانه‌ها برچسب‌ها: کالابرگ الکترونیک هدفمندي يارانه‌ها بهزاد شیری تهران تولید تیراندازی خبر خبری دانشگاه رئیسی رهبر سیاسی فرهنگ فرهنگی مجلس مذهبی ورزش وزیر صنعت پست بانک ۵۵۰ میلیارد ریال، وام، ازدواج، پرداخت، تسهیلات قرض الحسنه، بانک شهر بانگ خبر
ارشاد