• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
3
از تاریخ ۲۰ تا ۳۰ خرداد ۱۴۰۱

برپایی نمایشگاه آثار صنایع‌دستی هنرمندان ایرانی و خارجی در مجموعه نیاوران

  • کد خبر : 1974
  • 21 خرداد 1401 - 8:41
برپایی نمایشگاه آثار صنایع‌دستی هنرمندان ایرانی و خارجی در مجموعه نیاوران
به مناسبت فرا رسیدن ۲۰ خرداد روز جهانی صنایع‌دستی، مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران با برگزاری نمایشگاه‌هایی، آثار صنایع‌دستی هنرمندان ایرانی و خارجی را در معرض نمایش عموم قرار می‌دهد.

بانگ خبر، به‌گزارش اداره کل روابط‌عمومی و اطلاع رسانی، همزمان با روز جهانی صنایع‌دستی، مجموعه‌ای از آثار صنایع‌دستی موجود در مخازن این مجموعه از تاریخ ۲۰ تا ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ به نمایش گذاشته می‌شود.
گزیده‌ای از آثار صنایع‌دستی گنجینه کاخ موزه اختصاصی نیاوران که متعلق به کشورهای ایران، هندوستان، لبنان، کره جنوبی، سوریه، اردن و پاکستان هستند در نمایشگاهی با عنوان «جریان زندگی در هنر» در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.
همچنین ۱۱ قلم «سینی قلم‌زنی و ورشو» ساخت هنرمندان صنایع‌دستی ایران که در گنجینه انبار مرکزی مجموعه نیاوران نگهداری می‌شود در موزه کوشک احمدشاهی به نمایش گذاشته خواهد شد.
نمایش یک جلد قرآن نفیس که با تکنیک معرق، منبت و مشبک‌کاری بر روی صدف و در کشور مصر کتابت شده دیگر اثری است که در موزه کتابخانه اختصاصی در معرض دید قرار می‌گیرد.
همچنین رویداد «صنایع‌دستی؛ کسب و کار و فناوری» نشست تخصصی ویژه‌ای است که در تاریخ ۲۰ خرداد از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در تالار آبی این مجموعه با حضور کارشناسان زبده حوزه صنایع‌دستی و فناوری‌های نوین برگزار می‌شود.
این برنامه از سوی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران و با همکاری دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت و صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی برگزار می‌شود.
علاقه‌مندان برای بازدید از مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران و نمایشگاه‌های یادشده می‌توانند همه‌روزه برای تهیه بلیت از ساعت ۹ تا ۱۷ به صورت حضوری یا اینترنتی اقدام کنند.
موزه‌های مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران همه روزه تا ساعت ۱۹ میزبان علاقه‌مندان است.

اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=1974

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
ارشاد