• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 14 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
1

تمهیدات جدید برای تماس آسان معلولان و ناشنوایان با ۱۱۵ / کاهش زمان رسیدن اورژانس به محل

  • کد خبر : 19603
  • 17 بهمن 1402 - 11:46
تمهیدات جدید برای تماس آسان معلولان و ناشنوایان با ۱۱۵ / کاهش زمان رسیدن اورژانس به محل
رئیس اورژانس استان تهران تهران از فراهم شدن امکان برقراری تماس آسان با اورژانس برای معلولین و ناشنوایان خبر داد و گفت: به زودی برای مبتلایان به اوتیسم نیز این اقدام انجام می‌شود.

 بانگ خبر، محمد اسماعیل توکلی در نشست خبری که صبح امروز در وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: در اوایل انقلاب اسلامی، تهران مبدا اولین‌ها برای اورژانس در سراسر کشور بود، چرا که اورژانس در ابتدا با ۲۰ دستگاه آمبولانس از تهران تشکیل شده در سایر استان‌ها نیز توسعه پیدا کرد. اولین موتورلانس، اولین مرکز فرماندهی، اولین اتوبوس آمبولانس و … نیز از تهران فعالیت خود را آغاز کرده و به مرور در سراسر کشور گسترش پیدا کرد.

رئیس اورژانس استان تهران ادامه داد: در استان تهران طرح ۲۴۷ فعال است. همچنین برای معلولین و ناشنوایان نیز امکاناتی فراهم شده تا به راحتی با ۱۱۵ تماس بگیرند. به زودی برای عزیزان اوتیسم نیز این اقدام انجام می‌شود.برای مصدومان ترافیکی نیز تدابیری انجام شده است که به زودی اعلام خواهیم کرد.

توکلی با بیان اینکه در تهران ۲۹۵ پایگاه داریم که هنوز کم است، گفت: زمان رسیدن موتورلانس در محل حادثه سه دقیقه و زمان رسیدن آمبولانس نیز بیش از یک دقیقه کاهش پیدا کرده است. برای درک بهتر این موضوع باید بگویم که در کلانشهرها برای کاهش هر یک دقیقه زمان رسیدن به محل دستکم ۲۰ پایگاه لازم است.

رئیس اورژانس تهران درباره تماس‌ها با اورژانس نیز ادامه داد: در سال ۱۴۰۱، میزان تماس‌ها ۳۹درصد در مقایسه با سال ۱۴۰۰ افزایش پیدا کرد. در ۹ ماهه اخیر  نیز دو میلیون و ۷۳۰هزار تماس با مرکز فوریت‌های ۱۱۵ داشتیم که به  ۹۶۵ هزار ماموریت تبدیل شده است. روزانه در تهران ۱۱ هزار تماس داریم که به ۳۵۰۰ ماموریت ختم می‌شود. از کل تماس‌ها با اورژانس نیز ۱۵۳ هزار تماس تنها برای حوادث ترافیکی است.

وی افزود: ما تلاش می‌کنیم با کاهش زمان رسیدن به محل به کاهش استرس مردم و کاهش خطرات بیماری‌ها کمک کنیم.

رئیس اورژانس تهران با بیان اینکه بیش از ۹۳درصد مردم از عملکرد اورژانس راضی هستند، گفت: در این مدت کاهش ۱۰ درصدی شکایات را نیز داشتیم.

توکلی درباره اقدامات اورژانس در دهه فجر نیز گفت:تلاش می‌کنیم چند پروژه بزرگ به بهره برداری برسد که شامل اولین ستاد آموزش است. افتتاح چند مرکز فرماندهی، مرکز پیام شمال شرق و چندپایگاه نیز در این دوره انجام می‌شود.

وی درباره جزئیات طرح ۲۴۷  نیز افزود: چهارمین عامل مرگ و میر بیماری قلبی عروقی است و به سرعت موجب مرگ می‌شود. بنابراین ما هشت پزشک متخصص در مرکز داریم که به سرعت به درمان بیماران کمک می‌کنند. همچنین باعث می‌شوند که این افراد زودتر به بخش قلب انتقال داده شده و کاهش مرگ و میر را داریم. روزانه حدودا ۱۰ مورد و در ماه حدود ۳۰۰ مورد قلبی داریم.

 

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=19603
  • ارسال توسط :
  • 165 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای تمهیدات جدید برای تماس آسان معلولان و ناشنوایان با ۱۱۵ / کاهش زمان رسیدن اورژانس به محل بسته هستند

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.