• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 2 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
2

تکمیل پروژه‌های سازمان پزشکی قانونی در دهه فجر

  • کد خبر : 19446
  • 16 بهمن 1402 - 9:22
تکمیل پروژه‌های سازمان پزشکی قانونی در دهه فجر

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: امسال در دهه مبارک فجر، راه اندازی ۱۰ پروژه ملی و استانی را خواهیم داشت که به چرخه خدمت رسانی وارد خواهند شد؛ البته ۴ پروژه از این ۱۰ پروژه در هفته قوه قضاییه در تیرماه راه اندازی شدند و مابقی بعد از دهه فجر راه اندازی می شوند. عباس […]

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: امسال در دهه مبارک فجر، راه اندازی ۱۰ پروژه ملی و استانی را خواهیم داشت که به چرخه خدمت رسانی وارد خواهند شد؛ البته ۴ پروژه از این ۱۰ پروژه در هفته قوه قضاییه در تیرماه راه اندازی شدند و مابقی بعد از دهه فجر راه اندازی می شوند.

عباس مسجدی در گفت‌وگو با بانگ خبر، درباره دستاوردهای سازمان  پزشکی قانونی در  دهه فجر گفت: در سال‌های اخیر اتفاقات خوبی هم در توسعه خدمت رسانی به مردم و هم در توسعه مراکز سازمان پزشکی قانونی رخ داده است. در سال  ۹۹ تا ۱۴۰۰، ۴۹ مرکز به مراکز خدمت رسان ما اضافه شده  و این مراکز در شهرهایی بودند  که پزشکی قانونی نداشتند و برای این کار هم از دولت، ریالی پول نگرفتیم.  

وی افزود: امسال در دهه مبارک فجر، راه اندازی ۱۰ پروژه ملی و استانی را خواهیم داشت که به چرخه خدمت رسانی وارد خواهند شد؛ البته ۴ پروژه از این ۱۰ پروژه در هفته قوه قضاییه در  تیرماه راه اندازی شدند و مابقی بعد از دهه فجر راه اندازی می شوند. بعضی از این پروژه‌ها، پروژه‌های ۲۰ ساله ای است که به سرانجام نرسیده بود و به دلیل محدودیت های مالی که وجود داشت به تاخیر می‌افتد. برای تکمیل این پروژه ها از ریاست قوه قضاییه و دولت کمک گرفتیم. این ۱۰ پروژه اقدام خوب و امیدوار کننده ای است که اتفاق افتاد و خوشبختانه مرکز تحقیقات پزشکی قانونی به جایی رسیده که هم اختراع می کند و دستگاه‌های مورد نیاز نظام سلامت سازمان پزشکی قانونی را احداث می کند  و هم به تولید محصولات و مواد مورد نیاز ما کمک می کند.  

مسجدی ادامه داد: از سال ۱۴۰۰ که رونمایی کیت را آغاز کردیم، این مسیر ادامه دارد و آن را ارتقا می بخشیم و هم تنوع دارد و هم در حوزه مواد و تجهیزات کار ادامه دارد.

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور تاکید کرد: یکی از اتفاقات خوب دیگر در سازمان پزشکی قانونی، ساخت الکل سنج تنفسی است  که در روزهای اخیر همکاران ما با همکاری مرکز تحقیقات سازمان پزشکی قانونی آن را تولید کردند. با تولید این دستگاه افرادی که برای تست الکل به پزشکی قانونی ارجاع می شوند می توانند کمتر از چند ثانیه نتیجه آزمایش آنها مشخص می شود. خوشبختانه ۹۷ درصد نتیجه تست الکل افراد  منفی است و در کمتر از چند ثانیه برای پلیس و قوه قضاییه روشن می شود که فرد از الکل استفاده کرده یا خیر؟

وی گفت: تولید این دستگاه کار مهمی است و  چند مزیت نسبت به دستگاه خارجی  آمریکایی دارد و آن هم سرعت و دقت و نیز بخش نرم افزاری آن است.   

انتهای پیام 

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=19446
  • ارسال توسط :
  • 126 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای تکمیل پروژه‌های سازمان پزشکی قانونی در دهه فجر بسته هستند

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.