• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 1 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
3
معاون بهداشت وزارت بهداشت:

امید به زندگی زنان از ۵۷ به ۷۶ سال رسید

  • کد خبر : 19274
  • 14 بهمن 1402 - 13:22
امید به زندگی زنان از ۵۷ به ۷۶ سال رسید
امید زندگی در زنان از ۵۷ به ۷۶ سال رسید معاون بهداشت وزارت بهداشت اعلام کرد: درحال حاضر میزان مرگ و میر نوزادان به ۸/۳ در هزار تولد زنده کاهش یافته است.

بانگ‌خبر، به گزارش بانگ خبر، حسین فرشیدی ظهرامروز شنبه ۱۴ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ در نشست خبری گفت: به دنبال واردات واکسن پونوموکوک و روتاویروس هستیم تا از بستری حدود ۳۰۰ هزار اطفال جلوگیری کنیم و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تا پایان سال این دو واکسن وارد برنامه واکسیناسیون ملی خواهند شد.

به گفته وی، درحال حاضر میزان مرگ و میر نوزادان به ۸/۳ در هزار تولد زنده کاهش یافته است و در سال ۱۴۰۲ برنامه‌های بسیار مهمی داشتیم که از جمله آن‌ها جوانی جمعیت بود و چند روز پیش نیز طرح هادیان زندگی اجرایی شد که ما به دنبال افزایش کدهای ملی هستیم. آخر هفته گذشته در سفر ریاست جمهوری در هرمزگان بودیم و موالید آنجا نسبت به سال گذشته ۱.۵ تا ۲ درصد افزایش داشته و قطعا در سایر نقاط کشور هم این روند افزایشی وجود داشته است.

وی درمورد مصرف قند و شکر در کشور اظهارکرد: مصرف قندو شکر در کشور بیش از سه برابر نرم جهانی است و برای اینکه مصرف شیرینی‌جات را کاهش دهیم که نیازمند فرهنگ‌سازی از کودکان و خانواده‌ها است.
وی افزود: هدف از اجرای برنامه‌های ما در فرهنگ‌سازی سلامت مبتنی بر ارتقای سلامت است که داوطلبان و سفرای سلامت می‌توانند به این مهم کمک کنند.
معاون بهداشت وزارت بهداشت از افزایش مراکز سلامت روان از ۲۳ مرکز به ۱۰۰ مرکز تا پایان امسال خبر داد و گفت: این افزایش همزمان با آغاز ایام دهه فجر در حال انجام است.
فعالیت ۷ هزار آزمایشگاه بهداشت و درمان در کشور
در ادامه وطن‌خواه رئیس آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت گقت: از ۷ هزار آزمایشگاه بهداشت و درمان در کشور، سه هزار و ۳۱۷ شامل آزمایشگاه بهداشتی است و در ۱۷۴۹ واحد، نمونه‌گیری می‌شود.

حدود شش میلیون دز واکسن های روتاویروس و پنوموکوک که از هندوستان وارد می کنیم

شهنام عرشی رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت نیز در این نشست گفت: قرار داد خرید شش میلیون واکسن‌های روتاویروس( سه میلیون دز) و پنوموکوک( سه میلیون دز) بسته شده و واکسیناسیون از طریق واردات انجام شده و در مرحله بعدی تولید داخلی آنها نیز انجام می‌‌شود.

وی ادامه داد: این واکسن ها تاییدیه سازمان غذا و دارو کشور خودمان و کشور صادرکننده را دارد و آغاز آن احتمالا در دهه فجر انجام می شود

عرشی تاکید کرد: با تزریق واکسن پنوموکوک از مرگ و میر سالانه هزار و ۵۰۰ مرگ کودک در کشور نیز جلوگیری خواهد شد.

عرشی ادامه داد: عرشی ادامه داد: در مورد سرخک نیز گواهی حذف یکساله را تمدید کنیم و کودکان کشورهای همسایه افغانستان و پاکستان به کشور این بیماری را وارد کرده بودند که در استان‌های جنوبی واکسیناسیون را انجام دادیم.

تنظیم: نازنین جوادیه

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=19274

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.