• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 29 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
0
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت:

فعالیت ۲۵ شبکه تحقیقاتی در کشور

  • کد خبر : 19260
  • 14 بهمن 1402 - 11:00
فعالیت ۲۵ شبکه تحقیقاتی در کشور
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از فعالیت ۲۵ شبکه تحقیقاتی در کشور خبرداد که شامل شبکه تحقیقاتی اطفال و مسمومیت‌ها است.

بانگ خبر،به گز‌ارش بانگ خبر، یونس پناهی صبح امروز شنبه ۱۴ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ در نشست خبری گفت: چشم‌انداز این معاونت تولید علم نافع با هدف نشست مرجعیت علمی از طریق تحقق برنامه‌های توسعه‌ای و چشم‌انداز بیست ساله جمهوری اسلامی ایران است.
وی افزود: ماموریت این معاونت در جهت” تولید از علم با اتکا به توسعه پایدار” ارتقاء بهره‌وری از دانش و خردورزی سرآمدترین عناصر سازمان، محققان، پژوهشگران، دانشجویان و کارکنان حوزه تحقیقات وزارت بهداشت در قالب ساختار نظام مدیریت جامع است.
پناهی با بیان اینکه در کنار نیروی انسانی باید زیرساخت داشته باشیم، اظهارکرد: از ۲۵ شبکه تحقیقاتی در کشور برخورداریم که شامل شبکه تحقیقاتی اطفال و مسمومیت‌ها است و همچنین از ۱۶ شبکه علوم بالینی، لیزر، روانشناختی، پوکی استخوان، بیماری‌های چشم، پوکی استخوان، دیابت، ضایعات نخاعی و مفصلی، بیماری‌های دهان و دندان، بیماری‌های روماتیسمی و ….. برخورداریم.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ادامه داد: در حال حاضر ۶۹ پژوهشکده در کشور داریم که برگرفته از مراکز تحقیقاتی است که باید اعتبارسنجی شوند و همچنین ۴ شبکه بیومدیکال شامل پزشکی، مولکولی،بیوتکنولوژی پزشکی و علوم دارویی نانوفناوری پزشکی در کشور وجود دارد.
پناهی از فعالیت ۱۱۲ مرکز رشد فناوری و ۱۵ پارک علم و فناوری سلامت در کشور خبر داد و گفت: همچنین ۵ شبکه ارتقای سلامت شامل اخلاق پزشکی، کوهورت، سلامت غذا و تغذیه،عوامل اجتماعی موثر بر سلامت و بهداشت محیط در کشور فعالیت می‌کنند.
وی در ادامه توسعه و تاکید برتحقیقات اثرگذار، نیازمحور و مشتری‌مدار، ایجادهمگرایی، هم‌افزایی در برایند شاخص‌های علمی، اقتصادی، اجتماعی مبتنی بر زیرساخت تحقیقات کاربردی، استفاده از ظرفیت‌های علمی کشور، هم‌گرایی و هم‌افزایی در ماموریت‌های تولید علم فناوری و اشتغال دانش‌بنیان با راهبردهای اقتصاد مقاومتی و …. از دیگر برنامه‌های انجام شده در معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت است.

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=19260

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.