• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
2
رئیس سازمان غذا و دارو؛

بیش از ۹۰۰ هزار داروی بیماران سی اف وارد کشورمی‌شود

  • کد خبر : 19036
  • 09 بهمن 1402 - 16:37
بیش از ۹۰۰ هزار داروی بیماران سی اف وارد کشورمی‌شود
رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد: تا پایان امسال بیش از ۹۰۰ هزار داروی بیماران سی اف وارد کشور شده و مشکل این بیماران حل می‌شود.

بانگ خبر، به گزارش بانگ خبر، سید حیدر محمدی ظهر امروز دوشنبه ۹ بهمن ماه سال جاری در نشست خبری دستاوردهای سازمان غذا و دارو به مناسبت فرارسیدن ایام دهه فجر گفت: ۳۳ داروی جدید به سبد دارویی کشور اضافه شد، گفت: از این داروها، هشت قلم داروی طب سنتی بوده و در عین حال در راستای ذخایر استراتژیک، ۸۰۰ قلم دارو نیز ذخیره کردیم تا در صورت نیاز به بیماران عرضه کنیم.
وی افزود: طی دو سال اخیر در ایام دهه فجر محصولات جدید دارویی را نمایشگاه سلامت دانش بنیان اطلاع‌رسانی می‌کنیم و تجهیزات و ملزومات پزشکی و تعدادی اقلام و فرآورده‌های دارویی و محصولات غذایی جدید با محوریت دانش بنیان به سبد کالاهای ما اضافه شد.
محمدی محصولات جدید دارویی را با تکنولوژی بهتر و فناورانه عنوان کرد که عمدتا توسط شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد می‌شود.
محمدی با بیان اینکه ۵۰ درصد تجهیزات پزشکی تولید داخل است، اظهار داشت: دو شرکت دانش‌بنیان دست به تولید دستگاه سی‌تی‌اسکن ۱۶ اسلایسی زده‌اند. همچنین تعداد شرکت‌های تولید کننده دستگاه دیالیز افزایش یافته به نحوی که دو شرکت در جهت تولید این دستگاه گام برداشته‌اند.

تنظیم: نازنین جوادیه

وی تاکید کرد: در دوران همه گیری کرونا شرایط به نحوی بود که شرکت‌های تولیدکننده دستگاه ونتیلاتور از ارائه این دستگاه به ما خودداری می‌کردند. اما برخی از شرکت‌های دانش‌بنیان نسبت به تولید دستگاه ونتیلاتور و بیهوشی اقدام کردند. دستگاه‌های ونتیلاتور تولید شده توسط این شرکت‌های دانش‌بنیان به صورت ثابت و سیار است.
وی ادامه دارد: بزودی تا پایان امسال بیش از ۹۰۰ هزار داروی بیماران سی اف وارد کشور شده و مشکل این بیماران حل می‌شود.
محمدی با اشاره به موفقیت ایران در تولید واکسن کرونا، از تولید واکسن های روتاویروس، پنوموکوک، تب زرد بزودی در کشور خبر داد.
به گفته رییس سازمان غذا و دارو، تسهیل در قیمت گذاری فرآورده های دارویی و تجهیزات پزشکی نیز بصورت سیستمی انجام می شود شناسه گذاری و ترخیص کالاها نیز با سرعت در حال انجام است.
محمدی افزود: افراد می توانند برای اطلاع و آگاهی بیشتر به سامانه میز خدمت مراجعه کرده و از داشبوردهای تولید و واردات دارو و اقلام پزشکی مطلع شوند.

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=19036

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.