• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2
پاسخ سخنگوی وزارت بهداشت به رییس پیشین دانشگاه علوم پزشکی تهران:

صندلی های آزمون دستیاری در رشته های مورد نیاز تکمیل شده است/ برای رفع سوء تدبیرهای گذشته، دستیاران برخی رشته ها را مستقیما از دوره کارورزی جذب و یا بومی گزینی می کنیم

  • کد خبر : 18689
  • 03 بهمن 1402 - 10:24
صندلی های آزمون دستیاری در رشته های مورد نیاز تکمیل شده است/ برای رفع سوء تدبیرهای گذشته، دستیاران برخی رشته ها را مستقیما از دوره کارورزی جذب و یا بومی گزینی می کنیم
سخنگوی وزارت بهداشت در پاسخ به یکی از مسئولان سابق دانشگاه علوم پزشکی تهران که از خالی ماندن ۸۰۰ صندلی آزمون دستیاری انتقاد کرده بود، گفت: پیش از دولت سیزدهم، ۸۰۰ صندلی از ۳۶۰۰ ظرفیت خالی می ماند و امروز ۸۰۰ صندلی از ۴۶۰۰ ظرفیت خالی مانده است که هیچ یک شامل رشته های لوکس نیست.

بانگ خبر، به گزارش وبدا، پدرام پاک آیین گفت: خالی ماندن صندلی ها در آزمون دستیاری، حاصل بی تدبیری ها در گذشته است که امروز با اتخاذ راهکارهای کوتاه مدت و میان مدت در صدد رفع آن هستیم.

وی افزود: یکی از این راهکارها جذب  مستقیم دستیار از دوره کارورزی صرفا برای مناطق متقاضی و سه رشته ای است که در آنها کمبود وجود دارد.
پاک آیین گفت: جذب دستیار به روش بومی گزینی، راه حل دیگری است که باعث ماندگاری دستیاران و پزشکان متخصص در  محل اقامت خود و توزیع متوازن خدمات درمان می شود.
وی گفت : سال گذشته برای اولین بار در تاریخ وزارت بهداشت ۴ هزار نفر در چهل و نهمین آزمون دستیاری پذیرفته شدند که در مقایسه با سال ما قبل و ظرفیت مشابه، حدود ۵۰۰ دستیار تخصصی ، بیشتر جذب و پذیرفته شدند و از سوی دیگر، صندلی‌های خالی آزمون خصوصاً در رشته‌های مورد نیاز، به طور چشمگیری پُر شد.
پاک آیین افزود: به عنوان نمونه در رشته بیهوشی، حدود ۵۰ درصد از صندلی‌های خالی،  پُر شد و به رغم این استقبال چشمگیر، تعداد قابل توجهی از دستیاران در مرحله تکمیل ظرفیت و پذیرش بومی پذیرفته شدند.
وی با رد اظهارات رییس پیشین دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: پزشکان فیلیپینی، بنگلادشی، پاکستانی دیگر جایی در نظام سلامت ایران ندارند اما همچنان از این کشورها و بیش از ۵۰ کشور دیگر دانشجوی پزشکی می پذیریم تا به کشورشان برگردند و به مردم خودشان خدمت کنند.
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در سال گذشته، یک میلیون و ۲۰۰ هزار گردشگر سلامت وارد کشور شدند که  بیش از یک میلیارد دلار درآمد ارزی برای کشور داشته است. بنابراین حوزه علوم پزشکی ایران بر لبه دانش قرار دارد و بر عکس قبل از انقلاب، امروز نیاز به اعزام هیچ بیماری به خارج برای درمان نیست. ابتدای انقلاب هم پزشک از خارج می آوردیم و هم بیماران را به خارج برای درمان اعزام می کردیم، اما به برکت پیشرفت هایی که حاصل شده، خدمات تخصصی درمان در ایران درون زا و برون نگر است.
لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=18689

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
ارشاد