• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
0

اختصاص یک درصد بودجه دستگاه‌ها برای امور «زنان و خانواده» از بودجه ۱۴۰۳ حذف شد؟

  • کد خبر : 17005
  • 25 آذر 1402 - 11:49
اختصاص یک درصد بودجه دستگاه‌ها برای امور «زنان و خانواده» از بودجه ۱۴۰۳ حذف شد؟

بنا بر اظهارات معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری، تکلیفی که دستگاه‌ها برای اختصاص یک درصد از بودجه خود به امور زنان و خانواده داشتند در قانون بودجه ۱۴۰۳ حذف نشده بلکه با دو مورد دیگر ادغام شده است. به گزارش بانگ خبر، انسیه خزعلی در پاسخ به سوالی درباره حذف اختصاص یک درصد […]

بنا بر اظهارات معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری، تکلیفی که دستگاه‌ها برای اختصاص یک درصد از بودجه خود به امور زنان و خانواده داشتند در قانون بودجه ۱۴۰۳ حذف نشده بلکه با دو مورد دیگر ادغام شده است.

به گزارش بانگ خبر، انسیه خزعلی در پاسخ به سوالی درباره حذف اختصاص یک درصد بودجه دستگاه‌ها برای امور «زنان و خانواده» در بودجه ۱۴۰۳، اظهار کرد: این بودجه حذف نشده است. ما در سال ۱۴۰۲ برای اولین بار اختصاص یک درصد از بودجه دستگاه‌ها به امور زنان و خانواده را در قانون بودجه آوردیم که حرکت بسیار خوبی بود که دولت انجام داد.

وی ادامه داد: امسال دولت چند بودجه «یک درصدی» را با هم ادغام کرده است؛ یعنی بودجه یک درصدی برای امور ایثارگران، بودجه یک درصدی برای امور بانوان و بودجه یک درصدی برای امور فرهنگی دستگاه‌ها را با هم ادغام کرده است. البته رئیس جمهوری و معاون اول رئیس جمهوری معتقد هستند که این بودجه باید به صورت مجزا دیده شود؛ امیدواریم که اصلاح شود.

معاون امور زنان و خانواده ریئس جمهوری در بخش دیگر سخنان خود درباره اجرای قانون جوانی جمعیت، توضیح داد: با توجه به اینکه مسئله جمعیت مربوط به ستاد ملی جمعیت است، اجرا یا عدم اجرای این قانون را باید به صورت دقیق از ستاد جمعیت پرسید چراکه این ستاد به صورت دقیق در این زمینه رصد داشته است اما ما نیز بر اساس ارتباط خود با سازمان‌های مختلف، از آنها می خواهیم که درصد اجرایی شدن قانون جوانی جمعیت را به ما گزارش دهند.

خزعلی تصریح کرد: بر اساس گزارشات سازمان‌ها می‌توان گفت که دورکاری زنان دارای فرزند زیر ۲ سال در تعدادی از سازمان‌ها اجرا می شود اما مرخصی زایمان بعضا به خوبی اجرا نمی‌شود. البته از بانوان خواستیم اجرا نشدن مرخصی ۹ ماه زایمان و یا عدم پرداخت غرامت را به ما گزارش دهند.

وی افزود: آنطور که دلمان می خواهد و مطلوب قانون جوانی جمعیت است این امر اجرا نشده اما رو به پیشرفت است. در این یکی دو سال اخیر بسیار بیشتر از سالهای قبل در حال اجراست.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=17005
  • ارسال توسط :
  • 185 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای اختصاص یک درصد بودجه دستگاه‌ها برای امور «زنان و خانواده» از بودجه ۱۴۰۳ حذف شد؟ بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.

برچسب ها
_دانش آموز آموزش و پرورش اجتماعی اقتصاد ایران بارش باران بانک ملی بانگ خبر برچسب‌ها: آموزش و پرورش برچسب‌ها: بارش برف و باران هواشناسی برچسب‌ها: دادگاه مطبوعات برچسب‌ها: دادگاه منافقین برچسب‌ها: دادگاه منافقین داعشی‌های دهه ۶۰ ایران برچسب‌ها: رییس جمعیت هلال احمر غزه برچسب‌ها: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران تهران دستگاه آمبولانس بیمارستان گاندی آتش سوزی بیمارستان گاندی سید جلال ملکی آتش‌سوزی آتش‌نشانی برچسب‌ها: شهرداري تهران برچسب‌ها: مواد مخدر برچسب‌ها: هواشناسی برچسب‌ها: وزارت آموزش وپرورش تعطیلی مدارس تهران انتخابات ۱۴۰۲ برچسب‌ها: کالابرگ الکترونیک هدفمندي يارانه‌ها بودجه تعرفه پزشكي تهران خبر دانشگاه دخانيات درمان درمان رایگان کودکان رهبر رگبار و رعد و برق سازمان هواشناسی سلامت سیاسی شهرداري تهران شوراي شهر تهران فرهنگ مجلس مذهبی هشدار هواشناسی ورزش وزارت بهداشت پست بانک پليس پليس راهور پیام تبریک، مدیرعامل، صندوق قرض الحسنه شاهد، روز خبرنگار، بانگ خبر
ارشاد