• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2

ارسال پیامک به ۲۳ میلیون ایرانی در پویش ملی سلامت

  • کد خبر : 16569
  • 18 آذر 1402 - 15:58
ارسال پیامک به ۲۳ میلیون ایرانی در پویش ملی سلامت
رییس مرکز مدیریت بیماریهای غیرواگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: به ۲۳ میلیون نفر در کشور برای شرکت در پویش ملی سلامت با محوریت دیابت و فشارخون پیامک ارسال شد.

بانگ خبر

 

 

به گزارش بانگ خبر، کوروش اعتماد روز شنبه ۱۸ آذرماه جاری در نشست خبری پویش سلامت بیان کرد: در این پویش
۱۴۵ هزار مورد جدید مشکوک به پرفشاری خون, ۸۵ هزار مورد جدید مشکوک به دیابت ، یک میلیون و ۷۸۰هزار نفر در معرض فشارخون بالا و ۶۰۰ هزار نفر در مرحله پیش دیابت شناسایی شدند.

وی با بیان اینکه پویش ملی سلامت که از آبان ماه شروع شده و تا ۱۵ دی تمام نمی‌شود و تداوم دارد، گفت: افراد غربالگری شده در پنج گروه بسته های آموزشی برای ارتقای سواد سلامت دریافت می کنند.

وی ادامه داد: اصلاح رژیم غذایی و پیاده روی به مدت نیم ساعت در روز در پیشگیری از ابتلا به دیابت و فشار خون بالا موثر است و دانشگاه علوم پزشکی مازندران و کرمانشاه در رتبه اول اجرای این پویش ملی قرار دارند و اجرای آن ۲۰ درصد پوشش کشوری داشته است.
تاثیرگذاری پرفشاری خون و دیابت در مرگ‌ها
در ادامه حسین فرشیدی معاون بهداشت نیز اظهار داشت: افراد شناسایی شده در قالب پرونده الکترونیک تحت مراقبت قرار می گیرند .

وی تاکید کرد: زیر ۳۰ درصد پوشش برای اجرای پویش ملی سلامت با محوریت دیابت و پرفشاری خون انجام شده و از مردم می خواهیم مشارکت کنند.

وی با بیان اینکه دیابت و پرفشاری خون بیشترین تاثیر را در مرگ و میر دارد، افزود: پویش ملی سلامت با محوریت دیابت و پرفشاری خون از اقدامات پیشگیرانه و کاهش مرگ و میر در حال اجراست.

معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: دسترسی مناسب به مراکز بهداشتی و درمانی، منجر به افزایش پوشش خدمات حوزه سلامت می شود تا در ۱۰ سال دیگر تخت های بیمارستانی، سکته های قلبی، مغزی، قطع عضو غیره کاهش یابد.

فرشیدی تاکید کرد: دست آموخته های پویش ملی سلامت در برنامه های آینده مورد استفاده قرار می گیرد،

فرشیدی افزود: در تهران و شهرهای بزرگ مراکز ثابت سلامت نیاز داریم زیرا بسیاری از آنها استیجاری هستند و دسترسی به تکنولوژی و آموزش جدید برای شبکه مدیریت بهداشت ضروری است.

به گفته وی، محتوای جدید ارایه خدمت نیز در جهت تقویت شبکه مدیریت بهداشت نیاز بوده و خود مراقبتی از برنامه های مهم در برنامه سلامت خانواده است.

علت ۵۰ درصد مرگ‌های سالانه، بیماری‌های قلبی_عروقی است

در ادامه بارونی رییس شبکه مدیریت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سالانه ۳۶۰ هزار مورد مرگ در کشور رخ می دهد که علت ۵۰ درصد این مرگ ها (۱۸۰ هزار مورد ) بیماریهای قلبی و عروقی ( ۱۲۶ هزار مورد مرگ ناشی از فشار خون بالا) است.

وی ادامه داد: باید استقبال مردم از پویش ملی سلامت و دریافت بسته ها خدمت در پیشگیری از دیابت و فشار خون بالا بیشتر شود.

به گفته وی ، فشار خون بالا را بیماری خاموش است و سکته های مغزی و قلبی از مواردی است که به علت فشارخون بالا رخ می دهند و هزینه های هفتگی را برای بیمار و سیستم بهداشت و درمان وارد می کند.

وی با بیان اینکه ۷۰ هزار کادر درمان در پویش ملی سلامت شرکت دارند، افزود: از مردم می خواهیم برای غربالگری دیابت و فشارخون بالا به پایگاه های سلامت و مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

بارونی ادامه داد: با هر کدملی یک پرونده سلامت تشکیل و با اجرای این پویش ها این پرونده تکمیل می شود.
تنظیم: نازنین جوادیه

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=16569

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
ارشاد