• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1

امکان نوبت‌گیری آنلاین و آفلاین از نزدیکترین مرکز مشاوره ازدواج

  • کد خبر : 16469
  • 15 آذر 1402 - 15:49
امکان نوبت‌گیری آنلاین و آفلاین از نزدیکترین مرکز مشاوره ازدواج

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان وزیر جوانان از تخصیص بالغ بر ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد، توسعه و تجهیزمراکز مشاوره و ازدواج دارای مجوز از وزارت ورزش و جوانان خبر داد. به گزارش بانگ خبر، وحید یامین پور در مراسم رونمایی از سامانه ملی مشاوره و آموزش ازدواج “هم راه” و تجلیل […]

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان وزیر جوانان از تخصیص بالغ بر ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد، توسعه و تجهیزمراکز مشاوره و ازدواج دارای مجوز از وزارت ورزش و جوانان خبر داد.

به گزارش بانگ خبر، وحید یامین پور در مراسم رونمایی از سامانه ملی مشاوره و آموزش ازدواج “هم راه” و تجلیل از مدیران برتر مراکز تخصصی مشاوره ازدواج وخانواده وزارت ورزش و جوانان، اظهارکرد: طبق اطلسی که ما در اختیار داریم می‌دانیم در کجای کشور نیاز به توسعه و تجهیز مراکز مشاوره ازدواج داریم؛ طبق همین اطلس نیز موافقت دولت را برای تخصیص اعتبار در خصوص تجهیز و توسعه این مراکز گرفتیم.

جذب مشاوران جدید

 
وی ادامه داد: قرار است این منابع از محل تسهیلات تبصره ۱۸ و برای ایجاد، ساخت و تجهیز مراکز مشاوره ازدواج تخصیص داده شود. طبق موافقتی که از وزارت اقتصاد گرفتیم قرار است بیش از ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای این امر تخصیص داده شود که از طریق استانها اطلاعات آن بارگزاری شده و به استحضار مراکز مشاوره می‌رسد.
 
معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: پیش بینی ما این است که با تخصیص این اعتبار بتوانیم بیش از ۱۱۰۰ نفر مشاور جدید را در مراکز مشاوره خود جذب کنیم.

نوبت‌گیری آنلاین و آفلاین از نزدیکترین مرکز مشاوره ازدواج

 
یامین پور در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به رونمایی از سامانه ملی آموزش و مشاوره ازدواج که می‌تواند دسترسی جوانان را به این خدمات تسهیل کند، افزود: جوانان با مراجعه به این سامانه می‌توانند نزدیک‌ترین و معتبرترین مرکز مشاوره را پیدا کرده، آفلاین و آنلاین نوبت بگیرند، از نتایج نظرسنجی مراجعه کنندگان پیش از خود مطلع شوند و به محتواهای بارگزاری شده در حوزه آموزش مشاوره در این سامانه دسترسی داشته باشند.
 
به گفته وی، ۸۴ درصد مراکز مشاوره ازدواج دارای مجوز از وزارت ورزش و جوانان در رده “الف” قرار دارند و اکثریت مطلق مراکز مشاوره ازدواج کار خود را به خوبی انجام داده‌اند.
 

ازدواج پیشرانی برای حل آسیب‌های اجتماعی و سلامت اخلاقی جامعه

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگر سخنان خود به بیان آمارهایی در خصوص افزایش مراکز مشاوره ازدواج از مهر ۱۴۰۰ تا آذر ۱۴۰۲ پرداخت و اظهار کرد: از نظر دولت مردمی به جهت راهبرد فرهنگی و اجتماعی، نه تنها ازدواج یک مقوله اجتماعی برای پاسخ به یک نیاز است بلکه به نظر می‌رسد ازدواج مهم ترین راهبرد برای تاثیرگذاری بر مساله‌ای مثل همبستگی و ادغام اجماعی است. ازدواج پیشرانی برای حل بسیاری از مسائل اعم از آسیب‌های اجتماعی و انگیزه و سلامت اخلاقی جامعه محسوب می‌شود که به لحاظ نظری این امر برای ما ثابت شده است.
 
وی با بیان اینکه راهبرد این دولت و راهبرد نظام جمهوری اسلامی، آوردن سن ازدواج به سنی منطقی‌تر، مناسب تر، مطلوب‌تر و تسهیل ازدواج است، عنوان کرد: در مهر سال گذشته ۳۴۰ مرکز مشاوره خانواده و ازدواج با حدود یکهزار مشاور و روانشناس داشتیم اما طی این دو سال با رشد بیش از ۸۰ درصدی مواجه بوده است.

یامین پور افزود: در مهر ۱۴۰۰ بالغ بر ۶۲۰ مرکز مشاوره و ازدواج و نزدیک به ۲۸۰۰ مشاور و روانشناس داشتیم. طی این دو سال ۱۶ هزار کارگاه رایگان آموزش پیش از ازدواج در سراسر کشور برگزار کردیم که بالغ بر ۴۰۰ هزار جوان در آن شرکت کردند. این آمار غیر از هزاران ساعت مشاوره‌ای است که زوجین جوان از مراکز مشاوره‌ ازدواج و خانواده ما دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=16469
  • ارسال توسط :
  • 182 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای امکان نوبت‌گیری آنلاین و آفلاین از نزدیکترین مرکز مشاوره ازدواج بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.

برچسب ها
ارشاد