• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 23 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
3

واگذاری پروژه مترو «ورامین» به شهرداری تهران در صورت تایید هیات دولت

  • کد خبر : 15963
  • 09 آذر 1402 - 17:49
واگذاری پروژه مترو «ورامین» به شهرداری تهران در صورت تایید هیات دولت

شهردار پایتخت با تاکید بر اینکه با افتتاح ایستگاه مترو پرند پرونده طولانی‌ترین خط مترو کشور بسته شد، گفت: در صورت تایید هیات دولت پروژه مترو ورامین نیز به شهرداری تهران واگذار می‌شود. به گزارش بانگ خبر، علیرضا زاکانی در حاشیه افتتاح ایستگاه مترو پرند در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه پرونده طولانی ترین […]

شهردار پایتخت با تاکید بر اینکه با افتتاح ایستگاه مترو پرند پرونده طولانی‌ترین خط مترو کشور بسته شد، گفت: در صورت تایید هیات دولت پروژه مترو ورامین نیز به شهرداری تهران واگذار می‌شود.

به گزارش بانگ خبر، علیرضا زاکانی در حاشیه افتتاح ایستگاه مترو پرند در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه پرونده طولانی ترین خط مترو کشور یک ساله بسته شد و به ایستگاه آخر رسید؛ افزود: اینکه چرا عملیات اجرایی مترو شهر پرند یک ساله به اتمام رسید، به دلیل تاکید رئیس جمهور مبنی بر تکمیل این خط مترو بود.

شهردار تهران با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی، شهرداری تهران و قرارگاه خاتم به عنوان سه ضلع اجرایی مترو پرند انتخاب شدند، ادامه داد: به رغم اینکه برخی مدعی بودند به سرانجام رسیدن این پروژه زمان بر است، اما این ۳ مجموعه با همکاری متقابل توانستند به مدت یک سال عملیات اجرایی و راه اندازی مترو شهر پرند را به نتیجه برسانند.

وی با تاکید بر اینکه عملیات ساخت مترو پرند از سال ۸۴ توسط دولت وقت آغاز شد؛ بیان کرد: در سال ۹۱ نیز عملیات ساخت مترو پرند به شهرداری تهران واگذار و بخش هایی از این پروژه نیز انجام شد، اما بخش عمده این پروژه در یک سال اخیر در قالب یک کار جهادی در راستای خدمت به مردم به سرانجام رسید.

زاکانی با بیان اینکه خط یک مترو تهران به عنوان طولانی ترین خط مترو کشور شناخته می شود، یادآور شد: در حال حاضر خط یک مترو از ایستگاه تجریش شروع شده و بعد از طی  ۸۱ کیلومتر به شهر پرند به عنوان ایستگاه آخر می رسد.

وی با بیان اینکه با افتتاح مترو پرند؛ این شهر نیز به سیستم حمل و نقل عمومی شهر تهران متصل می شود؛ تاکید کرد: با افتتاح این ایستگاه مردم شهر پرند به تقاطع های حمل و نقلی مترو دسترسی دارند.

شهردار تهران در پاسخ به این سوال که قرار است تکمیل خطوط مترو کدام یک از شهرهای اقماری اطراف تهران به شهرداری سپرده شود، گفت: آنچه که بعد از تکمیل مترو پرند در یک سال گذشته مطرح بود؛ تکمیل و راه اندازی مترو شهر ورامین و پیشوا است. در حال حاضر وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی پروژه در حال انجام کار است، اما استاندار تهران تاکید به تکمیل این پروژه توسط شهرداری تهران دارد.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهر، وی در پایان تاکید کرد: در صورت تصویب این مساله توسط هیات دولت، عملیات ساخت و راه اندازی مترو ورامین نیز به شهرداری تهران واگذار می شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=15963
  • ارسال توسط :
  • 191 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای واگذاری پروژه مترو «ورامین» به شهرداری تهران در صورت تایید هیات دولت بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.

برچسب ها
_دانش آموز آموزش و پرورش اجتماعی اقتصاد ایران بارش باران بانک ملی بانگ خبر برچسب‌ها: آموزش و پرورش برچسب‌ها: بارش برف و باران هواشناسی برچسب‌ها: دادگاه مطبوعات برچسب‌ها: دادگاه منافقین برچسب‌ها: دادگاه منافقین داعشی‌های دهه ۶۰ ایران برچسب‌ها: رییس جمعیت هلال احمر غزه برچسب‌ها: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران تهران دستگاه آمبولانس بیمارستان گاندی آتش سوزی بیمارستان گاندی سید جلال ملکی آتش‌سوزی آتش‌نشانی برچسب‌ها: شهرداري تهران برچسب‌ها: مواد مخدر برچسب‌ها: هواشناسی برچسب‌ها: وزارت آموزش وپرورش تعطیلی مدارس تهران انتخابات ۱۴۰۲ برچسب‌ها: کالابرگ الکترونیک هدفمندي يارانه‌ها بودجه تعرفه پزشكي تهران خبر دانشگاه دخانيات درمان درمان رایگان کودکان رهبر رگبار و رعد و برق سازمان هواشناسی سلامت سیاسی شهرداري تهران شوراي شهر تهران فرهنگ مجلس مذهبی هشدار هواشناسی ورزش وزارت بهداشت پست بانک پليس پليس راهور پیام تبریک، مدیرعامل، صندوق قرض الحسنه شاهد، روز خبرنگار، بانگ خبر
ارشاد