بانگ خبر، حدودا ۸ ماه پیش بود که بیمه البرز با رونمایی از محصول «شوکا» بازار محصولات بیمه ای کشور را با تنوعی در محصول تحت تاثیر قرارداد . ظاهرا این محصول برای سایر رقبا نیز از جذابیت قابل توجهی برخوردار بوده تا جایی که اخیرا یکی از شرکت های تخصصی در حوزه بیمه زندگی نیز از آن ایده گرفته است. هرچند که انتظار می رفت ایده محصولات متنوع در حوزه بیمه های زندگی از سمت شرکت های تخصصی به سمت شرکت های جنرال جاری شود.
حالا در صورت رونمایی از طرح جدید بیمه البرز، این سومین محصولی است که در سال جدید و با روی کارآمدن موسی رضایی از آن رونمایی خواهد شد.
اگر رفتارهای تجاری اخیر بیمه البرز را در حوزه مدیریت محصول را از منظر بازارشناسی و بازارداری مورد بررسی قراردهیم، راهبرد ماتریس بوستون به روشنی در آن قابل مشاهده است.
در ابتدای سال جاری بیمه البرز با رونمایی از شوکا «علامت سوالی» جدید در صنعت بیمه تعریف کرد اما آمارها نشان می دهد که «شوکا» از محدوده «علامت سوال» در ماتریس بوستون در حال جا به جایی است و احتمالا «ستاره» خواهد شد.
آمارهای بیمه البرز نشان می دهد که میزان فروش بیمه های زندگی اندوخته دار از ۱۳۳ میلیارد تومان در ۶ ماهه ۱۴۰۱ به ۹۷۶ میلیارد تومان در ۶ ماهه امسال رسیده است که این رقم نسبت به ۶ ماهه سال قبل بالغ بر ۷۳۳ درصد رشد را نشان می دهد.
این در حالی است که موسی رضایی اخیرا اعلام کرد که میزان فروش شوکا تا آبان ماه سال جاری به ۱۵۲۲ میلیارد تومان رسیده است، به عبارت دیگر میزان فروش شوکا بالغ بر ۱۱۰۰ درصد رشد را تجربه کرده است. این در حالی است که میزان فروش بیمه های زندگی اندوخته دار بیمه البرز در ۱۲ ماهه ۱۴۰۱ نیز ۲۹۱ میلیارد تومان گزارش شده است.