• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
0
معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: آ

آموزش فرهنگ تغذیه باید از کودکی آغاز شود/ تخصیص ۳۸۰۰ میلیاردتومانی به شیر رایگان به دانش‌آموزان

  • کد خبر : 15562
  • 04 آذر 1402 - 13:12
آموزش فرهنگ تغذیه باید از کودکی آغاز شود/ تخصیص ۳۸۰۰ میلیاردتومانی به شیر رایگان به دانش‌آموزان
معاون بهداشت وزارت‌بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی اعلام کرد: دولت ۳۸۰۰ میلیاردتومان به شیررایگان به دانش‌آموزان در سطح کشور تخصیص یافته ‌که دانش‌آموزان می‌توانند طی هفته دومرتبه شیر دریافت کنند.

به گزارش بانگ خبر،حسین فرشیدی روز شنبه (۴ آذرماه) ۱۴۰۲ در نشست خبری بهبودتغذیه کودکان در وزارت بهداشت گفت: فرهنگ تغذیه را باید از سنین کودکی آغاز کنیم و از مصرف موادغذایی متضرر همچون سس، نوشیدنی‌های سنتی و تجاری که میزان قند این مواد بالاتر از استاندارد است.

وی دغدغه وزارت بهداشت تامین موادمغذی برای رشد کودکان عنوان کرد و افزود: ارتقای وضعیت تغذیه کودکان از زیر ۵ سال آغاز می‌شود تا در سنن بالاتر با مشکل مواجه نشوند و از اضافه وزن و چاقی این افراد کاهش یابد.

معاون بهداشت وزارت‌ بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: این وزارتخانه برنامه‌ای را در راستای تغذیه صحیح کودکان تنظیم کرده است.

آغاز طرح ارتقای تغذیه کودکان در کشور

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد طرح ارتقای تغذیه کودکان در کشور بیان کرد: در راستای این طرح، ۱۲۳ هزار و ۷۵ کودک زیر پنج سال در دهک اول تا پنج در کشور شناسایی شده و ماهانه یک میلیون تومان کالا برگ برای خرید گوشت، برنج، تخم‌مرغ، حبوبات و لبنیات با همکاری وزارت رفاه به خانواده‌های آنها پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: ۱۸ هزار کودک زیر پنج سال نیز در دهک‌های پنج به بعد شناسایی شدند و ماهانه ۶۰۰ هزار تومان کالا برگ برای خرید اقلام مورد نیاز غذایی پرداخت می‌شود.

به گفته وی، اجرای این طرح، برای ارتقای تغذیه کودکان به منظور افزایش یادگیری، پیشگیری از سوءتغذیه و ابتلا به بیماری‌ها اجرا می‌شود و در عین حال توزیع شیر رایگان مدارس نیز در دستور کار قرار دارد.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه در ۱۶ استان، شیر در مدارس ابتدایی توزیع می‌شود، افزود: سعی داریم شیر تازه و سالم در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد و بر اساس اولویت برنامه‌های دولت، سال آینده نیز تداوم خواهد داشت.

فرشیدی در ادامه به طرح سلامت خانواده اشاره کرد و گفت: اکنون در ۱۸۲ شهر اجرا می‌شود و حدود ۲۰ میلیون نفر از اول دی به طرح سلامت خانواده می‌پیوندد و از اردیبهشت سال آینده نیز سراسری خواهد شد.
تنظیم: نازنین جوادیه

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=15562

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.