• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
0
سازمان هواشناسی هشدار داد؛

لغزندگی گردنه‌های کوهستانی به سبب بارش برف

  • کد خبر : 15223
  • 27 آبان 1402 - 15:30
لغزندگی گردنه‌های کوهستانی به سبب بارش برف
سازمان هواشناسی کشور نسبت به لغزندگی گردنه‌های کوهستانی و نقاط سردسیر به دنبال تشدید فعالیت سامانه بارشی و بارش برف در ارتفاعات هشدار داد.

بانگ خبر، به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی کشور، تشدید فعالیت سامانه بارشی موجب رگبار شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، کاهش محسوس دما و بارش برف و کولاک در نقاط سردسیر و ارتفاعات می‌شود.

این سامانه نیمه جنوبی و غرب آذربایجان غربی، نیمه جنوبی آذربایجان شرقی، کردستان، زنجان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، همدان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، مرکزی، غرب و جنوب اصفهان، ارتفاعات در استان‌های قزوین، البرز و تهران و نیمه غربی استان‌های هرمزگان و کرمان را در بر می‌گیرد.

بارش‌ها موجب اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی می‌شود و سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها و آب‌گرفتگی معابر را به دنبال دارد.

لغزندگی گردنه‌های کوهستانی و نقاط سردسیر به سبب بارش برف، وزش باد شدید موقت، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها، تابلوهای تبلیغاتی و شکستن درختان کهن‌سال و خسارت به محصولات باغی و زراعی از دیگر مخاطرات این سامانه است.

سازمان هواشناسی به عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر و محدودیت در فعالیت‌های عمرانی توصیه کرده است.

آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره و انتقال محصولات کشاورزی به انبارهای استاندارد، آمادگی راهداری جهت برف روبی در گردنه‌ها و نقاط سردسیر و پرهیز از سفرهای غیر ضروری در این شرایط جوی ضروری است.

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=15223

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
ارشاد