• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
6
وزیر ارشاد:

جایزه ویژه «البرز» شامل حال ایرانیان خارج از کشور می‌شود

  • کد خبر : 14596
  • 15 آبان 1402 - 15:40
جایزه ویژه «البرز» شامل حال ایرانیان خارج از کشور می‌شود
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه نگاه اصلی شخص رئیس جمهوری در بحث افزایش همدلی و مشارکت سازنده ایرانیان خارج از کشور در فضاهای مختلف آموزشی و فرهنگی کشور است، درباره اهمیت مشارکت دادن ایرانیان خارج از کشور در جایزه بنیاد البرز، گفت: پیشنهاد دادیم از سال‌های آینده جایزه ویژه «البرز» شامل حال ایرانیان خارج از کشور هم بشود و آنها نیز در این جایزه سهیم باشند.

بانگ خبر، محمد مهدی اسماعیلی در شصت‌ویکمین سال اعطای جایزه البرز در بخش دانش آموزی، اظهارکرد: نگاه اصلی شخص رئیس جمهوری در بحث افزایش همدلی و مشارکت سازنده ایرانیان خارج از کشور در فضاهای مختلف آموزشی و فرهنگی کشور است، پیشنهاد دادیم از سال‌های آینده دانش آموزان ایرانی خارج از کشور نیز در جایزه البرز سهیم داده شوند چراکه این امر یک نمونه خوبی برای مشارکت دادن ایرانیان خارج از کشور در فضاهای آموزشی است.

او در بخش دیگر سخنان خود دریاره اهمیت گسترش وقف در کشور، افزود: نیازمند گسترش فرهنگ وقف هستیم. امروز وقف وارد حوزه‌های جدید علم و فناوری شده است. در حوزه اقتصاد دریا و دانش بنیان‌ها تاثیر وقف را دیده‌ایم. با تدبیر دوستان حوزه وقف در راستای افزایش منافع وقف در حال انجام است. در عین حال منجر به کمک سازنده و ارتقا جدی در خدمات عمرانی و اجتماعی می‌شود. امروز در همه طرح های مهم اقتصادی حوزه وقف حضور دارند.

وزیر ارشاد با بیان اینکه وقف در حوزه آموزش، ساخت مسکن، پژوهش، علم، فناوری و..‌ حضور دارد، توضیح داد: باید بتوانیم فواید و منافع وقف را در حوزه فرهنگ گسترش دهیم و برای گسترش فرهنگ باید کاملا منطبق بر نیات واقفین عزیز هزینه کنیم. امروز اقتصاد فرهنگ به شدت نیازمند استفاده از این منافع برای تاثیر گذاری است. انشالله با تدابیر اتخاذ شده، شاهد تحولات مهمی در این حوزه باشیم.

اسماعیلی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به جنایت نسل‌کشی در غزه، بیان کرد: بیش از ۴ هزار کودک را کشتند و این اوج قساوت است که اساسا برای این کودکان حق حیات قائل نیستند. در انقلاب اسلامی شعاری داشتیم که خون بر شمشیر پیروز است. در همین راستا اجتماعات چند صد هزار نفری در قلب اروپا و آمریکا برگزار شد. این خون مظلوم کودکان معصوم یک جریان عمومی نفرت از رژیم جنایت کار صهیونیستی را ایجاد کرده است. انشاللّه به زودی زوال و اضمحلال این رژیم که نمونه کامل رژیم نژاد پرست و کودک کش است را می‌بینیم و انشالله همه آزادگان جهان این سقوط قطعی را جشن خواهند گرفت.

به مناسبت شصت و یکمین سال تأسیس بنیاد فرهنگی البرز، آئین «جایزه البرز ۱۴۰۲ در بخش دانش‌آموزی» با هدف تقدیر از ۶۱ نفر از دانش‌آموزان برتر سراسر کشور، امروز ۱۵ آبان طی مراسمی برگزار شد.

در این دوره، دانش‌آموزانی که در سال تحصیلی ۱۴۰۱ ـ ۱۴۰۲ در پایه نهم مقطع متوسطه اول و پایه دوازدهم مقطع متوسطه دوم در شاخه نظری (رشته‌های ریاضی فیزیک، تجربی، علوم انسانی و معارف اسلامی) و شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش از سراسر کشور تحصیل می‌کنند، می‌توانستند شخصاً با مراجعه به سایت جایزه البرز به نشانی www.alborzprize.ir (سامانه دانش‌آموزی)، نسبت به عضویت و ثبت‌نام در سامانه و متعاقب آن مطالعه شیوه‌نامه جایزه البرز ۱۴۰۲ در هر یک از پایه‌ها و شاخه‌ها مبادرت ورزند و در صورت واجد شرایط بودن، در سامانه جایزه البرز از ۲۰ تیر سال جاری به مدت یک ماه فرم داوری و مدارک خود را بارگذاری کنند.

رقم جایزه البرز ۱۴۰۲ در بخش دانش‌آموزی با افزایش پنجاه درصدی نسبت به سال قبل تعیین شد و بر این اساس، به هر یک از دانش‌آموزان منتخب کشوری در پایه نهم مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی به همراه گواهی جایزه البرز و در پایه دوازدهم به هر یک از دانش‌آموزان منتخب کشوری مبلغ ۴۵۰ میلیون ریال جایزه نقدی همراه با گواهی جایزه البرز از طرف بنیاد فرهنگی البرز اهدا می‌شود.

همچنین شصت و یکمین سال جایزه البرز دانش‌آموزی به همت «بنیاد فرهنگی البرز» و با همکاری «سازمان اوقاف و امور خیریه»، «وزارت آموزش و پرورش»، «بنیاد ملی نخبگان» و «رسانه ملی» برگزار شد.

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=14596

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
ارشاد