• امروز : جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 3 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 10 May - 2024
2
مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران خبر داد؛

خسارت ۱۰۰۰ میلیاردی سیلاب به تاسیسات آب ۴ شهر مازندران

  • کد خبر : 14489
  • 14 آبان 1402 - 15:29
خسارت ۱۰۰۰ میلیاردی سیلاب به تاسیسات آب ۴ شهر مازندران
چالوس- مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران برآورد اولیه خسارت ناشی از سیلاب به تاسیسات آبرسانی چهار شهر استان را هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

بانگ خبر، بهزاد برارزاده بعدازظهر یکشنبه در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده غرب مازندران افزود: سیل بخشی از تأسیسات آبرسانی در شهرستان‌های عباس آباد، چالوس، نور و بابل را تخریب کرد که بر اساس برآورد اولیه خسارت هزار میلیارد ریال است.

وی اظهار داشت: بارش شدید و رگباری باران موجب وقوع سیل در مازندران شده و در شهرستان‌های غرب استان خساراتی به بار آورده که در شهر کلار آباد به علت تخریب بخشی از خطوط انتقال و شبکه توزیع با اقطار ۱۵۰ و ۳۰۰ در حال حاضر با افت فشار مواجه هستیم.

وی افزود: طغیان رودخانه پلنگ آبرود موجب تخریب شبکه آبرسانی با اقطار ۱۱۰و۱۵۰ و قطعی آب حدود ۱۰۰ مشترک شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مازندران با اشاره به خسارات سیل در شهرستان چالوس گفت: بر اثر شدت سیل و تخریب جاده، لوله آب مجتمع زوات غرب شامل روستاهای نجارکلا و کریم آباد به طور کامل تخریب شده که متأسفانه ۶۰۰ خانوار این مناطق با قطعی آب مواجه شدند همچنین به دلیل تخریب پایه پل سردآبرود و خسارت به لوله‌ها، آب آشامیدنی بخشی از روستای سردآبرود با ۲۰۰ خانوار قطع شد.

وی از کدورت آب اسپی او نوشهر و چالوس و چشمه چاخانی هچیرود نیز خبر داد که موقتاً از مدار خارج شده ولی مشترکین این حوزه با تأمین آب جایگزین فقط با افت فشار مواجه هستند.

برارزاده در خصوص قطعی آب در شهرستان نورگفت: بر اثر طغیان رودخانه انگتارود، آب شرب ۷۰۰ مشترک روستاهای میرنا، ایرکا و انگتارود قطع شده است و تخریب شبکه آبرسانی در روستای جوربند هم موجب کمبود آب برخی از نقاط روستا شد.

مدیر عامل شرکت آبفای مازندران از تخریب شبکه آبرسانی روستای امیرده با قطر ۱۰۰ میلیمتر در شهرستان بابل و قطعی آب شرب ۱۰۰ مشترک نیز خبر داد و گفت: تابلو برق چاه شماره ۱۴ شهرهای گروه الف هم بر اثر وقوع سیل آسیب دیده که در کوتاه‌ترین زمان وارد مدار شده است.

برارزاده تصریح کرد: تیم‌های عملیاتی در تمام نقاط و مناطق سیل زده مشغول رفع شکستگی‌ها و برقراری جریان آب هستند و خوشبختانه تاکنون آب آشامیدنی بسیاری از مناطق سیل زده وصل شده است و آب شرب بقیه مشترکین نیز تا ساعات آینده وصل خواهد شد.

وی ضمن قدردانی از صبوری مشترکین در این لحظات بحرانی به مردم اطمینان خاطر داد که گروه‌های اتفاقات، تیم‌های واکنش سریع به همراه اکیپ‌های امدادی و فنی از لحظات اولیه وقوع سیل مشغول فعالیت و اقدامات لازم هستند و تا برقراری کامل آب شرب این اقدامات همچنان ادامه خواهد داشت ضمن اینکه با تانکرهای سیار به مشترکین در مناطق سیل زده هم آبرسانی در حال انجام است.

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=14489

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.