• امروز : چهارشنبه - ۲ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 22 May - 2024
5

تعطیلات عید فطر، جاده های کشور را قفل کرد

  • کد خبر : 1438
  • 12 اردیبهشت 1401 - 17:43
تعطیلات عید فطر، جاده های کشور را قفل کرد
در آستانه آغاز تعطیلات عید فطر بسیاری از محورهای کشور شاهد بار ترافیکی سنگین هستند.

بانگ خبر، همزمان با آغاز تعطیلات عید فطر بسیاری از ورودی‌ها و خروجی‌های کشور شاهد افزایش حجم بار ترافیکی سنگین است. از سوی دیگر ناوگان حمل و نقل عمومی کشور هم شاهد استقبال چشمگیر مسافران است به طوری که بررسی‌های میدانی از اضافه شدن تعداد ناوگان حمل و نقلی در بخش هوایی، ریلی و جاده ای خبر می‌دهد.

برای افزایش پروازها در حد استاندارد مجوز صادر می شود
در حوزه ناوگان هوایی با توجه به آنکه قیمت بلیت‌ها افزایش نیافته استقبال مسافران در این بخش نسبت به سایر حوزه‌های حمل و نقلی بیشتر شده است.

آقای میر اکبر رضوی سخنگوی سازمان هواپیمایی گفته نرخ بلیت هواپیما در تعطیلات عید فطر به هیچ عنوان افزایش نمی‌یابد و هیچ شرکت هواپیمایی حق ندارد که قیمت‌ بلیت‌های خود را تغییر دهند، از سوی دیگر اگر شرکت‌های هواپیمایی درخواست افزایش مجوز پرواز داشته باشند، مطابق استاندارد‌های لازم به آن‌ها ارائه می‌شود.

ظرفیت ناوگان حمل و نقل ریلی برای برخی از مسیرها افزایش داده می شود
در حوزه حمل و نقل ریلی هم با توجه به پیش فروش بلیت‌های قطار از ۵ اردیبهشت برای تعطیلات عید فطر، تمامی بلیت‌ها در این ایام به فروش رفته و البته با توجه به آنکه مجوز افزایش ۲۵ درصدی قیمت بلیت قطار هم توسط ستاد تنظیم بازار ارائه شده بود، اما به گفته رئیس انجمن شرکت‌های حمل و نقل مسافری این افزایش قیمت برای پیش فروش‌های ایام عید فطر نبوده و برای جا به جایی مسافران در این ایام هم تعداد ناوگان ریلی مسافری افزایش یافته است.

افزایش تعداد اتوبوس‌های بین شهری در مسیرهای پرتردد
آقای داریوش باقر جوان مدیرکل حمل و نقل مسافری گفت: با توجه به پیش فروش بلیت اتوبوس در این ایام تعداد ناوگان اتوبوس خود را در برخی از مسیر‌ها از جمله مشهد، اصفهان و شیراز افزایش داده‌ایم.

او می‌گوید: تمامی سیستم‌های استارت آپی خود و فروش به صورت مجازی را هم در این بخش فعال و سعی کرده‌ایم که به صورت همگن ناوگان جاده‌ای خود را در شهر‌های مختلف فراهم کنیم.

قیمت بلیت اتوبوس‌های بین شهری از ۱۰ اردیبهشت ۳۰ درصد در قالب تفاهم نامه بین معاونت حمل و نقل و سازمان حمایت از مصرف کنندگان افزایش یافته است.

مسافران دریایی به هشدارهای دریایی توجه کنند
در حوزه دریایی هم با توجه به هشدار‌های دریایی که سازمان هواشناسی صادر کرده، مسافران و صیادان با توجه به افزایش ارتفاع موج تا یک متر از تردد‌های غیر ضروری در این بخش باید بپرهیزند.

با توجه به تعطیلات چند روزه عید فطر، سفر با خودر‌وهای شخصی هم در جاده‌های کشور به ویژه جاده‌های شمالی کشور افزایش چشمگیری داشته است.

میانگین تردد روزانه در جاده‌‌ها به ۲ میلیون و ۲۲۰ هزار وسیله نقلیه رسید
آقای مخبر معاون مرکز مدیریت راه‌های کشور پیش بینی کرده که میزان تردد خودرو‌ها در جاده‌های بین شهری روزانه به طور متوسط به ۲ میلیون و ۲۲۰ هزار وسیله نقلیه برسد و میزان تردد خودرو‌ها در جاده‌های کشور امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد ۷۰ درصدی داشته است.

ترافیک سنگین در تمامی جاده های شمالی کشور
آقای ایمان محرابی نیا مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور صبح امروز گفته بود، ترافیک سنگین در محور چالوس مسیر (جنوب به شمال) حدفاصل شهرستانک تا گچسر و محدوده‌های تونل کندوان، پل زنگوله، سیاه بیشه و هزارچم و ترافیک سنگین مسیر (شمال به جنوب) محدوده پل زنگوله زمینه ساز بسته شدن مسیر چالوس به سمت کرج شد.

طبق اعلام سازمان هواشناسی در برخی از محور‌های شمالی کشور از جمله آزاد راه تهران – شمال و مسیر کرج به چالوس هم شاهد مه گرفتگی و بارش باران به صورت مقطعی تا سه روز آینده هستیم.

بارش پراکنده باران در شهرهای شمالی کشور تا سه روز آینده
آقای صادق ضیائیان مدیرکل مرکز پیش بینی سازمان هواشناسی اعلام کرده که سامانه بارشی در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، سواحل شمالی، شمال شرق، شرق، مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز فعال است و سبب رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گاهی گرد و خاک و در نقاط مستعد سبب بارش تگرگ خواهد شد.

مدیرکل مرکز پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: سه‌شنبه این وضعیت در نیمه شرقی و نوار شمالی کشور و چهارشنبه در نوار شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود.

با توجه به افزایش میزان تردد‌های جاده‌ای کشور و افزایش جابه جایی‌ها، مسافران باید شیوه نامه‌ها را رعایت کنند. مسافران هوایی پیش از سفر باید اطلاعات پروازی خود را از فرودگاه‌ها و مسافران جاده ای، اطلاعات لازم را از مرکز مدیریت راه‌های کشور کسب کنند.

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=1438

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 7انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.