• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2

نگرانی رژیم صهیونیستی از برنگشتن شهرک‌نشین‌ها

  • کد خبر : 14273
  • 09 آبان 1402 - 15:19
نگرانی رژیم صهیونیستی از برنگشتن شهرک‌نشین‌ها
رسانه‌های رژیم صهیونیستی امروز سه‌شنبه درباره تعداد شهرک‌نشین‌ها در شمال اراضی اشغالی اعلام کردند که این رژیم ۶۵ هزار شهرک‌نشین را از مرزهای فلسطین-لبنان تخلیه کرده است.

بانگ خبر، به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد، «اسرائیل» در خط درگیری در مرزهای شمالی ۶۵ هزار شهرک‌نشین‌ را تخلیه کرد اما در حال حاضر هزاران نفر در فاصله بسیار نزدیکی از مرزها در منطقه حضور دارند و هنوز تصمیمی برای تخلیه افراد باقی مانده گرفته نشده و بیشتر آنها به شکل خودجوش منطقه را ترک کرده و مجبور شدند هزینه‌های این تخلیه را خودشان و بدون کمک دولت پرداخت کنند.

همزمان یوسی یهوشوع، تحلیلگر مسایل نظامی روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت گفت، «تا زمانی که حزب‌الله در آنجا حضور دارد، امکان بازگشت به المطله و شتولا وجود ندارد».

یهوشوع با اشاره به اینکه شرایط در شمال اراضی اشغالی عبارت از حضور بسیاری از نیروها و تعداد اندکی اسرائیلی است، گفت: نصرالله (دبیرکل حزب‌الله لبنان) آنچه را در اینجا گفته می‌شود، می‌خواند و دنبال می‌کند و تا زمانی که یگان الرضوان در خط درگیری حضور دارد، هرگز موفق نخواهیم شد این جنگ را تمام کنیم.

در حال حاضر مسوولان رژیم صهیونیستی نگران این هستند که شهرک‌نشین‌ها به مناطق شمالی اراضی اشغالی بازنگردند، در این رابطه بنی گانتس، رئیس حزب اردوگاه دولت در بازدید از شورای منطقه‌ای مبؤوت گفت: «پیروزی» ما زمانی خواهد بود که ساکنان بری و المطله به خانه‌های خود بازگردند و بدانند در امنیت و حفاظت هستند.

از سوی دیگر داوید آزولای، یکی از فرماندهان جبهه داخلی در المطله تاکید کرد: شهرک‌نشینان المطله و تمامی شهرک‌نشین‌های شمال هرگز به شرایط قبل از هفتم اکتبر بازنخواهند گشت.

آزولای گفت: دستکم ۵۰ درصد اسرائیلی‌ها قاطعانه اعلام کردند در صورتی که این معادله تغییر نکند، هرگز به مرزهای شمالی بازنخواهند گشت و آنها درخواست کردند این موضوع در کابینه مطرح و بررسی شود.

این فرمانده جبهه داخلی رژیم صهیونیستی افزود: در (شهرک) کریات شمونه بجز ۲۶۰۰ تا ۲۸۰۰ شهرک‌نشین باقی نمانده‌اند.

امیر برعام، معاون رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی و فرمانده سابق منطقه شمال تاکید کرد: شرایط بسیار سخت است و فشار زیادی روی هتل‌ها است، کشاورزان اکنون که فصل برداشت است، به باغ‌های خود دسترسی ندارند و باید راه‌حلی برای آن ایجاد شود.

آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی در اشاره‌ای آشکار به ناتوانی این رژیم در تاب‌آوری در برابر یک دوره طولانی از جنگ، به کسانی که از ماه‌ها جنگ صحبت می‌کنند، حمله کرده و به شدت آنها را مورد انتقاد قرار داد و گفت آنها واقعیت را درک نمی‌کنند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی پیشتر اعلام کرده بود که شهرک‌ها تا حدود پنج کیلومتری مرزهای شمالی خالی هستند و دستکم ۶۰ هزار شهرک‌نشین از شمال منتقل شدند که تنها ۲۰ هزار تن از آنها از شهرک کریات شمونه هستند.

این رسانه عبری زبان در ادامه گزارش داد، تخلیه شهرک‌نشین‌ها بدون آمادگی قبلی انجام شد، حتی اگر جنگ امروز هم تمام شود، بسیاری از آنها به سرعت به شمال بازنخواهند گشت.

برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی پیشتر گزارش داده بودند که اسرائیل برای این حجم از انتقال شهرک‌نشین‌ها از شمال و جنوب آماده نیست و در کنار بسیاری مشکلات لجستیک، آشوبی در عملیات انتقال شهرک‌نشین‌ها از شهرک‌های واقع در شمال وجود دارد.

آلموگ کوهن، عضو کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) از حزب «قدرت یهود» ۲۶ اکتبر جاری گفت، اگر دشمن نابود نشود، اسرائیلی‌ها هرگز به شهرک‌های خود در غلاف غزه بازنخواهند گشت.

پیش از این یک شهرک‌نشین گفته بود، اگر جنگ تمام شود اما تعادل بازدارندگی با لبنان برقرار نشود، اسرائیلی‌ها هرگز به شهرک‌های خود در شمال بازنخواهند گشت.

در جنگ سال ۲۰۰۶ عقب راندن حزب‌الله به آن سوی اللیطانی (مرزهای لبنان-فلسطین در خاک لبنان) یکی از اهداف اعلام شده از سوی رژیم صهیونیستی علیه لبنان بود که نتوانست به آن دست یابد.

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=14273

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
_دانش آموز آموزش و پرورش اجتماعی اقتصاد ایران بارش باران بانک ملی بانگ خبر برچسب‌ها: آموزش و پرورش برچسب‌ها: دادگاه مطبوعات برچسب‌ها: دادگاه منافقین برچسب‌ها: دادگاه منافقین داعشی‌های دهه ۶۰ ایران برچسب‌ها: رییس جمعیت هلال احمر غزه برچسب‌ها: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران تهران دستگاه آمبولانس بیمارستان گاندی آتش سوزی بیمارستان گاندی سید جلال ملکی آتش‌سوزی آتش‌نشانی برچسب‌ها: شهرداري تهران برچسب‌ها: مواد مخدر برچسب‌ها: هواشناسی برچسب‌ها: وزارت آموزش وپرورش تعطیلی مدارس تهران انتخابات ۱۴۰۲ برچسب‌ها: کالابرگ الکترونیک هدفمندي يارانه‌ها بودجه تعرفه پزشكي تهران خبر دانشگاه دخانيات درمان درمان رایگان کودکان رهبر رگبار و رعد و برق سازمان هواشناسی سلامت سیاسی شهرداري تهران شوراي شهر تهران فرهنگ مجلس مذهبی هشدار هواشناسی هواشناسی ورزش وزارت بهداشت پست بانک پليس پليس راهور پیام تبریک، مدیرعامل، صندوق قرض الحسنه شاهد، روز خبرنگار، بانگ خبر
ارشاد