• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
2

سکوت سید حسن نصرالله ارزیابی‌های دشمن صهیونیستی را به هم ریخته است

  • کد خبر : 14270
  • 09 آبان 1402 - 15:16
سکوت سید حسن نصرالله ارزیابی‌های دشمن صهیونیستی را به هم ریخته است
با این حجم از سردرگمی و دلواپسی که سکوت سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در میان نهادهای دشمن صهیونیستی ایجاد کرده است، اعلام سخنرانی جمعه سید حسن نصرالله این نهادها را برانگیخته تا به ارزیابی و بررسی احتمالاتی درخصوص مواضع وی یا زمان‌بندی و تأثیر آن بر عملکرد میدانی بپردازند. براساس سلسله تجربیات طولانی، مواضعی که او اعلام خواهد کرد، از نقش مهمی که سکوت او در مدیریت نبرد ایفا کرد، خارج نخواهد شد.

بانگ خبر، به نقل از روزنامه الاخبار لبنان، از هفتم اکتبر، تیم مسئول پرونده سید حسن نصرالله، وابسته به سازمان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی (امان)، نتوانسته مطالب جدیدی را به مسئولان سیاسی و امنیتی بدهد. عدم حضور دبیرکل حزب‌الله به یک رویداد تبدیل شده که تأثیرات و پیام‌هایی برای مسئولان دشمن صهیونیستی دارد.

روزنامه یدیعوت آحارونوت قبلا (۱۲/۳/۲۰۲۱) با عنوان «پرونده نصرالله در امان» فاش کرد که مأموریت تیم ۱۵ نفره‌ای از پژوهشگران که روی این پرونده کار می‌کنند یک چیز است و آن «تحلیل شخصیت و کارهای نصرالله برای پیش‌بینی واکنش‌های وی به سناریوهای مختلف است.» این تیم وابسته به «پرونده لبنان» در واحد ارزیابی اطلاعات در «امان» با ریاست یک سرهنگ است که یک سرهنگ دوم نیز تحت امر وی است. سه رئیس با درجه سروانی نیز تحت نظر وی هستند.

این تیم از هفتم ماه میلادی جاری هیچ گونه اطلاعات به روز شده‌ای به دست نیاورده که بتواند تصویر روشن‌تری را به مسئولان سیاسی و امنیتی تل‌آویو ارائه دهد. معمولا این تیم اطلاعات خود را «از منابع عمومی یا ابزارهای اطلاعاتی مخفی به دست می‌آورد و نتایجی را به بالاترین مسئولان ارائه می‌کند که هنگام تصمیم‌گیری به کار گرفته می‌شوند.»

به دست نیاوردن هرگونه اطلاعات جدید نشان می‌دهد که گام‌های عملی حزب‌الله تا چه حدی می‌تواند صهیونیست‌ها را وادار کند تا این محرومیت را با توجه به شرایط قبلی و متوسل شدن به اخبار اینجا یا آنجا جبران کنند و به تحلیل عملکرد عملیاتی متوسل شوند. اما مشکل اینجاست که این اصل ممکن است منجر به اشتباه شود.

زیرا ممکن است بسیاری از پیشینه‌ها با موضع کنونی که ویژگی خاص خود را دارد، مطابقت نداشته باشد. سکوت دبیرکل حزب‌الله لبنان نیز از این بعد فراتر رفته و به عامل اصلی در مدیریت نبرد تبدیل شده است. در مراحل قبل حضور وی و مواضعی که بیان می‌کرد، نقش بسیار مهمی در نبرد داشت که هنوز با دشمن صهیونیستی ادامه دارد.

تا جمعه یک سری سؤالات بدون پاسخ روشن باقی می‌مانند که مربوط به سقف گام‌های عملیاتی حزب‌الله و تغییر فعالیت‌های عملیاتی این حزب است که تاکنون براساس تثبیت قواعد درگیری که از لبنان محافظت می‌کند، انجام می‌شد. این امر مانع از سوء استفاده دشمن از شرایط جنگ و هدف قرار دادن عمق لبنان شد.

این ابهام در عرصه‌های سیاسی و رسانه‌ای منعکس شد و میزان سردرگمی حاکم بر رژیم صهیونیستی را نشان داد و نهادهای ارزیابی و مسئولان صهیونیست را به مدت یک ماه اسیر ارزیابی‌ها و احتمالات درباره موضوعی کرد که برای امنیت رژیم صهیونیستی بسیار مهم است. بر اساس تجربیات قبلی، دودستگی در پیش‌بینی‌ها و ارزیابی‌ها در نهادها و بین تل‌آویو و واشنگتن در تعیین گزینه‌هایی که باید دنبال شوند، تأثیرگذار است و به دشمنان رژیم صهیونیستی دامنه مانور و نفوذ بیشتری می‌دهد.

این «عطش» برای دانستن موضع واضحی از سید حسن نصرالله واکنش رسانه‌های عبری را به ویدیویی چند ثانیه‌ای روشن می‌کند که در آن سید حسن نصرالله اخیرا در مقابل پرچم حزب‌الله ظاهر شد و تحلیل‌گران و مفسران صهیونیست را برای فهمیدن دلایل این حضور و پیشینه آن از نظر محتوا و شکل و زمان‌بندی در گردابی از تحلیل‌ها فرو برد. برخی این مسئله را در چارچوب جنگ روانی دانستند اما آنچه مهم‌تر است این است که نشان داد نهادهای ویژه رسانه‌ای و سایر نهادهای صهیونیست‌ها تا چه حدی پیگیر مواضع حزب‌الله و دبیرکل آن هستند.

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=14270

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
_دانش آموز آموزش و پرورش اجتماعی اقتصاد ایران بارش باران بانک ملی بانگ خبر برچسب‌ها: آزمون نهایی برچسب‌ها: آموزش و پرورش برچسب‌ها: بارش برف و باران هواشناسی برچسب‌ها: دادگاه مطبوعات برچسب‌ها: دادگاه منافقین برچسب‌ها: دادگاه منافقین داعشی‌های دهه ۶۰ ایران برچسب‌ها: رسول کوهپایه‌زاده کوروش کمپانی برچسب‌ها: رییس جمعیت هلال احمر غزه برچسب‌ها: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران تهران دستگاه آمبولانس بیمارستان گاندی آتش سوزی بیمارستان گاندی سید جلال ملکی آتش‌سوزی آتش‌نشانی برچسب‌ها: شهرداري تهران برچسب‌ها: محیط زیست برچسب‌ها: مواد مخدر برچسب‌ها: هواشناسی برچسب‌ها: وزارت آموزش وپرورش تعطیلی مدارس تهران انتخابات ۱۴۰۲ برچسب‌ها: کالابرگ الکترونیک طرح فجرانه هدفمندي يارانه‌ها برچسب‌ها: کالابرگ الکترونیک هدفمندي يارانه‌ها تهران خبر دانشگاه درمان رهبر رگبار و رعد و برق سازمان هواشناسی سلامت سیاسی شهرداري تهران شوراي شهر تهران فرهنگ مجلس مذهبی هشدار هواشناسی ورزش وزارت بهداشت پست بانک پليس پليس راهور پیام تبریک، مدیرعامل، صندوق قرض الحسنه شاهد، روز خبرنگار، بانگ خبر
ارشاد