• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
4

پرسپولیس ایران ۲-۰ استقلال تاجیکستان؛ جشن خانگی سرخ‌ها با درخشش صادقی و بیرانوند

  • کد خبر : 13889
  • 02 آبان 1402 - 22:51
پرسپولیس ایران ۲-۰ استقلال تاجیکستان؛ جشن خانگی سرخ‌ها با درخشش صادقی و بیرانوند
پرسپولیس در شب دبل گلزنی سعید صادقی و درخشش علیرضا بیرانوند در مهار ضربه پنالتی استقلال تاجیکستان، بردی 2 گله را در خانه به‌دست آورد.
بانگ خبر،  هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا برای نمایندگان ایران به نقطه پایان کارش رسید و در شرایطی‌که شب گذشته سپاهان ایران توانست مقابل اولمالیق ازبکستان با نتیجه ۳ بر یک به پیروزی برسد و نساجی ایران هم در ازبکستان با نتیجه ۲ بر یک مغلوب نوفباخور شد، نوبت به انجام رویارویی دو تیم پرسپولیس ایران و استقلال تاجیکستان رسید؛ آن‌هم در شرایطی‌که این دو تیم در فصل جدید رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا شروع متفاوتی داشتند.

پرسپولیس در بازی نخست خود در تهران مقابل النصر عربستان شکست خورد و در گام دوم توانست در جدال با الدحیل در قطر به پیروزی برسد. در نقطه مقابل، استقلال تاجیکستان عملکرد خوبی در شروع فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا نداشت و آن‌ها بعد از متوقف کردن الدحیل قطر در گام نخست، در بازی دوم خود مقابل النصر عربستان با نتیجه ۳ بر یک شکست خوردند تا برای حفظ امیدهایشان در مسیر صعود به مرحله حذفی، امشب با انگیزه کسب امتیاز در مقابل پرسپولیس ایران در تهران به میدان بروند.

ترکیب پرسپولیس ایران

علیرضا بیرانوند، گیورگی گولسیانی، محمدحسین کنعانی‌زادگان (از دقیقه ۴۶: مهدی ترابی)، وحدت هنانوف، علی نعمتی، مسعود ریگی، سروش رفیعی (از دقیقه ۴۶: سینا اسدبیگی)، دانیال اسماعیلی‌فر، سعید صادقی از دقیقه (۲+۹۰: نبیل باهویی)، محمد عمری (از دقیقه ۲+۹۰: امید عالیشاه) و شهاب زاهدی (از دقیقه ۸۴: میلاد سورگی)

سرمربی: یحیی گل‌محمدی

ترکیب استقلال تاجیکستان

رستم یتیموف، تبرز اسلاموف، آرتور کارتاشیان، سدیوجون قوربانوف، دنیس بگانوویچ، علیشهر جلیلوف، احمدونی کمالوف، رومیش جلیلوف، ایوان نووسلیچ، احسان پنشنبه (از دقیقه ۴۶: جوزپ اوکورو) و سنین سبایی (از دقیقه ۷۲: شرونی ماباتشوئف)

سرمربی: ایگور چرفچنکو

یحیی گل‌محمدی مطابق انتظار به سراغ تغییر در ترکیب تیمش رفت و با وجود آنکه سرخ‌پوشان در بازی قبلی خود مقابل پیکان تهران به پیروزی رسیده بودند، سرمربی پرسپولیس ترکیب برنده را دستخوش تغییر کرد و فرشاد فرجی و میلاد سورگی را از ترکیب تیمش خارج کرد و به جای آن‌ها، محمدحسین کنعانی‌زادگان و وحدت هنانوف وارد ترکیب اصلی پرسپولیس شدند که حضور هنانوف در ترکیب اولیه سرخ‌ها باعث شد تا اسماعیلی‌فر در پست وینگر به میدان برود. در آن‌سوی میدان هم حضور بازیکنی مانند احسان پنشبه که سابقه بازی در تیم ذوب‌آهن اصفهان را در کارنامه خود دارد، نکته جالب‌توجه ترکیب استقلال تاجیکستان بود.

هوادران پرسپولیس بعد از نزدیک به ۴ سال مجدداً نظاره‌گر مسابقه‌ای از تیم‌شان در لیگ قهرمانان آسیا شدند و در حضور نزدیک به ۳۰ هزار علاقه‌مند به تیم پرسپولیس، نبرد این تیم مقابل استقلال تاجیکستان با قضاوت محند قاسم از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه آزادی تهران آغاز شد. استقلالی‌ها که امشب با پیراهن سفید مقابل نماینده ایران قرار گرفته بودند، شروع بهتری نسبت به تیم پرسپولیس داشتند و در اولین موقعیت جدی مسابقه، مسعود ریگی در محوطه جریمه سرخ‌ها روی دنیس بگانوویچ مرتکب خطای پنالتی شد.

داور عراقی در ابتدا اعتقادی به پنالتی نداشت اما بعد از بررسی صحنه از سوی کمک‌داور ویدئویی، به سود تیم استقلال تاجیکستان اعلام ضربه پنالتی شد که سنین سبایی پشت ضربه پنالتی ایستاد اما علیرضا بیرانوند موفق به مهار ضربه مهاجم استقلال تاجیکستان شد تا در دقیقه ۵، سرخ‌ها غافلگیر نشوند و دروازه‌شان بسته بماند. پرسپولیسی‌ها در تلاش بودند تا از لاک دفاعی خارج شوند و اولین موقعیت جدی را در دقیقه ۱۰، علی نعمتی روی دروازه استقلال تاجیکستان ایجاد کرد که شوت او از کنار دروازه این تیم به بیرون رفت.

سرخ‌پوشان رفته‌رفته فشار حملات خود را روی دروازه استقلال تاجیکستان بیشتر کردند اما ایستادگی خط دفاعی این تیم باعث شد تا شاگردان یحیی گل‌محمدی در رسیدن به گل برتری ناکام باشند. بعد از خلق چندین موقعیت نصفه‌ونیمه و در شرایطی‌که تصور می‌شد نیمه نخست با تساوی بدون گل خاتمه پیدا کند، سعید صادقی توانست روی برگشت ضربه ایستگاهی شهاب زاهدی، با شوت خطرناک خود دروازه استقلال تاجیکستان را هدف قرار بدهد که شوت او بعد از برخورد به مدافع حریف به گل تبدیل شد تا با گلزنی صادقی در دقیقه ۴۵، پرسپولیس ایران با بردی یک‌گله راهی رختکن شود. جالب آنکه برای زدن ضربه ایستگاهی مجادله‌ای میان رفیعی و زاهدی با کنعانی‌زادگان شکل گرفت که با مداخله اسماعیلی‌فر و بیرانوند این مجادله به پایان رسید.

یحیی گل‌محمدی در آغاز نیمه دوم تصمیمات جالب‌توجهی گرفت و با خروج محمدحسین کنعانی‌زادگان و سروش رفیعی از ترکیب تیمش، مهدی ترابی و سینا اسدبیگی را به میدان فرستاد که با تعویض‌های انجام شده، وحدت هنانوف به قلب خط دفاعی پرسپولیس منتقل شد و دانیال اسماعیلی‌فر به جایگاه خود در نقش مدافع راست سرخ‌ها بازگشت تا مهدی ترابی در پست وینگر برای پرسپولیس به میدان برود. پرسپولیسی‌ها نیمه دوم را تهاجمی آغاز کردند و در اندیشه رسیدن به گل دوم بودند که درخشش رستم یتیموف و البته بی‌دقتی بازیکنانی مانند محمد عمری، سعید صادقی و مهدی ترابی باعث شد تا در آغاز نیمه دوم، دروازه استقلال تاجیکستان بسته بماند.

استقلالی‌ها در دقیقه ۵۰ از روی یک ضربه ایستگاهی به دنبال باز کردن دروازه پرسپولیس بودند که درخشش علیرضا بیرانوند سد راه گلزنی سفیدپوشان شد، شاگردام یحیی گل‌محمدی که در نیمه دوم با حضور مهدی ترابی در ترکیب تیم‌شان نمایش بهتری در فاز تهاجمی داشتند، به حملات خود ادامه دادند اما بی‌دقتی در زدن ضربات نهایی باعث شد تا همچنان آن‌ها در حسرت رسیدن به گل دوم بمانند.

سعید صادقی در دقیقه ۷۱ توانست طلسم‌شکنی کند و کار تیمی خوب همبازیانش را تکمیل کرد و روی پاس شهاب زاهدی موفق شد دومین گل خود تیمش را در مسابقه امشب به‌ثمر برساند تا خیال پرسپولیسی‌ها از کسب اولین برد خانگی در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا آسوده شود. کمک‌داور مسابقه در وهله نخست آفساید وینگر بازیکن پرسپولیس را اعلام کرد اما بعد از بررسی صحنه توسط (VAR)، مشخص شد که گل سرخ‌ها در شرایط سالم از سوی سعید صادقی به‌ثبت رسیده است.

شاگردان یحیی گل‌محمدی در ۱۵ دقیقه پایانی مسابقه به دنبال مدیریت بازی و حفظ برتری دوگله خود بودند و در نقطه مقابل، بازیکنان استقلال تاجیکستان به دنبال روزنه‌ای بودند تا بتوانند دروازه پرسپولیس را فرو بریزند. چرفچنکو سیمای ترکیب تیمش را تهاجمی‌تر هم کرد اما تلاش بازیکنان استقلال تاجیکستان بی‌ثمر بود و در نقطه مقابل، پرسپولیسی‌ها عطش رسیدن به گل سوم را داشتند اما آن‌ها هم‌ در رسیدن به خواسته خود ناموفق بودند. در واپسین دقایق مسابقه، یک صحنه مشکوک به پنالتی در محوطه جریمه استقلال تاجیکستان رخ داد که بعد از بررسی صحنه توسط (VAR)، پنالتی اعلام نشد تا پرسپولیسی‌ها در پایان یک بازی جذاب و پرماجرا با نتیجه ۲ بر صفر به پیروزی برسند و اولین برد خانگی خود در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا را در حضور هواداران خود جشن بگیرند.

پرسپولیس با این پیروزی ۶ امتیازی شد و با وجود انجام یک بازی بیشتر نسبت به النصر عربستان، به دلیل تفاضل گل کمتر (۲+) در جایگاه دوم گروه پنجم قرار گرفت و استقلال تاجیکستان هم با یک امتیاز و تفاضل ۳- قعرنشین جدول این گروه باقی ماند. النصر عربستان در دیگر مسابقه هفته سوم در این گروه، از ساعت ۲۱:۳۰ به مصاف الدحیل قطر خواهد رفت. پرسپولیس ایران در چهارمین مسابقه خود در لیگ قهرمانان آسیا، باید روز سه‌شنبه شانزدهم آبان‌ماه از ساعت ۱۹:۳۰ در شهر دوشنبه به مصاف استقلال تاجیکستان برود.

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=13889

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
_دانش آموز آموزش و پرورش اجتماعی اقتصاد ایران بارش باران بانک ملی بانگ خبر برچسب‌ها: آموزش و پرورش برچسب‌ها: دادگاه منافقین برچسب‌ها: دادگاه منافقین داعشی‌های دهه ۶۰ ایران برچسب‌ها: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران تهران دستگاه آمبولانس بیمارستان گاندی آتش سوزی بیمارستان گاندی سید جلال ملکی آتش‌سوزی آتش‌نشانی برچسب‌ها: شهرداري تهران برچسب‌ها: مواد مخدر برچسب‌ها: هواشناسی برچسب‌ها: وزارت آموزش وپرورش تعطیلی مدارس تهران انتخابات ۱۴۰۲ برچسب‌ها: کالابرگ الکترونیک هدفمندي يارانه‌ها بودجه تعرفه پزشكي تهران خبر دانشگاه دخانيات درمان درمان رایگان کودکان رهبر رگبار و رعد و برق سازمان هواشناسی سلامت سیاسی شهرداري تهران شوراي شهر تهران فرهنگ مجلس مذهبی هشدار هواشناسی هواشناسی ورزش وزارت بهداشت پست بانک پليس پليس راه پليس راهور پلیس راهور فراجا پیام تبریک، مدیرعامل، صندوق قرض الحسنه شاهد، روز خبرنگار، بانگ خبر
ارشاد