• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
2

هشدار سازمان هواشناسی نسبت به بارش باران و برف در نقاط سردسیر

  • کد خبر : 13583
  • 26 مهر 1402 - 23:55
هشدار سازمان هواشناسی نسبت به بارش باران و برف در نقاط سردسیر
سازمان هواشناسی کشور نسبت به فعالیت سامانه بارشی و احتمال بارش برف در ارتفاعات و نقاط سردسیر که موجب آبگرفتگی معابر می‌شود، هشدار داد.

بانگ خبر،  بر اساس هشدار سطح زرد سازمان هواشناسی، فعالیت سامانه بارشی از امروز چهارشنبه تا یک‌شنبه موجب رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در نواحی مستعد گردوخاک می‌شود و کاهش نسبی دما و احتمال بارش برف در ارتفاعات و نقاط سردسیر را به دنبال دارد.

این سامانه روز چهارشنبه شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، اردبیل، ارتفاعات و دامنه در گیلان و غرب مازندران، جنوب سیستان و بلوچستان، شمال و شرق هرمزگان و جنوب کرمان را در بر می‌گیرد.

پنج‌شنبه استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و ارتفاعات زنجان، گیلان، مازندران، خوزستان، جنوب ایلام، چهارمحال و بختیاری، شمال کهگیلویه و بویراحمد، غرب و جنوب اصفهان و ارتفاعات در نیمه شرقی هرمزگان و جنوب شرق سیستان و بلوچستان درگیر این سامانه خواهند شد.

جمعه، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و ارتفاعات در نیمه شرقی هرمزگان، شنبه سیستان و بلوچستان، کرمان، شمال و شرق هرمزگان و یک‌شنبه سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و ارتفاعات در نیمه شرقی هرمزگان با این شرایط جوی مواجه می‌شوند.

برای مخاطرات این سامانه بارشی احتمال لغزندگی جاده‌ها، احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب و احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها (به ویژه در جنوب شرق) پیش‌بینی شده است.

وزش باد شدید موقتی، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، احتمال شکستن درختان کهن‌سال و احتمال تاخیر در پرواز ار دیگر مخاطرات این سامانه اعلام شده است.

سازمان هواشناسی به عدم برپا کردن چادرهای مسافرتی در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها توصیه کرده است.

لازم است در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر احتیاط شود و آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره نیز در این شرایط ضرورت دارد.

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=13583

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
ارشاد