• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 27 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
3
فرمانده نیروی دریایی ارتش:

پیش‌بینی شرایط جوی اقیانوسی برای تامین امنیت شناورها ضروری است

  • کد خبر : 13022
  • 17 مهر 1402 - 15:30
پیش‌بینی شرایط جوی اقیانوسی برای تامین امنیت شناورها ضروری است
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تامین امنیت شناورها و دریانوردان بر عهده ماست، گفت: پیش‌بینی شرایط جوی اقیانوسی برای تامین امنیت شناورها ضروری است.

بانگ خبر، دریادار امیر شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در اولین کنفرانس بین‌المللی توفان‌های گرمسیری اقیانوس هند اظهار کرد: مرکز امنیت دریایی در چابهار و کنارک برپا است و با کشورهای عمان و پاکستان به صورت مستقیم در ارتباط هستیم. و در حال تلاش هستیم که ارتباطات خود را با همه مراکز امنیت دریایی به ویژه در اقیانوس هند گسترش دهیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌ها تبادل ارتباطات درباره جو اقیانوس است که کمک زیادی به ما خواهد کرد.

وی افزود: اطلاعات و داده‌های هواشناسی هم از طریق مرکز امنیت برای مراکز امنیتی کشتی‌ها و هواپیماهای عبوری در محدوده اقیانوسی به صورت آنلاین ارسال می‌شود و برای مقابله با شرایط جوی از جمله مخاطرات توفان‌های گرمسیری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به حضور جدی نیروی دریایی در اقیانوس هند برای تامین امنیت کشتیرانی، گفت: امنیت عمده شناورها توسط نیروی دریایی تامین می‌شود، بنابراین باید از توفان‌های گرمسیری آگاهی داشته باشیم که امروز ظرفیت پیش‌بینی و اطلاعات مربوط به آن در کشور وجود دارد.

وی تاکید کرد: دو نقش ماموریتی تامین امنیت و ایمنی دریانوردی و مخاطرات دریانوردان بر عهده نیروی دریایی ارتش است و همچنین باید برای تامین ایمنی شناورها و ایمنی پروازهایی که در صحنه دریا حضور دارند، ایفای نقش کنیم.

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=13022

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
ارشاد