• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 27 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
2
کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

جو پایدار در بیشتر مناطق کشور تا ظهر دوشنبه

  • کد خبر : 12903
  • 16 مهر 1402 - 9:22
جو پایدار در بیشتر مناطق کشور تا ظهر دوشنبه
کارشناس سازمان هواشناسی از جوی پایدار در بیشتر مناطق کشور خبر داد و گفت: دمای هوا در نوار شمالی کشور افزایش نسبی خواهد داشت.

بانگ خبر،  امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی و آب و هوای امروز یکشنبه ۱۶ مهرماه را توضیح داد و گفت: امروز تا ظهر دوشنبه جوی پایدار در بیشتر مناطق کشور خواهیم داشت و دمای هوا در نوار شمالی کشور با بادهای گرم استان‌های ساحلی دریای خزر به طور نسبی افرایش می‌یابد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از بعد از ظهر دوشنبه افزایش ابر، بارش باران و وزش باد در گیلان، غرب مازندران و اردبیل آغاز می‌شود.

وی افزود: سه‌شنبه برای شمال غرب استان‌های ساحلی دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز رگبار رعدوبرق باد شدید و حتی در نقاط مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

به گفته نقشینه این وضعیت چهارشنبه در شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی و چهارشنبه و پنجشنبه در مناطقی از اردبیل، سواحل دریای خزر، شمال شرق و ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی تداوم خواهد داشت.

کارشناس هواشناسی گفت: روز پنجشنبه در برخی نقاط مرکز بارش پراکنده رخ می‌دهد و شدت بارش‌ها سه‌شنبه در گیلان، اردبیل و شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی بیشتر خواهد بود و چهارشنبه شدت بارش‌ها در غرب سواحل دریای خزر و شمال شرق بیشتر می‌شود.

وی افزود: وزش باد شدید و خیزش گردوخاک همراه با کاهش کیفیت هوا امروز در مناطقی از نوار شرقی کشور انتظار می‌رود و از سه‌شنبه کاهش دما در نوار شمالی کشور به ویژه سواحل دریای خزر محسوس است.

نقشینه دریای خزر را از بعدازظهر سه‌شنبه تا پنجشنبه مواج و متلاطم پیش‌بینی کرد.

کارشناس هواشناسی با بیان اینکه بیشینه دمای تهران امروز ۲۵، فردا ۲۷ و پس فردا ۲۸ درجه می‌شود، گفت: آسمان امروز تهران صاف خواهد بود اما از روز سه‌شنبه افزایش ابر و گاهی بارش پراکنده خواهد داشت و روز چهارشنبه هم برای تهران بارش پراکنده و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

لینک کوتاه : https://bangekhabar.ir/?p=12903

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
ارشاد